Gå til innhold

Syk oppførsel fra far?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han tvang meg til å snakke om sex og puberteten når jeg var tenåring, jeg nektet men da ble han sint og sa vi måtte snakke om det. Har ingen kjæreste i dag, klarer ikke å ha sex, har bare problemer med det og syns det er flaut, kan dette ha noe med saken å gjøre?

Kjeftet mye og sa jeg fortjente kjeft, sa jeg var dum osv...

tvang meg til å bruke bleier når jeg var ca 6 år, fordi jeg hadde hatt noen uhell om natten, og kjeftet på meg og gjorde meg flau og ydmyk for dette. 

Mamma prøvde å ordne opp, men skrek til henne og kjeftet på henne osv.

disse tingene jeg nevner har preget meg mye.

det var vel ikke normal oppførsel?

Anonymkode: 75f05...f52

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er langt fra normalt. Har du snakket med psykolog om disse tingene? Vist ikke anbefaler jeg deg å gjøre det.

Skrevet

Ikke normalt nei. Det er en slags overgrep å tre over andre grenser som han gjør her og i tillegg blir sint for deg. Anbefaler deg å snakke med noen om dette.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Luna Llena skrev:

Det er langt fra normalt. Har du snakket med psykolog om disse tingene? Vist ikke anbefaler jeg deg å gjøre det.

Har ikke snakket med psykolog, men vurderer det.

Gjest Madame Bovary
Skrevet (endret)

Han høres helt fjern ut. Virker som om han har prøvd å «oppdra» ved hjelp av å påføre skam. Vi andre vet jo at det å føle seg akseptert fullt ut av familien er viktig, innad i familien skal det være stor takhøyde og mye støtte, det gir også bedre «resultater» på sikt. Faren din har nok ikke hatt tålmodighet til å gjøre en grundig jobb som forelder, men har krevd perfekt oppførsel umiddelbart, og påført skam dersom du ikke leverte. Kontraproduktivt og idiotisk av ham.

Endret av Madame Bovary
Gjest Madame Bovary
Skrevet

Han mente kanskje også at moren din «saboterte oppdragelsen»?

Skrevet

Enig i de svarene du har fått, og støtter forslaget om å snakke med noen om dette. Ikke normal oppførsel. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke snakket med psykolog, men vurderer det.

Ikke bare vurder, gjør det.  Har hatt en lignende  far selv så jeg vet hvordan du har det. Selv har jeg null kontakt med min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...