Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så utrolig mange som ikke tør å stå for den de er, og poste innlegg med sine faktiske brukernavn?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hemoglobin skrev:

Hvorfor er det så utrolig mange som ikke tør å stå for den de er, og poste innlegg med sine faktiske brukernavn?

Kan vel ha noe med den siste utviklingen av KG's nye mod's funksjonen. Ellers så er det ikke alle som verken vil eller ønsker og ha et brukernavn som blir knyttet opp mot dem ang hva dem spørre om, hvilken tråder dem deltar i. Et invidiuelt valg.

Anonymkode: 3f873...96f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dess flere meninger man skrivre, dess mer info om seg selv, dess lettere er det for andre å gjenkjenne en. Noen ganger må man endre litt på detaljer så man ikke blir gjenkjent, og da ville jo mange protestert om de så du skrev du hadde 1 barn i en tråd og 2 i en annen. 

Anonymkode: 42ec3...87b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har NULL problemer med å stå for det jeg mener.       

Men jeg skriver vanligvis under "Aonym Bruker" uansett...     

Anonymkode: af54b...23d

AnonymBruker
Skrevet

Det ville blitt dødskjedelig her uten full anonymitet for de som ønsker det. KG ville avgått med døden rett og slett. Så la oss holde det slik 🙂

Anonymkode: c81ee...736

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg kan forstå at enkelte bruker anonym på diverse underforum som samliv/barn og helse. Men ikke på hvilken film de så sist eller hva de hadde til middag.

Skrevet

VGD går så det suser, og der er det ikke mulig å poste anonymt...

For all del. Post bare anonymt. Jeg lurer bare på hvorfor, og har vel fått svar :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, Hemoglobin said:

Prøvde å google deg, men fant bare dette bildet. 😕 

red-blood-cell-hemoglobin-structure-260n

Kan du skrive inn navnet og adressen din?

Anonymkode: db5ba...904

• Liker 1
Skrevet
On ‎7‎/‎2‎/‎2019 at 6:05 AM, AnonymBruker said:

Dess flere meninger man skrivre, dess mer info om seg selv, dess lettere er det for andre å gjenkjenne en. Noen ganger må man endre litt på detaljer så man ikke blir gjenkjent, og da ville jo mange protestert om de så du skrev du hadde 1 barn i en tråd og 2 i en annen. 

Anonymkode: 42ec3...87b

Med andre ord så gjør du det når du skriver som AB?

Dess flere meninger man skriver, dess mer infor om seg selv. Men selv om det er bak et nick så er det jo anonymt! Det bare viser litt mer hva og hvem personen bak nicket står for. Når en person blir lettere å gjenkjenne, altså bak et nick, så kan man også vise mer interesse, og lettere se sammenhenger i diskusjoner. Da kan det bli like livlig og interessant, ikke minst mer seriøst.

On ‎7‎/‎2‎/‎2019 at 12:46 PM, AnonymBruker said:

Det ville blitt dødskjedelig her uten full anonymitet for de som ønsker det. KG ville avgått med døden rett og slett.

Anonymkode: c81ee...736

Det vites ikke før det er utprøvd. Men dette forumet har eksistert i så mange år at mange av de "gamle traverne" - anonyme eller ikke, - typisk vil få det for seg at da er det ikke gøy å være her lenger. Svaret vil nok heller være at; joda det er faktisk fortsatt noe flott, men det trenger tid på å bygges opp på nytt. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk tror at det skal bli så ille. En ting er helseforumet, sorgforumet, vennskapsforumet og noen av dem på forumet for familie, samliv og seksualitet. Men hvorfor folk skal være så opptatte av å være anonyme på alle de andre forumene?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor noen klager så mye over denne funksjonen! 

Er det virkelig så forbanna ille for dere, så pell dere over til ett annet debatt-forum UTEN denne funksjonen da vel. 

• Liker 5
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det virkelig så forbanna ille for dere, så pell dere over til ett annet debatt-forum UTEN denne funksjonen da vel. 

Kom med noen eksempler som tilsvarer KG da. Slutt å syte. Det er en grunn til at vi har nick, og det er en grunn til at vi har AB-funksjonen. Hvis det er så forbanna ille for folk å skrive under nick så kan jo en av dere kontante AB opprette et eget forum hvor man ikke skal bruke nick.

Sånn syting er uakseptabelt, og sånt språkbruk er unødvendig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jøss, går det bra med deg? 🙄

Anonymkode: de648...85f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg poster anonymt for å slippe å få sure tilbakemeldinger fra de som har bestemt seg for å være uenig med meg for evig og alltid, fordi de ikke tåler trynet mitt fra  en annen tråd. Greit å starte på null i hver tråd. Mange er fulle av fordommer, selv om de påstår selv at de med fordommer er idioter. De skjønner ikke selv hvor forutinntatt og fulle av fordommer de selv er. Jeg skåner meg selv fra slike idioter, derfor anonym. Også her.

Anonymkode: 54b5c...a08

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Millimani said:

Men hvorfor folk skal være så opptatte av å være anonyme på alle de andre forumene?

Jeg er helt enig med deg, men samtidig så er jeg også uenig. Jeg har selv blitt angrepet og hetset i tråder, på grunn av ting jeg har tatt opp vedrørende mine psykiske og personlige problemer. Dette brukes som ammunisjon med jevne mellomrom, og det tærer ned på selvfølelsen min.

Dessverre så sitter det enkeltmennesker på dette forumet og finner glede i å trampe andre fremmede mennesker ned i grøften, og jeg vil ikke la de trampe ned meg. Mod gjør ikke en dritt, bortsett fra å eventuelt slette enkeltinnlegg. Men det hjelper lite når brukerne får fortsette å spre hat i neste innlegg, siden AB-funksjonen er tilgjengelig. Hadde ikke denne eksistert så hadde naturligvis mengden med hat på forumet minsket betraktelig også.

Anonymkode: de648...85f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Millimani skrev:

Kom med noen eksempler som tilsvarer KG da. Slutt å syte. Det er en grunn til at vi har nick, og det er en grunn til at vi har AB-funksjonen. Hvis det er så forbanna ille for folk å skrive under nick så kan jo en av dere kontante AB opprette et eget forum hvor man ikke skal bruke nick.

Sånn syting er uakseptabelt, og sånt språkbruk er unødvendig.

Diskusjon.no har ingen like utbredt funksjon med Anonym Bruker som det Kvinneguiden har.  

og VGD har vel INGEN slik funksjon i det hele tatt...            

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver som anonymbruker fordi jeg var idiot når jeg startet på KG. Jeg la ut personlig informasjon i øst og vest, og kjente ikke til at alle kunne gå inn på brukeren min og se alle innleggene. (Og fått meldinger i innboksen som desidert ikke var ønskelig). Jeg har lært «the hard way» og er mer forundret over at folk bruker brukernavn, for å være helt ærlig. Norge er et lite land, og jeg har kjent igjen flere brukere her. 

Anonymkode: 48dad...f7b

• Liker 3
Skrevet (endret)

De aller fleste AB-innlegg er verken hetsende eller sårende. Joda, selvsagt finnes det en del av dem, men av snart 6 millioner AB-innlegg ville alt annet vært rart.

Når jeg bruker AB, og det gjør jeg ganske ofte, handler det om at jeg vil anonymisere innlegg og informasjon enda mer. Det er ikke fordi jeg «ikke vil stå for den jeg er», men fordi jeg vil redusere sannsynligheten for gjenkjennelse. Selv om jeg har en profil som ikke identifiserer meg, vil all informasjonen jeg legger ut som «Ullvott» til sammen kunne danne et ganske tydelig bilde av meg. En kombinasjon av utdanning, arbeid, alder, bosted, fritidsinteresser, familieforhold, ferier o.l. sier ganske mye, og siden Norge er et lite land skal det ikke allverden til for å bli gjenkjent. De mest personlige opplysningene og den informasjonen som lettest vil identifisere meg legger jeg derfor ut som AB, slik at ikke enhver tilfeldig bruker kan krysskoble informasjon om meg. Dessuten slipper jeg å anonymisere all informasjon så ekstremt mye i enhver problemstilling, og å huske i neste tråd hvilke detaljer jeg endret tidligere, når informasjonen ikke lenger kobles til min bruker.

Endret av Ullvott
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2019 den 5.03, Hemoglobin skrev:

Halla :hallo:Det er meg det :) 

Anonymkode: eefba...bc5

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Halla :hallo:Det er meg det :) 

Anonymkode: eefba...bc5

Hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet
On 7/2/2019 at 12:53 PM, Luna Llena said:

Jeg kan forstå at enkelte bruker anonym på diverse underforum som samliv/barn og helse. Men ikke på hvilken film de så sist eller hva de hadde til middag.

Samtidig er dette informasjon som vil gjøre at noen som kjenner deg, sammen med annen informasjon du har postet, lettere vil kunne kjenne deg igjen. Det er ikke alle som ønsker det.

Anonymkode: 79972...fd5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...