Gå til innhold

Hvordan er det å studere i Trondheim?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir mest sannsynlig student i Trondheim til høsten, så jeg vil gjerne høre deres erfaringer!! 😊

Er du fornøyd med studiet ditt? Studiemiljøet? Fordeler/ulemper? 

Anonymkode: b0827...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det var kjempebra. Er et veldig stort miljø da, er vel 20-30000 studenter i Trondheim. Så for de som liker mindre forhold kan det bli i overkant. Men jeg ble fort kjent med faddergruppa, og jeg er sjenert av meg. 

Anonymkode: 1c653...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har studert litt forskjellig. Gikk på NTNU i den tiden hva høyskolen var separat. Da merket man godt forskjell på hva NTNU-studentene hadde tilgang til og hva høyskolen hadde tilgang til. Vet ikke hvordan det er nå. 

Enkeltemnestudent på Dragvoll/Gløs: Hadde kanskje blitt ensom hvis det var det eneste jeg gjorde (ikke del av et studie), men engasjerte meg i så mye annet at det gikk fint. 

Langt studie med "klassemiljø": Mange studentforeninger, fellesskap og mange muligheter utenfor studiet.

Fordeler? Stort miljø, mye man kan engasjere seg i, mange muligheter. 

Ulemper: Stort miljø, lett å prøve seg på for mye slik at man aldri kommer skikkelig inn i noe, man kan fort forsvinne i mengden. Ikke alle studiene er like bra. 

Trivdes veldig godt i Trondheim, er mye jeg angrer på at jeg ikke gjorde mer av, men samtidig hadde jeg ikke hatt tid til det 😛

Anbefaler deg å prøve forskjellige ting, og engasjere deg i noe! 

Anonymkode: 05120...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du er ung student er det viktig å være med på ting og opplegg! Jeg er en eldre student så derfor har ikke fokuset mitt å være med noe særlig med "opplegg", men ellers er det en grei by. Går selv på Gløshaugen og der er det ganske greit. Er selv fornøyd med studiet, hadde ikke så mange alternativer siden det ikke finnes så mange av det i Norge. Studiemiljøet er bra med folk fra hele Norge, og noe forskjellige aldersgrupper (dette er på master nivå). 

Anonymkode: 4510a...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim er en fin studieby 😊

Jeg ville anbefalt å søke samfundet/uka/linjeforeningen/tilsvarende tidlig, for å komme inn i et miljø fra starten av. Bruk fadderperioden aktivt, det kan være kjempegøy! I år er det uka og, så da skjer det ganske mye 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar foreløpig. Er det noen områder som er bedre å bo enn andre? 

Setter pris på å høre deres erfaringer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trondheim er en fantastisk by å studere i. 

Om du er følsom for bråk ville jeg styrt unna Møllenberg. Det er mange studenter, mye festbråk og det kan bli veldig lytt i de gamle trehusene. Jeg har bodd både på Singsaker og Øya. Trivdes veldig godt å bo i begge bydelene. Sentralt og rolig. Om jeg var deg ville jeg ha studert bussrutene før jeg bestemte meg for hvor jeg ville bo. Er fint å kunne unngå bussbytte, da det kan gå veldig mye tid til transport i løpet av en dag. 

Anonymkode: 67697...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor du bør bo kommer an på hvor du skal studere, eller feks hvilke fritidssysler du har 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg må vente til jeg får svar på søknaden før jeg skaffer bolig. Studiet mitt holder til på Campus Tunga 🙂 Er det noen som studerer/har studert der?  

Hvis det er flere som vil dele sine erfaringer med å studere i Trondheim, steder å bo, ting å gjøre osv, så setter jeg pris på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen til en morsom og minneverdig studenttid i Trondheim ligger gjerne i de mange linjeforeningene, eller de mange gjengene på Samfundet. Nøkkelen er å engasjere seg, og møte folk du har ting til felles med. Gjør du det, så vil tida i Trondheim bli de beste årene i livet ditt.

Med tanke på at du skal studere på Tunga, så ville jeg ha bosatt meg innen gåavstand fra busslinje 10. Hvis du vil bo sentrumsnært, så vil det si Møllenberg, Lademoen, Buran, Bakklandet eller rett og slett i Midtbyen. Hvis det ikke er så viktig, men likevel ønsker å bo sentralt. Så er Strindheim et godt alternativ. Derfra har du både linje 10 direkte til Tunga. Og du har en rekke linjer inn til byen hvis du skal den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, Brusebukken87 skrev:

Nøkkelen til en morsom og minneverdig studenttid i Trondheim ligger gjerne i de mange linjeforeningene, eller de mange gjengene på Samfundet. Nøkkelen er å engasjere seg, og møte folk du har ting til felles med. Gjør du det, så vil tida i Trondheim bli de beste årene i livet ditt.

Med tanke på at du skal studere på Tunga, så ville jeg ha bosatt meg innen gåavstand fra busslinje 10. Hvis du vil bo sentrumsnært, så vil det si Møllenberg, Lademoen, Buran, Bakklandet eller rett og slett i Midtbyen. Hvis det ikke er så viktig, men likevel ønsker å bo sentralt. Så er Strindheim et godt alternativ. Derfra har du både linje 10 direkte til Tunga. Og du har en rekke linjer inn til byen hvis du skal den veien.

Tunga har Voll studentby eller moholt studentby som de nærmeste studentbyer. I områdene rundt bor det endel studenter. Ellers er Strindheim et rolig strøk med godt etablerte familier. 

Anonymkode: 63eac...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...