Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste dagene/uken hatt kynnere som er mye kraftigere, og hver kynner varer lenge. Er dette et tegn på at fødselen nærmer seg? 

Hva merket du på kroppen din når fødselen nærmet seg og hvor nært var det? 

Anonymkode: 81aec...d82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde masse kynnere forrige svangerskap, ganske sterke og vonde fra uke 36. Fikk mye trøst med at "kroppen forbereder seg, modnes" osv. Når riene startet var jeg totalt umoden, og 0cm. Hadde rier i 3 døgn før ungen kom ut, så de kynnere hadde ikke særlig nytteverdi hos meg tydeligvis. Var bare plagsomt. Fødte 39+3.

Anonymkode: 7df78...2ef

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde masse kynnere forrige svangerskap, ganske sterke og vonde fra uke 36. Fikk mye trøst med at "kroppen forbereder seg, modnes" osv. Når riene startet var jeg totalt umoden, og 0cm. Hadde rier i 3 døgn før ungen kom ut, så de kynnere hadde ikke særlig nytteverdi hos meg tydeligvis. Var bare plagsomt. Fødte 39+3.

Anonymkode: 7df78...2ef

Ahh, håpet at det var et tegn på at fødsel nærmet seg. Min kynnere er ikke vonde. Bare mer kraftige og varer lengre

Gjest BethD
Skrevet

Hadde masse kynnere hele veien men ikke noen som betydde at fødsel nærmet seg før kynnerene ble veldig mye sterkere enn morgen 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, BethD skrev:

Hadde masse kynnere hele veien men ikke noen som betydde at fødsel nærmet seg før kynnerene ble veldig mye sterkere enn morgen 

Merket du at det gradvis gikk fra å være kynnere til å bli rier? Eller skjedde det plutselig? 

AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke ha sammenheng, nei. Jeg hadde veldig kraftige rier sånn midt i svangerskapet, mens de ble mindre kraftige lenger uti. 

De første riene trodde jeg var kraftige kynnere, men det var mest fordi det var fire uker før termin, og jeg var forberedt på å gå langt på overtid, siden begge søstrene og moren min gjorde det med alle sine. 

Anonymkode: 4274a...9bc

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke ha sammenheng, nei. Jeg hadde veldig kraftige rier sånn midt i svangerskapet, mens de ble mindre kraftige lenger uti. 

De første riene trodde jeg var kraftige kynnere, men det var mest fordi det var fire uker før termin, og jeg var forberedt på å gå langt på overtid, siden begge søstrene og moren min gjorde det med alle sine. 

Vet du om det har noen sammenheng? Med om søstre eller mor gikk over tiden eller fødte før tiden? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du om det har noen sammenheng? Med om søstre eller mor gikk over tiden eller fødte før tiden? 

Det er visstnok det, ja, i følge diverse jordmødre. Fikk høre det både av min jordmor på kontroller, og på sykehuset på forberedende kurs. Fødsler går i arv, både mtp tidspunkt og varighet, osv. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er visstnok det, ja, i følge diverse jordmødre. Fikk høre det både av min jordmor på kontroller, og på sykehuset på forberedende kurs. Fødsler går i arv, både mtp tidspunkt og varighet, osv. 

Håper virkelig det. Da er nåkk ikke fødselen langt unna.

Gjest BethD
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merket du at det gradvis gikk fra å være kynnere til å bli rier? Eller skjedde det plutselig? 

Nei våknet bare en morgen med sterkere kynnere. Som ble til rier utover dagen 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, BethD skrev:

Nei våknet bare en morgen med sterkere kynnere. Som ble til rier utover dagen 

Okei, takk for svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en runde hvor kynnerne ble uvanlig kraftige og vonde i uke 35, og holdt på å ringe føden, men det roet seg igjen. Det varte kanskje en time. Så opplevde jeg det samme en gang da det nærmet seg fødsel, kanskje uken før. Men jeg hadde bare mine "vanlige" kynnere utenom disse episodene. Den dagen jeg fødte fikk jeg kraftige kynnere som ikke var vonde på morgenen, og la etter hvert merke til at de kom regelmessig. De gikk over til rier. 

Anonymkode: 601f4...d7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...