AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Hva slags rettigheter har jeg? Ble ansatt i mars med en oppløringsvakt, tok medikamentkurs med siste del 18.06, og startet fast sommerturnus den 24.03. Jobber 90% sommer frem til august. Hva slags regler gjelder for tilkalling? Teller dagene jeg hadde medikamentkurset? Anonymkode: 5c70b...46a
altflyter Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Jeg skjønner rett og slett ikke spørsmålet ditt. Er du sykemeldt?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Ja, men vet ikke om jeg har krav på sykepenger? Anonymkode: 5c70b...46a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 Med fast turnus fra 24.03 har du jo mer enn 8 uker i jobb og dermed rett på sykepenger for den % du er ansatt. Anonymkode: 902d5...19e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 Du har allerede lagd en tråd om dette og fikk svar der. Du må ha jobbet fire uker for å ha rett på sykepenger, hvilket du ikke har. Du hadde opplæring i mars og det er så gått mer enn 14 dager uten vakter, og du må da jobbe fire nye uker for å ha rett på sykepenger. Du har ikke rett på sykepenger, er du blakk av den grunn så kan du be nav om sosialstønad. Anonymkode: cd2c9...1cd
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 « Hvem kan få sykepenger? Du må være medlem av folketrygden. Grunnen til at du ikke kan jobbe må være din egen sykdom eller skade. Du må ha vært i jobb i minst fire uker umiddelbart før du ble sykmeldt. Du taper pensjonsgivende inntekt mens du er syk. Dette er inntekt du har mottatt som lønn og betalt skatt av. Inntekten din må tilsvare minst femti prosent av grunnbeløpet i folketrygden (1/2 G). Denne inntektsgrensen gjelder bare etter arbeidsgiverperioden, vanligvis de første 16 dagene av sykefraværet.» https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging/Sykmeldt+arbeidstaker/Sykepenger/beregningsregler-for-sykepenger-fra-2019 Anonymkode: 902d5...19e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå