AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Vi skal være med en annen mor med barn til Tyrkia. Jeg har ikke vært i "syden" før, så er usikker på hva vi bør ha med og hvor mye lommepenger vi bør ha. Er en uke all inclusive. Hvor mye lommepenger bør vi ha? Hvor mye klær trenger vi? Og sko? Er det noe vi bør/må ha med oss? Veldig takknemlig for hjelp🙂 Anonymkode: aa25b...20d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Hvor lenge skal dere være der da? Ta med bade og strand tøy, nok med skifte, solkrem og sommerklær. Husk genser til kveldstid. Er også nok med et par lette sommersko og et par vanlige joggesko Har dere all inclusive så trenger dere vell hovedsakelig penger til om dere skal shoppe eller finne på andre ting, evnt taxfree å reisen. Anonymkode: a667d...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 En tusenlapp om dagen er fint å regne. Et antrekk om dagen, men noen ting kan jo brukes flere ganger (f.eks shorts) Rent undertøy til hver dag, sokker. Dra i gode sko (joggesko), og ha med et par gode og pene sandaler som du kan bruke hver dag? Ha med klær og det du trenger. Legemidler osv, helfo kort. Andre ting som shampoo, balsam, såpe, håndkle, slippers osv kan du kjøpe billig der. Anonymkode: f8764...2cc 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Om dere skal på all inclusive og hovedsakelig kun være på hotellet til alle måltider så trenger dere ikke å bruke noe. Da er det opp til deg å bestemme hvor mye dere skal bruke på shopping, evt sightseeing. Ta med der halvparten av klærne og skoene dere har funnet frem når kofferten er pakket 🙈😅 Hver gang jeg er i utlandet så bruker jeg knapt noe av det jeg har tatt med. Det er kjempevarmt så et par sandaler, et par gode sneakers, en shorts, et skjørt og en kjole pluss noen topper og bikinier er mer enn nok. Kjøp solkrem på taxfree og ha med dere et lite medisinskap som ibux, sårrens, desinfisering, reisesyketabletter, tabletter mot diaré og plaster etc.
Eneri Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Ta med norske medisiner som paracet/ibux/idoform/imodium Aloe vera /After sun. Strandsko. Skal dere bade i havet kan det være greit å ta med/kjøpe badesko så barnet ikke skjærer seg i foten på steiner eller skjell. Jeg pleier å ha alle reisepapirer og scannet pass sendt på mail til meg selv, samt sendt på mail til familiemedlem hjemme. Skriv opp telefonnumre (ikke bare lagre mr på telefonen, de kan bli stjålet) for sperring av bankkort samt til reiseforsikringsselskap. Ta med reiseforsikringsbevis Tar med to bankkort (hvorav ett kredittkort) Greit å ta ut litt kontanter, siden endel små boder/butikker ikke tar kort. Masse minibanker, så du kan ta ut mer ved behov. Ha en fin ferie ☀️ 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 Der er så varmt nå at det ikke er behov for noe varmt på kvelden. Ta med et par av hver: sandaler, joggesko, finsko. Så et par skjørt og eller shorts samt noe topper som kan matches mellom de. En hverdagskjole og en litt finere. Evt treningstøy. Undertøy. Noen bikinier og eller badedrakter og gjerne egen badehånduk. Solbriller og solhatt. Solkrem og aftersun kjøper jeg på taxfree, men tar med litt såpe og shampoo/balsam. Sminke, deodorant, tannbørste, tannkrem, hudkrem og sminkefjerner. Det er stort sett hva jeg tar med meg. Nakkepute til flyturen, evt sovemaske og øreplugger/headset. Du trenger ikke legge igjen mye penger på mat når du har all inclusive, men ha med litt til serverdigheter og shopping. Kos deg masse! Tyrkia er fint, maten er god og tyrkerne er hyggelige. Anonymkode: 84b06...7be 1
Oppgitt78 Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 Pass og penger. Alt annet kan kjøpes billig på stedet. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #8 Skrevet 1. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: En tusenlapp om dagen er fint å regne. Et antrekk om dagen, men noen ting kan jo brukes flere ganger (f.eks shorts) Rent undertøy til hver dag, sokker. Dra i gode sko (joggesko), og ha med et par gode og pene sandaler som du kan bruke hver dag? Ha med klær og det du trenger. Legemidler osv, helfo kort. Andre ting som shampoo, balsam, såpe, håndkle, slippers osv kan du kjøpe billig der. Anonymkode: f8764...2cc Trenger ikke 1000 kr dagen når TS har all inklusive. Maks 500 kr. Anonymkode: dba49...340 5
Guppy88 Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 Vet ikke når dere skal dra, men jeg har vært i Tyrkia et par ganger i juli/august, og det er SJUKT varmt. Vil på det sterkeste anbefale håndvifter, superlette klær og at begge har en grei måte å bære med drikkeflaske på. Helst en bitteliten fryseveske, så vannet er noenlunde kaldt. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #10 Skrevet 1. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke 1000 kr dagen når TS har all inklusive. Maks 500 kr. Anonymkode: dba49...340 Nei kanskje ikke, tenkte om man ville handle litt osv. Og dette såklart: 13 minutter siden, Eneri skrev: Ta med norske medisiner som paracet/ibux/idoform/imodium Aloe vera /After sun. Strandsko. Skal dere bade i havet kan det være greit å ta med/kjøpe badesko så barnet ikke skjærer seg i foten på steiner eller skjell. Jeg pleier å ha alle reisepapirer og scannet pass sendt på mail til meg selv, samt sendt på mail til familiemedlem hjemme. Skriv opp telefonnumre (ikke bare lagre mr på telefonen, de kan bli stjålet) for sperring av bankkort samt til reiseforsikringsselskap. Ta med reiseforsikringsbevis Tar med to bankkort (hvorav ett kredittkort) Greit å ta ut litt kontanter, siden endel små boder/butikker ikke tar kort. Masse minibanker, så du kan ta ut mer ved behov. Ha en fin ferie ☀️ Anonymkode: f8764...2cc
Anim92 Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 Du har fått masse gode tios, så vil ikke ramse opp de. Men når det gjelder klær kommer det jo litt an på alder til barnet, om det er et lite barn som fort blir skittent eller et eldre barn/noen som akkurat har kommet i puberteten. Personlig blir jeg vaaarm i varmen (høh), og trenger å sikre meg med minst en topp/kjole per dag, for å være sikker på at jeg har noe some r fritt for svettelukt. Tar også med mer enn bare et skift undertøy per dag. Er barnet lite, trenger man ikke så mye penger på aktiviteter, er barnet eldre er gjerne ønsket om attraksjoner større.. Jeg ville googlet området rundt hotellet og sjekke på forhånd hva som er aktuelt og hva det evt koster. Is og alt sånt snacks er jo inkludert på hotellet, så hvis dere stort sett er der, trenger du ikke regne mye på det. 1
Brunello Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 Hvorfor spørres det i flere tråder om hvor mye lommepenger? Ta med bankkortet deres. Dere vet selv hvor mye dere kan/bør bruke. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 Krysspakk litt! Det er veldig kjedelig om en koffert blir sendt feil og tar to dager på å bli sendt til hotellet. Når jeg reiser alene pleier jeg å ta med et skift i håndbagasje, om vi er flere så legger vi litt av hverandres klær i hverandres kofferter. Anonymkode: 921c6...e67
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #14 Skrevet 2. juli 2019 Tusen hjertelig takk for alle svar, det har vært til god hjelp😊 Var noen som nevnte at man skulle være litt forsiktig med å ta ut penger i minibank i Tyrkia? At man burde gå i en vanlig bank å ta ut? TS Anonymkode: aa25b...20d
Guppy88 Skrevet 2. juli 2019 #15 Skrevet 2. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen hjertelig takk for alle svar, det har vært til god hjelp😊 Var noen som nevnte at man skulle være litt forsiktig med å ta ut penger i minibank i Tyrkia? At man burde gå i en vanlig bank å ta ut? TS Anonymkode: aa25b...20d Jeg ble skimmet i en minibank der!
tirben Skrevet 2. juli 2019 #16 Skrevet 2. juli 2019 Jeg reiser stort sett til Tyrkia hvert år. Det er veldig varmt der, så du behøver ikke ekstra jakke, og jeg ville også droppet joggesko. Ta med badetøy, shorts, topper og sandaler. Solkrem, Paracet etc, får man kjøpt der. Ta ut penger i minibank det nede. Ikke ta ut småløp, da det ofte kommer gebyr på uttaket. Det går ellers greit å betale med kort både i butikker og restauranter. Lurt å ha kontanter hvis du skal reise med buss ( dolmuş). Selv om dere skal bo på all inklusive, vil jeg uansett anbefale å gå ut å spise noen ganger også. Det er masse god mat i Tyrkia, og den beste får man dessverre ikke på all inklusive. Vanskelig å si hvor mye penger du må ha med. Ta med kort, og så bruker du det du har råd til å bruke. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #17 Skrevet 2. juli 2019 Men hvorfor i all verden ønsker dere egentlig å reise til Tyrkia på ferie?? Ønsker dere bare "varmt sted å reise til" så finnes det selvfølgelig flust av andre steder.... Anonymkode: d8dba...1ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå