jordbær86 Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Barnet hennes må vaske hendene hver gang det har tatt på noe, må jo være veldig slitsomt. En gang nevnte hun at det er jo bakterier overalt så man må vaske seg, jeg prøvde å forklare at man får bare sterkere immunforsvar av det, og at de fleste bakterier er helt ufarlige, hun ble nesten irritert og trodde ikke på meg, hun kan vel ikke noe for dette, men jeg tenker at dette kan ikke være bra for barnet. Hva mener dere?
jordbær86 Skrevet 2. juli 2019 Forfatter #2 Skrevet 2. juli 2019 Venninne med bakterieangst skulle det stå
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Be henne snakke med barnelegen om det. Du kan neppe overbevise henne. Anonymkode: cf00c...e34
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Hvis man vasker i stykker hendene blir man jo garantert syk. Har sett barn av sånne med bakterieangst, hendene kan være fulle av sår pga. overdreven vasking. Anonymkode: 8946b...520
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 Jeg kjenner ei som hadde en slik mor, og hun har selv fått komplett angst for bakterier. Overdriver både håndvask og dusjing, og klarer ikke å kontrollere det. Hun sliter med tørr hud, eksem og mye sår på fingrene. I tillegg til mange forskjellige typer allergier. Hun må blant annet dusje hver kveld før hun legger seg for ikke å ta med bakterier til sengs. Vasker klær mange ganger i løpet av uka selv om hun er en person. Får vondt av henne, men vet ikke hvordan jeg kan hjelpe henne. Det begynte når hun var barn med moren sin oppførsel, men har bare blitt verre med årene. Anonymkode: 551b8...16f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 Akkurat det med at man trener immunforsvaret er jo feil, eller i beste fall ikke bevist. Så der har hun rett i å ikke tro på deg. Jeg synes ikke du har noe med å blande deg her. Jeg har en søster som har ocd, med masse vasking og greier. Da hun gikk til behandling for det, var noe av det første behandleren sa at det ikke var noe galt i å vaske seg mye, det var ikke en fasit på hva som var sykt og hva som var innafor. Først om det gikk ut over livskvaliteten, og man ønsket slutte men ikke klarte det, var det et problem. Anonymkode: 2777f...6b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå