AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Å ha nettverket der, familien og jobben. Er fra en familie, kronisk bygdefamilie. Ingen har vært interessert i å danne seg nettverk i byen. Føler meg så gammeldags på en måte. Jeg ble mobbet der jeg er fra, så kjenner ingen andre enn nærmeste familie. Men det kjipe med små drittbygder langt uti huttiheita er nettopp det at det er ikke folk å velge i. Alle går lisom for seg selv og holder seg til dem dem er vant med. Vi dro på ferie i Norge, til byer i Norge, oslofolk reiser til utlandet. Føler jeg er født og oppvokst og har helt feil familie. Føler vi er så gammeldags, føler meg som ei budeie 😕 selv om jeg trives best i byen. Anonymkode: 85dc6...ac4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Flytt til Oslo og begynn å studere! Da får du nye venner og kan starte et nytt liv! Jeg forstår veldig godt hva du mener, og er sjeleglad for at jeg er oppvokst i Oslo. Er ikke i tvil om at det er det beste for barna mine også. Anonymkode: 5fafd...74a 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Hvis du er over 18 år kan du flytte Anonymkode: 8f007...932
aiba Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Flyttet fra et tettsted til storby og så meg aldri tilbake 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flytt til Oslo og begynn å studere! Da får du nye venner og kan starte et nytt liv! Jeg forstår veldig godt hva du mener, og er sjeleglad for at jeg er oppvokst i Oslo. Er ikke i tvil om at det er det beste for barna mine også. Anonymkode: 5fafd...74a Jeg flyttet til Oslo i 2014. Bodde der noen år, men så fikk jeg jobbtilbud i et par storbyer i Europa. Orker ikke skirve alt som har skjedd siden, men jeg har fått et identitetsproblem. Nå føler jeg plutselig ikke at jeg hører til i Norge i det hele tatt. Saken er at det er ikke så lett å faktisk etablere seg i et annet land. Og jeg aner nå ikke hvor jeg skal lete for at jeg skal finne hvor jeg føler meg hjemme,. Anonymkode: 85dc6...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 virker kanskje litt barnslig, men jeg føler meg faktisk ganske mindreverdig fordi jeg er fra en liten bygd. Det er ikke samme kultur i bygda som i byen. Folk i byen er generelt mer opplyste, har bedre økonomi og ser mer. Er fra slik arbeiderklasse fra bygda, ingenting som heter Obos-sparing for ungene eller Fond 😛 Virker som de alle har en forestillling om at etter endt utdannelse så kommer alle barna tilbake og danner en familie. Anonymkode: 85dc6...ac4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 Flytt? Eller er du så uavhengig av familien? Jeg er som deg. Født på bygda, men har alltid elsket byen. Flyttet først til Oslo og ble der i noen år, men det ble alt for smått for meg. Har de siste 5 årene bodd i utlandet. I en by med godt over 10 millioner mennesker. Føler meg som plommen i egget her! Elsker at det er liv å røre 24/7 i en by som aldri sovet. Kulturtilbud på hvert hjørne, og så mange mennesker at man føler seg 100% anonym i offentligheten. Anonymkode: fac89...1a2 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 På 2.7.2019 den 20.26, AnonymBruker skrev: Flytt? Eller er du så uavhengig av familien? Jeg er som deg. Født på bygda, men har alltid elsket byen. Flyttet først til Oslo og ble der i noen år, men det ble alt for smått for meg. Har de siste 5 årene bodd i utlandet. I en by med godt over 10 millioner mennesker. Føler meg som plommen i egget her! Elsker at det er liv å røre 24/7 i en by som aldri sovet. Kulturtilbud på hvert hjørne, og så mange mennesker at man føler seg 100% anonym i offentligheten. Anonymkode: fac89...1a2 Hvilken by? Anonymkode: 85dc6...ac4
Illuminatum Skrevet 4. juli 2019 #9 Skrevet 4. juli 2019 På 2.7.2019 den 16.03, AnonymBruker skrev: virker kanskje litt barnslig, men jeg føler meg faktisk ganske mindreverdig fordi jeg er fra en liten bygd. Det er ikke samme kultur i bygda som i byen. Folk i byen er generelt mer opplyste, har bedre økonomi og ser mer. Er fra slik arbeiderklasse fra bygda, ingenting som heter Obos-sparing for ungene eller Fond 😛 Virker som de alle har en forestillling om at etter endt utdannelse så kommer alle barna tilbake og danner en familie. Anonymkode: 85dc6...ac4 Jeg bor på bygda men virker som om det er forskjell fra bygd til bygd. Mer opplyste føler jeg ikke at folk er i byen. Er selv fra by men flyttet ut. Fond har jeg flere av. Skjønner ikke helt hva som gjør obos-sparing bedre enn annen sparing men medlemsskap i boligbyggelag er selvsagt ordnet for ungene. Dog regner jeg med at det blir selveier på de uansett. Den største forskjellen jeg registrerer er at man er mer i dagligaktivitet i byen, en går og sykler mer. Avstandene her på bygda er større slik at det lett blir bilen som tas. Det går tross alt lite offentlig kommunikasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #10 Skrevet 4. juli 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken by? Anonymkode: 85dc6...ac4 Manila. Anonymkode: fac89...1a2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #11 Skrevet 4. juli 2019 På 2.7.2019 den 16.03, AnonymBruker skrev: virker kanskje litt barnslig, men jeg føler meg faktisk ganske mindreverdig fordi jeg er fra en liten bygd. Det er ikke samme kultur i bygda som i byen. Folk i byen er generelt mer opplyste, har bedre økonomi og ser mer. Er fra slik arbeiderklasse fra bygda, ingenting som heter Obos-sparing for ungene eller Fond 😛 Virker som de alle har en forestillling om at etter endt utdannelse så kommer alle barna tilbake og danner en familie. Anonymkode: 85dc6...ac4 Oslofolk er opplyste om andre ting enn bygdefolket. De jeg kjenner som er fra Oslo kjenner lite til naturen og værtegn f.eks. De kjenner lite/mindre til endel norsk historie, og alt nord for Trondheim er ukjent for dem. Det samme er egentlig andre deler av Norge også. Spør dem om fylker og hvor ting ligger og mange blir svar skyldig. Man er gjerne opplyst om ting som angår en selv. Du skal ikke kimse av verdiene med å bo på bygda. Og ofte merker man når man blir eldre at man lengter hjem 5øtil det kjente og kjære ved bygda. Alt er ikke like nytt og spennende lenger i byen, og man har ikke ønske om, eller energi til, å være med på alt. Men flytt til byen når du er ung. Opplev litt, se noe nytt, lær deg ting, så ser du at byen ikke nødvendigvis er bedre, bare annerledes. Anonymkode: 3c7ad...d1f 2
Tøytigern Skrevet 4. juli 2019 #12 Skrevet 4. juli 2019 På 2.7.2019 den 15.45, AnonymBruker skrev: Jeg flyttet til Oslo i 2014. Bodde der noen år, men så fikk jeg jobbtilbud i et par storbyer i Europa. Orker ikke skirve alt som har skjedd siden, men jeg har fått et identitetsproblem. Nå føler jeg plutselig ikke at jeg hører til i Norge i det hele tatt. Saken er at det er ikke så lett å faktisk etablere seg i et annet land. Og jeg aner nå ikke hvor jeg skal lete for at jeg skal finne hvor jeg føler meg hjemme,. Anonymkode: 85dc6...ac4 Kjenner ei som slet som deg etter å ha bodd i Japan i flere år. Hun returnerte til Japan og bor der nå. Hun kaller seg emigrant og planlegger ikke å komme tilbake.
Gjest O.G. Skrevet 4. juli 2019 #13 Skrevet 4. juli 2019 Jeg storkoser meg med å være oppvokst på landet. Ble artigere å komme til by, rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå