Gå til innhold

Voksesmerter barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Noen her som har erfaring med vokssesmerter hos små barn? Har en gutt på 4 år som i perioder har dette. Det er ingenting som plager han generelt. Han er sprelsk og i form. På farten hele tiden.

Men i enkelte perioder kommer disse smertene der han klager på at han har litt vondt i knærne og på undersiden av hælen. Det kommer og går. når det først kommer, så kan det vare i noen dager eller 2-3 uker, før det gir seg. og så går det bra i tjaaa 1 mnd eller 2-3 mnd, før det kommer igjen. Det varierer litt.

heldigvis har han ikke hatt noen intense smerter bortsett fra en gang. Da vpknet han midt på natten og gråt og klager på smerter under hælene.

hvordan var det hos dere? Tok det mange måneder/år før det ga seg helt?

Håper noen har erfaringer å dele.

Anonymkode: 17392...4a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og begge barna mine hadde mye voksesmerter, mest i knærne. Fikk som råd at smertestillende skulle unngåes, og at lett massasje var mest smertelindrende. Voksesmertene kom i rykk og napp, og var verst fra rundt 6-10 års alderen. 

Anonymkode: 3eb7d...8bb

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både jeg og begge barna mine hadde mye voksesmerter, mest i knærne. Fikk som råd at smertestillende skulle unngåes, og at lett massasje var mest smertelindrende. Voksesmertene kom i rykk og napp, og var verst fra rundt 6-10 års alderen.  

Anonymkode: 3eb7d...8bb

huff... håper det blir bedre. Akkurat nå er det ikke sånn at smertene er noe store at det hindrer han på noen måte. Men det plager han... det er helt sikkert. Vi gir ofte varmt bad og maserer på kveldstid. Håper det blir bedre etter hvert.

Anonymkode: 17392...4a0

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine gutter har hatt dette fra ca. 2år og har det fortsatt i perioder. Nå er de 9. Det som hjelper her er massering av bena, og uttøying. 

Jeg fikk beskjed fra lege om at vi kunne gi Paracet i de verste periodene. Og jeg gjør det. Om det så ikke hjelper, så tror ungene at det gjør det, og da funker det jo. 

Anonymkode: 926b5...5e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...