Gå til innhold

DNBs "kvinnekamp": Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Like før jul skrøt DNB at de ikke ville kjøpe advokattjenester fra advokatfirmaer som har lav kvinneandel blant advokatpartnerne . I tillegg kom de med kommentarer som:  Vi tror ulikhet i perspektiver og tilnærming gir bedre beslutninger, og mangfold i seg selv vil derfor bidra til bedre rådgivning, 

https://www.dnbnyheter.no/nyheter/dnb-sier-nei-til-mannstunge-advokatfirmaer/

Selv ønsket ikke DNB Markets(finansdelen av DNB) å gå ut med sin kvinneandel, men etter press går de nå ut og den varierer mellom 13 og 18 prosent.  https://e24.no/boers-og-finans/dnb/kraftig-mannsdominans-i-dnb-markets/24650468

For øvrig er det vesentlig lettere å øke kvinneandelen i DNB enn å øke partnerandelen i advokatfirmaene. Kvinneandelen i DNB er vanlige ansatte og blant vanlige ansatte har advokatfirmaene klart å få 50%.  Så her ligger jo DNB Markets langt bak.

Anonymkode: a3c25...1d5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer ikke at det kun er 13% kvinner i markets. Muligens det gjelder ledelsen der hehe. Kvinneandelen er ofte størst i lavere stillinger. Markets har backoffice jobber også vettu..ikke bare investmentbanking og  meglere. 

Anonymkode: 2f621...804

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke at det kun er 13% kvinner i markets. Muligens det gjelder ledelsen der hehe. Kvinneandelen er ofte størst i lavere stillinger. Markets har backoffice jobber også vettu..ikke bare investmentbanking og  meglere. 

Tror ikke DNB Markets hadde kommet bedre ut om sjefen sa "Vi har kanskje lav kvinneandel blant de ansatte med høy lønn, men jeg kan forsikre dere om at alle sekretærene er kvinner". Samme gjelder for øvrig om advokatfirmaene sa at "Er kanskje bare 13% prosentene av partneren som er kvinner, men 100% av advokatsekretærene er kvinner så i snitt så er vi veldig gode på likestilling, høhøhø". 

Anonymkode: b4d2e...bd1

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vises til andel kvinner i de ulike avdelingene som utgjør DnB Markets. Hva er det du babler om? Vettu.. Skjønner du??????? 

Ingen har påstått at det er 13 % total kvinneandel der. Vettu...??!!!??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søppel-begrunnelse for å velge noe som helst. 

Hva med å velge den som er flinkest til den jobben de gjør, uavhengig av kjønn?      

Anonymkode: 2b0b7...35e

• Liker 3
Gjest Nimbus2000
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søppel-begrunnelse for å velge noe som helst. 

Hva med å velge den som er flinkest til den jobben de gjør, uavhengig av kjønn?      

Anonymkode: 2b0b7...35e

Det er nok noen grådige kvinner som har funnet ut at de kan gå opp mye i lønn ved å gjøre den lave kvinneandelen til en likestillingskamp. 

En del stillinger får man kun om man er villig til å jobbe mye overtid. Med den høye overtiden kommer det veldig høy lønn. Færre kvinner enn menn ønsker å jobbe mye overtid. Noen grådige kvinner har funnet ut at de ønsker den høye lønnen som følger med disse stillingene, men de ønsker ikke å jobbe overtiden. Så da har de prøvd å få i både pose og sekk ved å gjøre den lave kvinneandelen til en kvinnekamp. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, FrodeF skrev:

Det vises til andel kvinner i de ulike avdelingene som utgjør DnB Markets. Hva er det du babler om? Vettu.. Skjønner du??????? 

Ingen har påstått at det er 13 % total kvinneandel der. Vettu...??!!!??

Hæ? Har du lest ts sin i innlegg? Det opplyses om tall i de største avdelingene i markets og gjerne de mannsdominerte. Finnes flere avdelinger...linken nede nevnte jo kun 3 avdelinger...

Selv ønsket ikke DNB Markets(finansdelen av DNB) å gå ut med sin kvinneandel, men etter press går de nå ut og den varierer mellom 13 og 18 prosent.  https://e24.no/boers-og-finans/dnb/kraftig-mannsdominans-i-dnb-markets/24650468

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Nimbus2000 skrev:

Det er nok noen grådige kvinner som har funnet ut at de kan gå opp mye i lønn ved å gjøre den lave kvinneandelen til en likestillingskamp. 

En del stillinger får man kun om man er villig til å jobbe mye overtid. Med den høye overtiden kommer det veldig høy lønn. Færre kvinner enn menn ønsker å jobbe mye overtid. Noen grådige kvinner har funnet ut at de ønsker den høye lønnen som følger med disse stillingene, men de ønsker ikke å jobbe overtiden. Så da har de prøvd å få i både pose og sekk ved å gjøre den lave kvinneandelen til en kvinnekamp. 

Færre kvinner som ønsker å jobbe så mye? Det er færre kvinner har partnere som ønsker å ta i ekstra på hjemmebane slik at kvinnen KAN jobbe så mye overtid. Fordi det er jo menn som skal ha høye stillinger og tjene mye. 

Veldig kunnskapsløst av deg å redusere kvinners kamp for likestiling til «grådige kvinner». 

Anonymkode: a5a72...90b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Færre kvinner som ønsker å jobbe så mye? Det er færre kvinner har partnere som ønsker å ta i ekstra på hjemmebane slik at kvinnen KAN jobbe så mye overtid. Fordi det er jo menn som skal ha høye stillinger og tjene mye. 

Veldig kunnskapsløst av deg å redusere kvinners kamp for likestiling til «grådige kvinner». 

Enig med deg der. 

Men for at kvinner skal ha kapasitet og energi til å gi like mye som menn i enkelte stillinger er det mye i samfunnet og på hjemnebane som må endres først. Jeg tror arbeidsgivere ser mer etter ferdigheter enn kjønn. 

Vet om kvinner som har klatret høyt. Men prisen var høy også..fikk ikke barn før etter 40...

jeg har p.t ikke energi nok til jobb grunnet altfor mye stress på hjemmebane. 

Jeg er avslappet på jobb og stresset/sliten i fritiden. Alt av arbeidsoppgaver er som ferie for meg og jeg liker overtid..da slipper jeg å gå hjem hehe..XD

Gjest Nimbus2000
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den diskusjonen får kvinnene ta med sine respektive kjærester.Det er da ikke arbeidsgivers feil at enkelte kvinne ikke får lov til å jobbe mye overtid av kjæresten. 

Jo, man er grådige som både vil ha pose og sekk. De aktuelle kvinnene ønsker den høye lønnen som kommer med mye overtid samtidig som de vil slippe å jobbe overtidstimene. 

Gjest Mozzarella
Skrevet (endret)
9 timer siden, Nimbus2000 skrev:

Det er faktisk det dummeste og mest diskriminerende jeg har lest på lenge! Har du linker til det du sier? Neppe...

Endret av Mozzarella
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nimbus2000 skrev:

Den diskusjonen får kvinnene ta med sine respektive kjærester.Det er da ikke arbeidsgivers feil at enkelte kvinne ikke får lov til å jobbe mye overtid av kjæresten. 

Jo, man er grådige som både vil ha pose og sekk. De aktuelle kvinnene ønsker den høye lønnen som kommer med mye overtid samtidig som de vil slippe å jobbe overtidstimene. 

Du aner virkelig ikke noe om dette. Meningsløst å diskutere med deg, men mistenker uansett at du bare troller. 

Enig med deg over her - det blir ikke likestilling i arbeidslivet før det blir likestilling på hjemmebane. Det tror jeg blir lenge til. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nimbus2000 skrev:

Vetvdu hva som skjer da? 

Samfunnet dømmer deg til å være dårlig mor/partner etc..hvis du har en partner som ikke jobber mye men kjeder seg så er det ikke lenge til han blir utro. Mye arbeid +matlaging+husarbeid+trening+lite søvn ødelegger sexlysten.

de fleste kvinner er på diett året rundt for å se bra ut..

hadde en periode mye overtid og en annen periode 2 jobber. Det ble mye krangling hjemme. « jeg ønsker ikke en kjæreste som er fraværende» jeg lagde middag når jeg kom hjem kl 9 til han og handlet når jeg på det verste jobbet 6-7dager i uken og sluttet 20:00 på hverdager...

den kampen på hjemmebane er umulig. 

Valget er jobb eller kjæreste.  Umulig å velge....

Gjest HarryDotter
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vetvdu hva som skjer da? 

Samfunnet dømmer deg til å være dårlig mor/partner etc..hvis du har en partner som ikke jobber mye men kjeder seg så er det ikke lenge til han blir utro. Mye arbeid +matlaging+husarbeid+trening+lite søvn ødelegger sexlysten.

de fleste kvinner er på diett året rundt for å se bra ut..

hadde en periode mye overtid og en annen periode 2 jobber. Det ble mye krangling hjemme. « jeg ønsker ikke en kjæreste som er fraværende» jeg lagde middag når jeg kom hjem kl 9 til han og handlet når jeg på det verste jobbet 6-7dager i uken og sluttet 20:00 på hverdager...

den kampen på hjemmebane er umulig. 

Valget er jobb eller kjæreste.  Umulig å velge....

Finn deg ny kjæreste! Du er sammen med en fyr med holdninger fra 1947. At enkelte kvinner skylder på partner over at de ikke får jobbet nok, syntes jeg er tynn suppe. Absolutt alle kan prate sammen og legge opp en plan på å få det til å fungere med henne ofte i overtid. Og vil ikke gubben? Kvitt deg med ham.

Desuten kom det jo nylig frem i spørreundersøkelse at veldig mange kvinner ønsker å gå ned ifra 100 til 80% stilling, dersom familiens samlet økonomi tillater det. Så ja, mange kvinner ønsker ikke å bruke så mye tid på jobb. De ønsker heller å bruke mer tid på familie og barn, venner og hjem. Og det er det ikke noe galt i. Man kan bare ikke forvente millionlønninger og toppsjef stillinger dersom man ønsker mer fritid.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Mozzarella skrev:

Crinch!!! Patetisk av Stordalen. Fyren er akkurat den "fyren" han selv angriper. Han har tydeligvis ikke fått med seg hvorfor kvinneandelen fortsatt er lav i enkelte markeder. Istede fyrer han enkelt løs på den hvite middelaldrende mann og vet han vil høste applaus for det. Krampeaktig!

Anonymkode: 17540...21d

Gjest Mozzarella
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Crinch!!! Patetisk av Stordalen. Fyren er akkurat den "fyren" han selv angriper. Han har tydeligvis ikke fått med seg hvorfor kvinneandelen fortsatt er lav i enkelte markeder. Istede fyrer han enkelt løs på den hvite middelaldrende mann og vet han vil høste applaus for det. Krampeaktig!

Anonymkode: 17540...21d

Hvorfor er det patetisk? Han sier jo akkurat det du sier?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, HarryDotter skrev:

Finn deg ny kjæreste! Du er sammen med en fyr med holdninger fra 1947. At enkelte kvinner skylder på partner over at de ikke får jobbet nok, syntes jeg er tynn suppe. Absolutt alle kan prate sammen og legge opp en plan på å få det til å fungere med henne ofte i overtid. Og vil ikke gubben? Kvitt deg med ham.

Desuten kom det jo nylig frem i spørreundersøkelse at veldig mange kvinner ønsker å gå ned ifra 100 til 80% stilling, dersom familiens samlet økonomi tillater det. Så ja, mange kvinner ønsker ikke å bruke så mye tid på jobb. De ønsker heller å bruke mer tid på familie og barn, venner og hjem. Og det er det ikke noe galt i. Man kan bare ikke forvente millionlønninger og toppsjef stillinger dersom man ønsker mer fritid.

Men jeg ønsker jo å jobbe. Jobbet 120% i enkelte perioder +overtid.  

Det er ikke lett å bare prate. Hver eneste mann jeg møter klager på at jeg er fraværende. Enten så jobber jeg for mye...eller så trener jeg for mye når jeg inne jobber. Ender bare med at forholdet ryker. Og så sier de se på dama til XX som er flink til å lage mat blablabla. Og nesten alle kvinner gjør alt hjemme av de jeg kjenner.

Men kan det være at kvinnene som ønsker å gå ned i stilling er utslitt? Kjenner kun en som vil ned i stilling men hennes liv funker ikke. Kan ikke dele seng med mannen grunnet søvnproblemer og har vondt overalt konstant. Og ja hun er den som gjør alt i huset. Alt av vask,handling...mat etc.. og rydder opp etter mannen.

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Færre kvinner som ønsker å jobbe så mye? Det er færre kvinner har partnere som ønsker å ta i ekstra på hjemmebane slik at kvinnen KAN jobbe så mye overtid.

Det er frivillig å få barn. Man får velge, barn eller karriere.

Anonymkode: b83fb...30b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...