Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags rettigheter har jeg?

Ble ansatt i mars med en oppløringsvakt, tok medikamentkurs med siste del 18.06, og startet fast sommerturnus den 24.03. Jobber 90% sommer frem til august.

Hva slags regler gjelder for tilkalling?

Teller dagene jeg hadde medikamentkurset?

Anonymkode: 5c70b...46a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner rett og slett ikke spørsmålet ditt. Er du sykemeldt? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men vet ikke om jeg har krav på sykepenger?

Anonymkode: 5c70b...46a

AnonymBruker
Skrevet

Med fast turnus fra 24.03 har du jo mer enn 8 uker i jobb og dermed rett på sykepenger for den % du er ansatt. 

Anonymkode: 902d5...19e

AnonymBruker
Skrevet

Du har allerede lagd en tråd om dette og fikk svar der. Du må ha jobbet fire uker for å ha rett på sykepenger, hvilket du ikke har. Du hadde opplæring i mars og det er så gått mer enn 14 dager uten vakter, og du må da jobbe fire nye uker for å ha rett på sykepenger. Du har ikke rett på sykepenger, er du blakk av den grunn så kan du be nav om sosialstønad. 

Anonymkode: cd2c9...1cd

AnonymBruker
Skrevet

«

Hvem kan få sykepenger?

Du må være medlem av folketrygden.

• Grunnen til at du ikke kan jobbe må være din egen sykdom eller skade.
  • Du må ha vært i jobb i minst fire uker umiddelbart før du ble sykmeldt.
  • Du taper pensjonsgivende inntekt mens du er syk. Dette er inntekt du har mottatt som lønn og betalt skatt av. 
  • Inntekten din må tilsvare minst femti prosent av grunnbeløpet i folketrygden (1/2 G). Denne inntektsgrensen gjelder bare etter arbeidsgiverperioden, vanligvis de første 16 dagene av sykefraværet.»

https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging/Sykmeldt+arbeidstaker/Sykepenger/beregningsregler-for-sykepenger-fra-2019

Anonymkode: 902d5...19e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...