Gå til innhold

Noen som har fått mindre pms plager etter spiral?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er et monster dagene før mensen, og det kan vare opptil en uke. Jeg gnager, maser, er teit og sur og slem. 

Hva kan jeg gjøre?? Har noen satt inn spiral og fått bedret plagene?? 

Anonymkode: 56353...96e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, satte inn hormonspiral og har blitt betydelig bedre, men det kan ta litt tid før virkningen kommer. Har nesten ikke mensen lenger heller og det er VELDIG fint fordi jeg alltid har blødd mye... 

kjenner fremdeles at det er pms-uke, men plagene kan ikke sammenlignes..

Anonymkode: 7ee52...416

AnonymBruker
Skrevet

jeg har ingen pms plager med hormonspiral, har satt den for to år siden.  Og har heller ingen mens.

Anonymkode: e6aec...a7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sterkt plaget to av fire uker hver måned pga pms og menstruasjon. Kaster opp, kvalm, hetetokter, feber, humøret på bånn, aggressiv, blør ut alt og mye smerter. Med spiral er det ingen blødninger og langt mildere symptomer ved menstruasjon. 

Anonymkode: 88e66...e45

Skrevet

Jeg fikk større pms symptomer med spiral. To uker+ med ustabilt humør, mye vondt osv. Tok den ut u vinter og har nå en snau uke med litt ustabilt humør (mye mildere enn med hormonspiral)

AnonymBruker
Skrevet

Ok, her var det litt forskjellige svar. Takk! 

Har lest litt på nett og det er litt som kan hjelpe mot pms. Ser at antidepressiv medisin kan hjelpe, det vil jeg ikke da... 

Men jeg må gjøre noe! Ellers mister jeg hus og hjem.. 

Anonymkode: 56353...96e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk satt inn spiral pga samme problemstilling.. hadde den i 1 år (den falt ut, men det er en annen sak!) og følte at den jevnet ut syklusen! Tok noen måneder før jeg merket det da. Etter ca et halvt år så hadde jeg ikke lenger kontroll på hvor jeg var i syklusen, fordi svingningene og plagene var mye svakere. 

Jeg skal få satt inn ny spiral etter sommeren, synes det funket veldig godt! Har også prøvd antidepressiva, litt usikker på effekten der..... 

Anonymkode: cc88e...c02

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som har opplevd bedring med spiral, hvilken type spiral bruker dere?

Anonymkode: 628c1...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde spiral, ingen pms og ingen mens, men heller ingen sexlyst på to år...

Anonymkode: 5bc3b...3c0

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Til dere som har opplevd bedring med spiral, hvilken type spiral bruker dere?

Anonymkode: 628c1...e3a

merena

Anonymkode: e6aec...a7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...