AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Min aller bestevenninne helt siden barnehagen har en mor som eier en hudpleie klinikk. Jeg har i flere år slitt med kviser og uren hud, noe som tærer ekstremt på selvtilliten min. Har prøvd mange produkter mot dette, inkludert å kutte ut meieriprodukter, men ingenting ser ut til å gjøre det bedre. I går spurte jeg henne om et spesielt produkt som jeg tror fungerer ganske bra, og hva navnet på dette produktet var. Jeg sjekket dette produktet opp på nettet, og der kostet den en del mindre enn i morens klinikk. Da jeg takket henne, sa hun at jeg bare kunne vippse penger og så kunne hun hente dette produktet fra morens klinikk og gi den til meg. Da jeg sa at jeg hadde tenkt å kjøpe den på nettet, ble hun irritert og sa at hun ikke skulle gitt ut slik informasjon.... Er nesten som at det er obligatorisk av meg å kjøpe hudpleie produkter fra moren hennes dersom jeg spør henne om råd. Jeg skjønner ikke hvorfor hun bare kan hjelpe meg som min bestevenninne ettersom hun vet hvor mye jeg sliter med dette. Jeg bruker også mine egne penger på disse produktene, og med tanke på at jeg er 16 år uten jobb har jeg ikke lyst til å betale betydelig mer penger bare for å kjøpe fra morens klinikk. Hva er deres tanker om dette? Er det rett at hun blir sur, eller er det jeg som er en dårlig venn? Blir også litt såret med tanke på at hun ikke vil hjelpe meg dersom jeg ikke handler der. Anonymkode: 261c6...243
a77 Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Hun føler naturlig nok et eierskap til morens butikk, og vet at fysiske butikker ofte blir utkonkurrert av nettbutikker. Som sekstenåring er det nok mye hormoner i lufta, og det kan hende hun føler seg utnyttet og ikke god nok. Du er 16 år og uten jobb, og det er ikke urimelig å ville kjøpe billigst mulig. Jeg synes ikke du er en dårlig venn, men jeg skjønner at hun blir fornærmet. Snakk med henne. 13
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Hun er en dårlig venn som vil tjene penger på deg- hadde en venninne som utnytta meg der når moren solgte sminke. Man burde å forstå at man ikke har så bra råd når man er 14-16, værtfall mødrene! Anonymkode: eea7f...0d9 11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 4 minutter siden, a77 skrev: Hun føler naturlig nok et eierskap til morens butikk, og vet at fysiske butikker ofte blir utkonkurrert av nettbutikker. Som sekstenåring er det nok mye hormoner i lufta, og det kan hende hun føler seg utnyttet og ikke god nok. Du er 16 år og uten jobb, og det er ikke urimelig å ville kjøpe billigst mulig. Jeg synes ikke du er en dårlig venn, men jeg skjønner at hun blir fornærmet. Snakk med henne. Hun har ingen rett til å bli fornærmer, ts er ingen dårlig venn, men venninnen derimot... Anonymkode: eea7f...0d9 13
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 5 minutter siden, a77 skrev: Hun føler naturlig nok et eierskap til morens butikk, og vet at fysiske butikker ofte blir utkonkurrert av nettbutikker. Som sekstenåring er det nok mye hormoner i lufta, og det kan hende hun føler seg utnyttet og ikke god nok. Du er 16 år og uten jobb, og det er ikke urimelig å ville kjøpe billigst mulig. Jeg synes ikke du er en dårlig venn, men jeg skjønner at hun blir fornærmet. Snakk med henne. Du vet hva hudpleie klinikk er? Det er ikke butikk, men et sted man drar å ta massaje, anskiktmasker ol, det kommer aldri til å bli utkonkurrert av nettbutikker. Anonymkode: eea7f...0d9 5
solmåneogstjerner Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 Hun får garantert produkter av moren sin gratis eller til innkjøpspris. Så jeg tror hun prøver å tjene seg noen penger selv! Og det er verre enn det du gjør, det er ihvertfall helt sikkert. 10
Ananas. Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 Når man er 16 år er det en del man ikke tenker på, og det gjelder nok dere begge i denne situasjonen. Venninnen din er nok vant til å høre fra sin mor om kunder som kommer innom for å få hjelp til å velge produkter, før de går hjem og bestiller det på nett. Da gjør moren til venninnen din halve jobben, og nettbutikken får alle pengene. Når mange nok gjør det, blir det veldig vanskelig å drive butikk, og det er ikke sikkert hun klarer å tjene noe særlig penger på bedriften sin. Når man får hjelp et sted, bør man også handle hos dem. Samtidig er du bare 16 år, og du har sannsynligvis ganske begrenset med penger. Det er ikke så rart at du tenker at det er for dyrt å kjøpe i en hudpleiesalong, og det er litt forskjell på om en voksen med full inntekt gjør som du gjør, og at du på 16 gjør det. At du ikke får hjelp hvis du ikke handler der, er en ærlig sak, og det må være greit. Når man handler i butikk så er servicen også en del av prisen. Rådene koster også penger, på en måte. Du gjør ikke noe feil ved å handle på nett, men du kan ikke forvente hjelp fra venninnen din og mammaen hennes. Det blir litt som å gå på Meny for å spørre hvilke varer du burde velge på Kiwi. 10
Isabella99 Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet hva hudpleie klinikk er? Det er ikke butikk, men et sted man drar å ta massaje, anskiktmasker ol, det kommer aldri til å bli utkonkurrert av nettbutikker. Anonymkode: eea7f...0d9 De selger produkter i tillegg til timer med hudpleie, så klinikken kan bli utkonkurrert. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #9 Skrevet 2. juli 2019 Akkurat nå, Ananas. skrev: Når man er 16 år er det en del man ikke tenker på, og det gjelder nok dere begge i denne situasjonen. Venninnen din er nok vant til å høre fra sin mor om kunder som kommer innom for å få hjelp til å velge produkter, før de går hjem og bestiller det på nett. Da gjør moren til venninnen din halve jobben, og nettbutikken får alle pengene. Når mange nok gjør det, blir det veldig vanskelig å drive butikk, og det er ikke sikkert hun klarer å tjene noe særlig penger på bedriften sin. Når man får hjelp et sted, bør man også handle hos dem. Samtidig er du bare 16 år, og du har sannsynligvis ganske begrenset med penger. Det er ikke så rart at du tenker at det er for dyrt å kjøpe i en hudpleiesalong, og det er litt forskjell på om en voksen med full inntekt gjør som du gjør, og at du på 16 gjør det. At du ikke får hjelp hvis du ikke handler der, er en ærlig sak, og det må være greit. Når man handler i butikk så er servicen også en del av prisen. Rådene koster også penger, på en måte. Du gjør ikke noe feil ved å handle på nett, men du kan ikke forvente hjelp fra venninnen din og mammaen hennes. Det blir litt som å gå på Meny for å spørre hvilke varer du burde velge på Kiwi. Tror du virkelig moren forteller dette? Nei. Venninnen prøver å hjelpe moren sin. Og hvorfor kan ikke ts få hjelp av en nær vennninne og moren hennes? Da er venninnen og moren skikkelig sære, hallo en fattig 16 åring.. Det med meny og kiwi kan ikke sammenlignes. Jeg har mange venninner som jobber som frisør eller hudklinikker, som jeg spør om råd, som vet om min økonomiske sitausjone, som hjelper gjerne, selvom jeg ikke kjøper av de, Og vet du hva? Noen ganger for jeg det til rabbat pris. Og noen ganger for jeg til gave. Anonymkode: eea7f...0d9 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #10 Skrevet 2. juli 2019 4 minutter siden, Ananas. skrev: Når man er 16 år er det en del man ikke tenker på, og det gjelder nok dere begge i denne situasjonen. Venninnen din er nok vant til å høre fra sin mor om kunder som kommer innom for å få hjelp til å velge produkter, før de går hjem og bestiller det på nett. Da gjør moren til venninnen din halve jobben, og nettbutikken får alle pengene. Når mange nok gjør det, blir det veldig vanskelig å drive butikk, og det er ikke sikkert hun klarer å tjene noe særlig penger på bedriften sin. Når man får hjelp et sted, bør man også handle hos dem. Samtidig er du bare 16 år, og du har sannsynligvis ganske begrenset med penger. Det er ikke så rart at du tenker at det er for dyrt å kjøpe i en hudpleiesalong, og det er litt forskjell på om en voksen med full inntekt gjør som du gjør, og at du på 16 gjør det. At du ikke får hjelp hvis du ikke handler der, er en ærlig sak, og det må være greit. Når man handler i butikk så er servicen også en del av prisen. Rådene koster også penger, på en måte. Du gjør ikke noe feil ved å handle på nett, men du kan ikke forvente hjelp fra venninnen din og mammaen hennes. Det blir litt som å gå på Meny for å spørre hvilke varer du burde velge på Kiwi. Det skjønner jeg, men jeg blir fortsatt såret når min aller nærmeste venninne ikke ønsker å hjelpe meg med noe av det som tærer mest på selvtilliten min. Anonymkode: 261c6...243
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #11 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, Isabella99 skrev: De selger produkter i tillegg til timer med hudpleie, så klinikken kan bli utkonkurrert. Man kan ikke ta masssje på nett. Og de priser timene såpass høye for å kunne tjenepenger. OG De fleste kliniker har det slik at alle som jobber der leier rommet sitt fra eier, og betaler husleie. Så de er ikke ansatt på hudklinikken, de er selvstendig nærhetsdrivende som leier lokale. Anonymkode: eea7f...0d9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. juli 2019 #12 Skrevet 2. juli 2019 Hun er en dårlig venn som nærmest krever at du kjøper disse produktene.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #13 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, Luna Llena skrev: Hun er en dårlig venn som nærmest krever at du kjøper disse produktene. Ja, enig, synes det forhold til alder og økonomi, men jeg lurer på hvor moren er oppi her? Ts er du sikker på at produktene koster det hun sier i hudkliniken? Siden du skal vipse til henne? Sikker på at de ikke koster mer, og venninnen din ikke ønsker å tjene litt ekstra penger til seg selv? Opplevd det også, Jeg hadde gått innom en hudkllinikk (de fleste opererer med ca like priser om du ikke ønsker å gå der venninne mor jobber), og sjekke prisen. Eller får noen du kjenner til å ta turen inn å sjekke prisen i tilfelle du hun prøver å lure deg. Anonymkode: eea7f...0d9 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #14 Skrevet 2. juli 2019 13 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Hun får garantert produkter av moren sin gratis eller til innkjøpspris. Så jeg tror hun prøver å tjene seg noen penger selv! Og det er verre enn det du gjør, det er ihvertfall helt sikkert. Denne, det var det jeg tenker og! Anonymkode: eea7f...0d9 5
Isabella99 Skrevet 2. juli 2019 #15 Skrevet 2. juli 2019 15 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Hun får garantert produkter av moren sin gratis eller til innkjøpspris. Så jeg tror hun prøver å tjene seg noen penger selv! Og det er verre enn det du gjør, det er ihvertfall helt sikkert. Hun er ikke en slik person, og jeg vet at hun ikke prøver å ''ta'' penger fra meg. Tror hun tenker mer på moren sin.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #16 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, Isabella99 skrev: Hun er ikke en slik person, og jeg vet at hun ikke prøver å ''ta'' penger fra meg. Tror hun tenker mer på moren sin. Det trodde jeg å. Hvis hennes mor er eier av klinikken ,kan jeg garantere hun for det til værtfall til innkjøppris. Anonymkode: eea7f...0d9 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #17 Skrevet 2. juli 2019 2 minutter siden, Isabella99 skrev: Hun er ikke en slik person, og jeg vet at hun ikke prøver å ''ta'' penger fra meg. Tror hun tenker mer på moren sin. om de vennene som lurte meg. Hun er ute etter å tjene penger- Anonymkode: eea7f...0d9 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #18 Skrevet 2. juli 2019 Når du blir voksen og får deg en jobb der alle du kjenner forventer tjenester og hjelp fordi de kjenner deg uten å ville betale for det, da kan du tenke på denne historien og revurdere det fra et voksent synspunkt. Jeg forstår både deg og venninnen, men jeg syns det er frekt å få tips og så handle fra noen andre. Anonymkode: cb868...e11 5
Isabella99 Skrevet 2. juli 2019 #19 Skrevet 2. juli 2019 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trodde jeg å. Hvis hennes mor er eier av klinikken ,kan jeg garantere hun for det til værtfall til innkjøppris. Anonymkode: eea7f...0d9 Det hun mente var at moren kunne ta med dette produktet fra hennes klinikk slik at jeg slapp å komme innom og kjøpe det selv. Da tilbydde hun seg å ta dette produktet med til meg når vi skulle møtes neste dag, så lenge jeg ga henne penger slik at hun kunne overføre dem til moren sin etterpå. Jeg kan garantere at hun ikke vil tjene penger på meg. Hun virkelig en super person og jeg er veldig glad i henne. Jeg ble bare litt såret av at hun ikke ville hjelpe meg med dette dersom jeg ikke handlet fra moren hennes. Jeg snakket nettopp med henne, og hun sa at hun ville hjelpe moren sin fordi mange ''kunder'' kommer innom klinikken for å få hjelp, bare for å kjøpe produktene på nettet etterpå. Hun vil ikke bidra til at dette skjer oftere, ettersom moren blir svært irritert over det. Jeg spurte henne tross alt om råd som hennes bestevenninne, ikke som en fremmed kunde. Hadde ikke moren hennes hatt en klinikk, hadde jeg fortsatt spurt henne om hudpleie og sminketips etc ettersom det er det venner gjør. Trist at jeg ikke kan gjøre det uten å føle meg nødt til å handle fra henne også. Endret 2. juli 2019 av Isabella99 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #20 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, Isabella99 skrev: Det hun mente var at moren kunne ta med dette produktet fra hennes klinikk slik at jeg slapp å komme innom og kjøpe det selv. Da tilbydde hun seg å ta dette produktet med til meg når vi skulle møtes neste dag, så lenge jeg ga henne penger slik at hun kunne overføre dem til moren sin etterpå. Jeg kan garantere at hun ikke vil tjene penger på meg. Hun virkelig en super person og jeg er veldig glad i henne. Jeg ble bare litt såret av at hun ikke ville hjelpe meg med dette dersom jeg ikke handlet fra moren hennes. Jeg snakket nettopp med henne, og hun sa at hun ville hjelpe moren sin fordi mange ''kunder'' kommer innom klinikken for å få hjelp, bare for å kjøpe produktene på nettet etterpå. Hun vil ikke bidra til at dette skjer oftere, ettersom moren blir svært irritert over det. Jeg kan garrantere deg hun prøver å tjene litt ekstra på penger på deg, Den unskyldningen er gammel, "å jeg skal bare hente og betale den for deg", Alt det du skriver er bare unskyldninger fra din venninnen sin side. Jeg er 38, og har livserfaring, hun prøver å lure penger av deg, hun betaler ikke fullpris av sin mor, Anonymkode: eea7f...0d9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå