Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har anmeldt en x kjærest for gjentatte  volds hendelser.. Har både bilder, lydopptak, og vitner.. 

Men! Nå begynner jeg å bli redd for at saken faktisk skal henlegges.. 

Om saken blir henlagt.. Kan jeg legge ut bilder og lydopptak offentlig..? Vil virkelig at dette kommer frem i lyset slik at han aldri mer får gjort det mot noen andre damer.. 

Anonymkode: 1f4ef...1ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvfølgelig kan du ikke det. Å legge ut bilder av folk er ikke lov. Da blir du pent og pyntelig anmeldt i retur, og det er forferdelig enkelt å bevise at du har gjort noe ulovlig. 

Anonymkode: 55fd5...b78

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du lar saken ligge til du har hørt fra politiet.

Anonymkode: 628a8...01a

Skrevet

Nei, da kan du jo risikere straff selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ik tenkt å legge ut bilde av han, men av skadene han har påført meg! Uten å nevne navn! 

Når det gjelder politiet, så har jeg faktisk tenkt å gjøre dette i rett rekkefølge, altså gå rettsvesen. Spm gjaldt om saken blir henlagt når det faktisk finnes så mange beviser

Anonymkode: 1f4ef...1ec

AnonymBruker
Skrevet

huff er så utrolig trist at så mange slipper unna straffbare handlinger :(

Anonymkode: 8b3c6...d47

AnonymBruker
Skrevet

Vent og se hva som skjer før du foretar deg noe som helst. Om du har gode bevis kan det godt hende det går din vei. 

Anonymkode: 74915...416

AnonymBruker
Skrevet

Hvis saken blir henlagt, spesielt hvis de skylder på «bevisets stilling» i en sak der du har mye bevis (og det har du jo), vær så snill å klage i hvert fall! Det fungerte for meg. Det var en velformulert, men ganske krass klage, men de tok den i hvert fall til etterretning. 

Og nei, du kan ikke henge ham ut. Vise skadene dine og skrive generelt om hva som har skjedd kan du absolutt gjøre, men det blir jo veldig i gråsonen hvis de fleste skjønner at det er han som har gjort det. 

Håper saken ikke blir henlagt, og at han får straff!

Anonymkode: 71d9e...2ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...