Gå til innhold

Hvor mange barn vil du ha og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier.

Er så mange som har to barn, men lurer og litt på hvordan familie harmonien er med tre stykker, eller enda fler :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stopper på to tette barn. Ellers hadde jeg blitt totalt utbrent og mistet all fritid og egentid i mange år fremover 😅

Anonymkode: 6eef5...d32

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enn så lenge har jeg null barn, men drømmen er tre. Jeg har selv to søsken og har enorm glede av begge to. Det er alltid noen å være på lag med, det er tre som kan ta i et tak når det trengs og vi har alltid mye støtte og hjelp i hverandre. 

Anonymkode: 35a9b...fa5

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ingen, fordi jeg aldri har ønsket meg barn.

AnonymBruker
Skrevet

0

Har ikke tro på fremtiden

Anonymkode: 462e2...8aa

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

3+ 😊 fordi jeg elsker barnet mitt og ønsker meg flere. Men fødselen osv har gjort meg mer betenkt... 

Anonymkode: c2542...7f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen

Anonymkode: 7edd7...db8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen, fordi jeg ønsker å leve et liv uten stress, mas og den meningsløse «tidsklemma» så mange frivillig setter seg inn i. :) For meg føles det også moralsk uriktig å tvinge nye mennesker inn i den uunngåelige mølla vi kaller et «liv». Hadde ikke vært komfortabel med det ansvaret.

Anonymkode: 083ed...322

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

3-4 ønsket jeg meg.

2 har jeg, pga boligpriser, kostnad på å ha barn, kapasitet ift jobb på begge foreldre.

Anonymkode: f727b...415

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen!

Fordi jeg ikke orker tanken på ei kjerring som stikker av med ungene mine og bruker barna som et redskap mot meg. 

Jeg, og en hel del andre jevngamle har «klippet strengen» for å være sikre på å ikke bli del i noe så stygt som barnefordeling på kvinnenes premisser ser ut til å være.

Anonymkode: 2f0b1...eaa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lyst på to, men stopper på ett...

Lyst på to, for å gi barna søsken, ikke mer enn to siden man bare har to armer.

Men innser våre begrensninger og har stoppet etter ett.. vi føler ikke vi har energi og psyke til et barn til. 

Anonymkode: 4e546...180

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Veldig, veldig glad vi stoppet på to.  De er nå 15 og 18. Det har krevd mye oppfølging (helt vanlige barn), og vi har klart å følge godt opp med tid, støtte, lekser, opplevelser og økonomi. Vi vil fortsatt kunne støtte om alt dette også bunader, førerkort, språkreiser, egenkapital på bolig osv.

Selvfølgelig betyr kjærlighet mest/alt, vi tenkte tre barn, men er glad vi stoppet på to. Vi har mer enn nok kjærlighet allikevel med de to vi fikk og kjenner vi er fornøyd med at vi stoppet der. Det er oss, de fleste tipper jeg er fornøyd med sine valg. Hadde vi gått for tre-fire barn, så ville vi elsket og forsvart det valget. Helt klart.

Anonymkode: 200d0...91e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3-4. Fordi jeg har 3 søsken selv og alle jeg kjenner med 4+ barn har det veldig slitsomt, men kjempegøy med barneflokken sin. Folk jeg kjenner, inkludert min familie, med mange søsken er så utrolig sammenspleisa og har et fantastisk forhold. Jeg bor på landet i et stort hus med mann, katt og et barn på 3 måneder. Oss 3(4 med pus) i dette store huset blir for mye hus og lite folk. Dessuten føler jeg 4 barn er perfekt på gård :) Også elsker jeg og mannen barn da, ikke minst :P 

Anonymkode: 044c5...146

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tre ganske tette. Fordi det er fint å ha en liten flokk, og vi har kjærlighet og økonomi til å gi dem en god oppvekst. Når de er tette har de mye glede av hverandre og samtidig tar vi småbarnstiden i én snei. Når de blir store er vi fortsatt unge, og kan ha et annet type liv med reiser, konserter etc. 

Anonymkode: 1e741...df7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to, ønsker tre, men mannen er litt betenkt. Har alltid hatt lyst på tre barn..

Anonymkode: 3395d...7c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket meg opprinnelig 4 (først 2 så 2 til når de to første var type 15+). Men nå kom vi så sent igang at vi mest sannsynligvis stopper på 2. Er fornøyd med det jeg altså. Ønsket meg aldri mer enn to småbarn av gangen.

Anonymkode: d4ec8...ec8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lyst på to, men stopper på ett...

Lyst på to, for å gi barna søsken, ikke mer enn to siden man bare har to armer.

Men innser våre begrensninger og har stoppet etter ett.. vi føler ikke vi har energi og psyke til et barn til. 

Anonymkode: 4e546...180

Det samme kunne jeg ha skrevet. Holder med ett barn fordi vi ønsker å ha egentid og tid til parforholdet i tillegg til vår lille storsjarmør.

Anonymkode: c180f...220

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke mer enn to. Tør ikke gå igjennom et svangerskap til. Det ville ha vært egoistisk i forhold til barna jeg allerede har, ettersom sannsynligheten er stor for at det hadde gått hardt utover både meg og barnet. Ikke sikkert vi hadde overlevd. Litt trist, for jeg hadde kanskje tenkt meg tre, også er det kjedelig å bli frarøvet muligheten til å velge selv. Men samtidig er det supert med de to tette jeg allerede har. 

Anonymkode: fa4c1...d54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg 5 (men alle/ingen trenger å være biologiske). Grunnen er at jeg ønsker meg en stor familie (er litt egoist kanskje).

Anonymkode: 22cb5...9a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Aldri hatt lyst på barn, og verdsetter friheten min til å gjøre hva jeg vil, når jeg vil. 

Anonymkode: b5f8b...aa1

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...