AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Jeg har ikke trent på åresvis, men har kompensert med å gå ca 1,5-2 mil hver dag. Har jobbet turnus og har derfor hatt tid og anledning til dette. Nå skal jeg omskolere meg til dagarbeid, og ser for meg at det kan bli vanskelig å få til turene mine. Vurderer derfor å heller gå over til trening (styrke og jogging) ca 3 ganger i uken. Jeg har variert i vekten, og har vel derfor konkludert med at det først og fremst er kostholdet som er gjeldende ift vekten. Men tenker sånn rent effektivt; hva er best av turgåing 7 dager i uken vs trening 3 ganger i uken? Jeg går raskt, ca 6-7 km/t, men ikke så mye oppoverbakker. Anonymkode: 1cee5...ec6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Du vil ha større treningseffekt av løping og styrketrening enn kun gåing. Om du går på flatmark, vil du ikke få spesielt høy puls selv om du går fort. Å trene med høyere puls, er bra for hjerte og lunger. Å trene styrke er bra for muskelmassen, og forebygger muskelsvinn og beinskjørhet. Så det er bedre å faktisk trene tre dager i uken, enn å gå tur hver dag. Men det beste er jo om du klarer å gå en liten tur også de dagene du ikke trener. Jeg har mann og barn, og full jobb, og trener 3-5 dager i uken, og får meg alltid litt mosjon også de dagene jeg ikke trener. Anonymkode: 5f5e6...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå