Gå til innhold

Fordommer mot BV-kritikere.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest en del tråder her inne. Der folk er genuint bekymret over hvilken utvikling bvtj har hatt her til lands. På alle disse trådene så får folk som er kritiske til Bv sine metoder masse pepper, for alt av skrivefeil (really..?), blir anklagd for å være bv-motstander eller mener at ts alene er en av få her inne som har skrevet alle bv-tråder.

Hvorfor er dere så fordomsfulle mot folk som stiller spørsmålstegn ved måten BV opererer på? Kan dere ikke bare diskutere som vanlige mennesker? Det er pga nettopp disse fordommene at folk holder sin redsel (for bv) for seg selv, fordi de er redd for å bli møtt med nettopp fordommer.

Anonymkode: 1aefa...090

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette så viktig å diskutere, da? Hva skal man si? «Vi forstår dere som er kritiske til BV så godt, nå må vi sammen starte en underskriftskampanje for å få til en endring på Stortinget», eller noe i den duren? Om ti år er kanskje barnevernet endret, eller ikke. Det er lov å håpe på at BV endrer sine arbeidsmetoder, da. 

Anonymkode: 1674d...e7d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest en del tråder her inne. Der folk er genuint bekymret over hvilken utvikling bvtj har hatt her til lands. På alle disse trådene så får folk som er kritiske til Bv sine metoder masse pepper, for alt av skrivefeil (really..?), blir anklagd for å være bv-motstander eller mener at ts alene er en av få her inne som har skrevet alle bv-tråder.

Hvorfor er dere så fordomsfulle mot folk som stiller spørsmålstegn ved måten BV opererer på? Kan dere ikke bare diskutere som vanlige mennesker? Det er pga nettopp disse fordommene at folk holder sin redsel (for bv) for seg selv, fordi de er redd for å bli møtt med nettopp fordommer.

Hvilken utvikling er det du snakker om? Den eneste utviklingen har vært at BV-haterne bare har blitt mer og mer høylytte med løgnene sine.

Dere stiller ikke "spørsmålstegn", men sprer grov løgn. Dere vet ikke en dritt om hva BV egentlig driver med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, jabx skrev:

Hvilken utvikling er det du snakker om? Den eneste utviklingen har vært at BV-haterne bare har blitt mer og mer høylytte med løgnene sine.

Dere stiller ikke "spørsmålstegn", men sprer grov løgn. Dere vet ikke en dritt om hva BV egentlig driver med.

Hvem er dere som du hentyder til? Jeg er ikke BV-hater på noen måte, men jeg er kritisk til hvordan de opererer i flere forskjellige saker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem er dere som du hentyder til? Jeg er ikke BV-hater på noen måte, men jeg er kritisk til hvordan de opererer i flere forskjellige saker.

Hvordan vet du hvordan de opererer i flere forskjellige saker? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at alt det de gjør er riktig?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at alt det de gjør er riktig?

Om de gjør alt riktig vet jeg ikke. De gjør sikkert feil av og til de også sånn som oss i helsevesenet for eksempel. Men siden du er kritisk til hvordan de opererer i ulike saker, så lurte jeg på om du har en jobb der du samarbeider tett med BV? Da det virker som du vet mye om dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Om de gjør alt riktig vet jeg ikke. De gjør sikkert feil av og til de også sånn som oss i helsevesenet for eksempel. Men siden du er kritisk til hvordan de opererer i ulike saker, så lurte jeg på om du har en jobb der du samarbeider tett med BV? Da det virker som du vet mye om dette? 

Jeg har vært i jobber der jeg har jobbet med BV ja, så jeg har sett ting med egne øyne. Men det er dessverre ikke rom for å skrive noe som helst kritisk om barnevernet her på kg, for da er folk raske med å anklagelser.

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du ikke på dette, AB 090?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, jabx skrev:

Hvorfor svarer du ikke på dette, AB 090?

Jeg svarte over.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i jobber der jeg har jobbet med BV ja, så jeg har sett ting med egne øyne. Men det er dessverre ikke rom for å skrive noe som helst kritisk om barnevernet her på kg, for da er folk raske med å anklagelser.

Hvilke jobber? Hvordan har du "jobbet med BV"? Hva har du sett med egne øyne, og hvordan har du fått muligheten til å se det?

Det er lite "kritikk" mot BV og mye hets. Du babler om "måten BV jobber" på og slikt, men det viser bare at du ikke har peiling. Du klarer ikke engang å komme med noe konkret.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, jabx skrev:

Hvilke jobber? Hvordan har du "jobbet med BV"? Hva har du sett med egne øyne, og hvordan har du fått muligheten til å se det?

Det er lite "kritikk" mot BV og mye hets. Du babler om "måten BV jobber" på og slikt, men det viser bare at du ikke har peiling. Du klarer ikke engang å komme med noe konkret.

Jeg trenger ikke å forklare noen verdens ting for deg. Vil du forbli godtroende og stole på at bv er velfungerende her til lands, be my guest. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror like lite på BV som på alle andre offentlige tjenester og apparater. Altså svært lite. Jeg stoler ikke på vanlige mennesker til å gjøre en god jobb veldig ofte. Problemet her er at de ikke står ansvarlige når de virkelig driter seg ut. 

Men jeg tror mange som er veldig redde for barnevernet er det for god grunn. 

Anonymkode: 8324c...975

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingen barn. Jeg er kritisk til BV. Kritikken baserer seg på egenopplevde anektoder, ettersom jeg har vært i situasjonen hvor jeg har valget mellom å melde, eller motta represalier. Jeg har blitt tvunget til å stille opp i rettsak, og jeg har blitt forsøkt presset per telefon til å gi ut flere opplysninger en akkurat det mest nødvendige for å oppfylle meldeplikten. Da BV-saksbehandler var misfornøyd med respons, klagde hun til sjefen. Jeg har opplevd å bli presset til å snoke i journal for å skulle finne noe å ta forelder for - som jeg selvfølgelig har nektet.

Hverken BV, påtalemyndighet eller domstolene selv er kunnskapsrike nok eller oppegående.

Nå: Om jeg skulle få barn, så er jeg definitivt ikke A4. Selv uten dopbruk. Jeg er eksentrisk og jeg har høy intelligens. Min sympati med barn som har det vondt, overstiger ikke mitt personlige behov for råderett over eventuell egen unge.

Jeg har i mitt sinn tenkt at en god tilnærming er å kun praktisere omsorgsrett for utvilsom fysisk mishandling og et sett andre godt definerbare og overprøvbare forhold som ikke har med så mye synsing å gjøre. Påfører du ungen din brudd som er typiske for mishandling med vitner, så er saken grei. Det er alle de andre sakene som bekymrer meg. Det er når BV er misfornøyd md at utlendinger mangler tiltro, at de skal bruke irrelevant sykdom for å frata dem barn, at jeg blir bekymret.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, jabx skrev:

Å hva er det som gjør at du har så jævla god peiling? 

Anonymkode: ba627...270

Skrevet

Har merket det jeg også. Men tenker de er enten ganske naive, eller litt høye på seg selv som har vært heldige og sluppet bv selv i livet sitt. Nå er det ikke sånn at man klager på alt bv har gjort. For all det, det er mange som har fått god hjelp av bv, men det må være lov å ta opp det negative også. Skal aldri hysje ihjel alvorlig overtramp bare fordi det er bv selv som har gjort det. Det er tross alt bare mennesker som jobber der også, og mennesker er nå mennesker på godt og ond, uansett hvilken posisjon de besitter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hvorfor BV tråder blir betente.

La oss si at du er en forelder som mister barnet ditt.

La oss si at det skjer på en kritikkverdig måte.

Ville du gått til media med det?

Du vet jo at halvparten ville da ment at "ingen røyk uten ild."

Vil du ha det stigmaet? Ville du ikke skammet deg litt?

La oss si at det ikke skjer på en kritikkverdig måte.

Ville du ikke uansett skammet deg?

Hvem kan du prate med dette om?

Uansett så kan du omtrent ikke snakke med noen. Ikke bare har du lidd et tap, ikke bare har du blitt påført et traume, du kan heller ikke sosialisere normalt, du må leve med skam, og nøyaktig den situasjonen er sånne situasjoner som får mennesker til å ta livet sitt, eller bli selvmordsbombere i andre land. Skam. Sosial isolasjon. Tygg på det.

Det er ikke tvil om at BV i mange sammenhenger er det minste ondet, men du skal være bra dum om du ikke skjønner hvorfor folk har sterke følelser knyttet til BV.

• Liker 2
Gjest Tutte
Skrevet

Forstår ikke vitsen med å starte opp flere slike tråder nå. Alle ender opp likt allikevel.

Ingenting er svart/hvitt. BV gjør feil og også mye bra.

Selv er jeg ikke imot de som er kritiske. Å være kritisk er bare bra, og et tegn på at man ikke er naiv og godtroende til alt. Men det jeg reagerer på er de som stadig påstår at BV tar barn helt uten grunn, og snakker som at dette er normal praksis. De setter ut skremselspropaganda som gjør flere foreldre redde og usikre på foreldrerollen og sine grenser. Tror ikke de som setter ut slike rykter egentlig forstår hvor mye skade de kan gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Det mest problematiske med BV er at ingen av de som jobber der er strafferettslig ansvarlige for den dommen de gir barna. Det vil si at hvis feil person jobber i BV, som vi vet at det alltid gjør i omtrent alle bedrifter, så vil store grove feil bli gjort uten at de har noe å tape på det. 

Jeg mener at man ikke skal ta fra barna med mindre man er 100% sikker og kan bevise det utover enhver tvil. Vi vet om flere saker der saksbehandlere har gått langt over streken, uten fare for selv å måtte stille til ansvar.

Anonymkode: 8b8f5...cad

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...