AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1 Skrevet 2. juli 2019 Har etter mange år med sykdom begynt å jobbe, 60% stilling. Gått på aap. Fikk første lønning og det var trukket 32% skatt. Vil tror det er altfor mye på såpass lav inntekt. Men dette fordi Nav står som hovedarbeidsgiver, og kan dette endres nå midt i kalenderåret? Har tabell 7101 tror jeg... Anonymkode: 09702...ee5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #2 Skrevet 2. juli 2019 Det er kun du som både har ansvar for og kan endre skattekort. Dette bør sjekkes flere ganger iløpet av året. Anonymkode: 08c79...5a2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #3 Skrevet 2. juli 2019 Skattekortet kan endres så mange ganger du trenger i løpet av året. Arbeidsgiver (NAV) får beskjed om at de må hente oppdatert skattekort. Anonymkode: a8a4f...eff
gjest:) Skrevet 2. juli 2019 #4 Skrevet 2. juli 2019 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Har etter mange år med sykdom begynt å jobbe, 60% stilling. Gått på aap. Fikk første lønning og det var trukket 32% skatt. Vil tror det er altfor mye på såpass lav inntekt. Men dette fordi Nav står som hovedarbeidsgiver, og kan dette endres nå midt i kalenderåret? Har tabell 7101 tror jeg... Anonymkode: 09702...ee5 Får du penger fra NAV samtidig? Hvor mye i så fall?Hvis ikke må du bytte hovedarbeidsgiver, så du kan trekkes med tabellkortet der du er nå. Man kan bytte hovedarbeidsgiver midt i året, og hovedarbeidsgiver bør være de som foretar den største utbetalingen til deg. Endret 2. juli 2019 av gjest:)
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #5 Skrevet 2. juli 2019 Takker for svar. Skal få aap 40% et halvt år fremover. Anonymkode: 09702...ee5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 Logga inn på Skatteetaten sine sider nå. Men forsto det sånn at jeg må si fra til arbeidsgiver at de skal trekke meg fra tabellkortet? Nav står som hovedarbeidsgiver der nå. Fikk ikke endra det så det ut som. hi Anonymkode: 09702...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå