Gå til innhold

Dømt for voldtekt av barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns dere om at en pedofil mann fikk bare fikk 2 år og 7 mnd fengsel for voldtekt av barn? Jeg har altså innvandrerbakgrunn fra ikke vestlige land og er rimelig sjokkert over så lite straff noen pedofiler kan få her i dette landet. Voldtekt av barn er uhørt i det landet jeg er opprinnelige fra og brukes kun som våpen i de krigsherjede områder. Jeg spurte foreldrene mine om hva slags straff får menn som forgriper seg på barn og var også sjokkert over svaret: dødsstraff sa de. Så spørsmålet mitt er hvorfor seksuell misbruk mot barn er banalisert her i landet? Hvorfor får man så lite straff for det? Hvorfor er det blitt så utbredt? Man ser barn som blir seksuelt misbruk av foreldrene, stefar, fotballtrener, til og med mannlige ansatte på skolen og barnehagen!!

Her er siste nytt om voldtekt av barn i barnehagen https://www.nrk.no/rogaland/barnehageansatt-domt-for-voldtekt-av-barn-1.14611747 

Hva mener dere adekvat straff burde være for en som voldtar?

Anonymkode: b1f51...582

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så enig med deg! Straffen er alt for mild for å ha traumatisert og ødelagt et barn. 

Det burde være dødstraff eller livstid, alt etter sikkerhet ved bevis. Slike folk fortjener ikke behandling. 

De landene som har slike straffer, gjør det riktig, synes jeg. 

Det som er enda mer skrudd, er at folk som svindler staten får strengere straffer enn å ødelegge mennesker.. Helt sykt 

Anonymkode: 25936...bea

AnonymBruker
Skrevet

Her er noen eksempler:

• Det er voldtekt å ha samleie med et barn under 14 år. Dette gjelder uansett om barnet sier at han eller hun vil det eller ikke.
  • Det er voldtekt å få et barn under 14 år til å masturbere seg selv. Dette kan være et barn som har blitt overtalt eller lokket på internett.
  • Det er voldtekt å berøre det nakne kjønnsorganet til et barn under 14 år.

Se straffeloven § 299§ 300 og § 301

Det kan hende at voldtekt ikke er helt det du ser for deg. Ellers enig i at straffene fremstår lave. 

Anonymkode: f9541...b42

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...