Strikk og vær glad Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Hei, Det er første gang jeg temper, og første gang vi prøver. Men jeg lurer på hva synes dere om min kurve? Jeg kjøpte meg termometer litt seint i syklusen og begynte å tempe på dag 22 😮. Jeg er på min 38ende dag i dag etter mensen, og den har fortsatt ikke kommet. Jeg har mistanke at det har noe med hormonspiralen å gjøre (tok den ut 24/5), og at det sikkert tar en stund til jeg er inne i syklus igjen. Tror jeg hadde 30-31 dager syklus før. Men i og med det er over 10 år siden sist jeg hadde regelmessig mens (pga p-piller og spiral) så aner jeg jo ikke lenger. Jeg har jo selvfølgelig ikke klart å ta tempen lik tid hver dag, og jeg har vært syk i begynnelsen da jeg begynte å ta basaltemperaturen (i rumpa). Jeg har skrevet alle målinger inn i Fertility Friend, men laget en ny graf siden der jeg har regulert den ned eller opp litt med tanke på at jeg har tempet litt ulike klokkeslett. Jeg kjente godt at jeg hadde smerter i eggstokken på høyre side (slik jeg fikk da mensen kom etter spiraluttak) 6/6 og antar at det var eggløsning som kom (?). Fikk også da kviser på haken. Har også hatt en del symptomer på graviditet, men det kan også like gjerne vært på grunn av andre ting + at jeg har vært forkjølt: Hodepine, diare, oppblåst, gassy, svimmelhet, lite energi, trøtt (sovet mye, flere ganger til dagen). 27-30 juni har jeg hatt vondt i tannkjøttet/kjent at det strammet seg i kjeven, hard mage til en forandring, kjent at det strekker i lysken/eggstokk på høyre side, gangsperr i lår uten ha trent, rare drømmer. Nå siste dagen 0 symptomer. Utfloden har sett ut som el-slim lenge (?) Hvit eller blank som kan strekkes. Tok graviditetstest for to dager siden, og den var blendahvit.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Hei, er i akkurat samme situasjon. Jeg tok ut spiral 11 juni. Har ikke fått mensen tilbake og hadde heller ikke mensen når jeg hadde spiral i 1 og 1/2 år. Så aner ikke hvilken syklus jeg har 😳😳 hadde du fått tilbake mensen? Anonymkode: b7dd2...06d
Strikk og vær glad Skrevet 2. juli 2019 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, er i akkurat samme situasjon. Jeg tok ut spiral 11 juni. Har ikke fått mensen tilbake og hadde heller ikke mensen når jeg hadde spiral i 1 og 1/2 år. Så aner ikke hvilken syklus jeg har 😳😳 hadde du fått tilbake mensen? Anonymkode: b7dd2...06d Fikk du ikke noe blødning etter spiraluttak? Om det var ordentlig mensen jeg fikk to dager etter spiraluttak vet jeg ikke, men den varte i 5 dager. Blødde kanskje ikke så kraftig som vanlig mens, men kjente det i eggstokken på ene siden før jeg fikk blødning.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 2 minutter siden, Strikk og vær glad skrev: Fikk du ikke noe blødning etter spiraluttak? Om det var ordentlig mensen jeg fikk to dager etter spiraluttak vet jeg ikke, men den varte i 5 dager. Blødde kanskje ikke så kraftig som vanlig mens, men kjente det i eggstokken på ene siden før jeg fikk blødning. Jeg fikk en liten blødning 2-3 dager etter. Var nok etter uttaket, da gynekologen måtte «grave» litt etter spiralen og hun sa jeg nok kom til å blø litt. Var rett før jeg måtte henvises til narkose for å få den ut! Anonymkode: b7dd2...06d
Strikk og vær glad Skrevet 2. juli 2019 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en liten blødning 2-3 dager etter. Var nok etter uttaket, da gynekologen måtte «grave» litt etter spiralen og hun sa jeg nok kom til å blø litt. Var rett før jeg måtte henvises til narkose for å få den ut! Anonymkode: b7dd2...06d Uff 😮 Ikke bra. Jeg grudde meg skikkelig for å ta den ut, siden jeg synes det var så utrolig vondt å ta den inn - blodet rant jo ned på gulvet da han var ferdig. Det gikk heldigvis greit å ta den ut for min del da.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 3 minutter siden, Strikk og vær glad skrev: Uff 😮 Ikke bra. Jeg grudde meg skikkelig for å ta den ut, siden jeg synes det var så utrolig vondt å ta den inn - blodet rant jo ned på gulvet da han var ferdig. Det gikk heldigvis greit å ta den ut for min del da. Uff, det hørtes ikke bra ut! Men har du kun hatt en mensperiode da? har du fertility friend? Jeg synes grafene der er lettere å lese Anonymkode: b7dd2...06d
Strikk og vær glad Skrevet 2. juli 2019 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2019 Ja kun en mensperiode evt rett etter spiraluttaket. Nå er grafen min hos Fertility Friend veldig hakkete siden det er variasjon på klokkeslett. Noe jeg har prøvd å justere så godt jeg kan i første innlegget.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 Akkurat nå, Strikk og vær glad skrev: Ja kun en mensperiode evt rett etter spiraluttaket. Nå er grafen min hos Fertility Friend veldig hakkete siden det er variasjon på klokkeslett. Noe jeg har prøvd å justere så godt jeg kan i første innlegget. Spennende! Har du målt med el-tester også? Jeg har hatt en del murringer/stikk i magen som jeg håper er menssmerter, så håper den kommer nå snart😊 Anonymkode: b7dd2...06d
Strikk og vær glad Skrevet 2. juli 2019 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spennende! Har du målt med el-tester også? Jeg har hatt en del murringer/stikk i magen som jeg håper er menssmerter, så håper den kommer nå snart😊 Anonymkode: b7dd2...06d Nei, har ikke målt med el-tester. Så aner jo ikke om jeg har hatt eggløsning denne perioden eller ikke. Men fikk stor misstanke når jeg kjente det så godt i ene eggstokken 12 dager etter mensen Ja, jeg også håper det skal skje noe snart - mensen eller ei. Måler du tempen din?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #10 Skrevet 2. juli 2019 44 minutter siden, Strikk og vær glad skrev: Nei, har ikke målt med el-tester. Så aner jo ikke om jeg har hatt eggløsning denne perioden eller ikke. Men fikk stor misstanke når jeg kjente det så godt i ene eggstokken 12 dager etter mensen Ja, jeg også håper det skal skje noe snart - mensen eller ei. Måler du tempen din? Da var nok det eggløsning!😄 ja, jeg måler. Har målt i akkurat 2 uker nå. Begynte å måle en uke etter jeg tok ut spiralen. Her er min graf. Ikke så lett å forstå seg på.. ser som sagt ut som jeg har hatt el, men har ikke hatt noen positive tester. Og jeg har målt mye 😂😭🙄 Anonymkode: b7dd2...06d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå