Gå til innhold

Ville du lånt 25 000 for å operere en katt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beinbrudd. Foreslått operasjon for å sette alt på plass. 3 av 4 bein i foten har brukket. 

Alternativet er å gå uten operasjon, la det gro av seg selv. Katten vil mest sannsynligvis halte og ha litt skeiv fot resten av livet. 

Anonymkode: 55585...ba9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt råd til det, ville jeg gjort med det samme. 

Lommeboken er virkelig tom. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Opprett spleis!

Anonymkode: 4f31d...9e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke forsikring på katten? 

Jeg hadde lånt pengene, om jeg ikke hadde de. Og hadde også betalt vet.regninga om noen av mine venner trengte det.

Anonymkode: 2ac62...536

• Liker 11
Skrevet

Det er på grunn av dette det burde være påbudt med forsikring av dyr.

• Liker 9
Skrevet

Om jeg måtte ta opp lån på 25.000kr så nei, da fikk jeg heller tatt sorgen med å avlive katten. 

Absolutt ikke sikkert at alt blir bra etter operasjonen heller.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Så du tenker katten skal gå rundt og ha vondt i foten resten av livet fordi du hverken har vett på å forsikre den eller spare opp en buffer til sånne uforutsette ting?

Anonymkode: 40002...6a8

• Liker 10
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg tatt opp lån hvis det sto om at katten skulle gå rundt å ha vondt eller ikke. Men dette er jo grunnen til at jeg faktisk har en forsikring slik at jeg slipper å tenke på slike ting.

• Liker 7
Skrevet

JEG ville hatt penger satt av til slike formål som katteeier.

Men sett at jeg hadde måttet bruke hele bufferten min på en annen krise, og så skjedde dette.

Da ville jeg ha skaffet pengene, samme hvordan. Hadde ikke vært spørsmål om det engang.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Avlivd katten. 

Anonymkode: a0525...036

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Såklart jeg hadde lånt de pengene om jeg ikke hadde dem. Hadde lånt det doble om jeg måtte.

Anonymkode: 9199e...4db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Halloo, har ikke bedt om preken her. Tror dere at vi ikke har nok dårlig samvittighet for manglende forsikring og buffer? 

Katta har det vondt nå, men ikke sagt at hun vil få det supert etter operasjonen eller at hun skal gå og ha det vondt uten operasjonen. De har sagt at det vil gro av seg selv, og at hun ikke vil ha det vondt. Men at anatomien vil være endret, derfor halting. 

Spurte et konkret søørsmål. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Virker som det er noe alvorlig når det koster så mye? Jeg er utrolig glad i mine katter og hadde gjerne betalt i dyre dommer hvis noe skjedde, men hvis det hadde påvirket levestandarden deres (skader/smerter for resten av livet, at katten ikke kan hoppe og leke) så hadde jeg nok avlivd dem.

Synes det er en uting å holde dyr i live pga. egoisme. Gamle hunden til moren min hadde ryggprolaps og var ofte hos dyrlegen i sine siste 5 leveår. Synes de burde avlivd ham mye tidligere. En annen jeg kjenner valgte en dyr operasjon for at den gamle hunden hans skulle leve i maks et halvt år til. Stakkars hund.

Anonymkode: ec602...686

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Halloo, har ikke bedt om preken her. Tror dere at vi ikke har nok dårlig samvittighet for manglende forsikring og buffer? 

Katta har det vondt nå, men ikke sagt at hun vil få det supert etter operasjonen eller at hun skal gå og ha det vondt uten operasjonen. De har sagt at det vil gro av seg selv, og at hun ikke vil ha det vondt. Men at anatomien vil være endret, derfor halting. 

Som jeg sa; ja, jeg hadde lånt de pengene. 

Anonymkode: 2ac62...536

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort: Selvfølgelig. JA!!!!!!!!!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som det er noe alvorlig når det koster så mye? Jeg er utrolig glad i mine katter og hadde gjerne betalt i dyre dommer hvis noe skjedde, men hvis det hadde påvirket levestandarden deres (skader/smerter for resten av livet, at katten ikke kan hoppe og leke) så hadde jeg nok avlivd dem.

Synes det er en uting å holde dyr i live pga. egoisme. Gamle hunden til moren min hadde ryggprolaps og var ofte hos dyrlegen i sine siste 5 leveår. Synes de burde avlivd ham mye tidligere. En annen jeg kjenner valgte en dyr operasjon for at den gamle hunden hans skulle leve i maks et halvt år til. Stakkars hund.

Anonymkode: ec602...686

Helt enig! Hadde jeg vært garantert at katten ble smertefri etter operasjon så hadde jeg gladelig betalt. Men siden jeg har kroniske smerter selv, og vet hvor jævlig det kan være til tider hadde jeg ikke villet la katten min gjennomgå det. Jeg kan tross alt tilpasse aktivitetene mine etter dagsformen, og jeg kan ta smertestillende når jeg trenger det. I tillegg har jeg en rase som er rimelig hyperaktiv, så et liv der katten ikke kan få utfolde seg som normalt er ikke aktuelt... 

Anonymkode: 4f0bb...6ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde såklart tatt opp lån. Er man så uansvarlig at man ikke har forsikring eller buffer, så får man ta konsekvensene. Har man ikke råd til dyr, burde man ikke ha de. Samme med barn

Anonymkode: 176c7...df8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg hadde ikke tatt opp lån. Lån skal tilbakebetales. Jeg hadde prøvd uten og sett hvordan det gikk.

Anonymkode: 61f92...16e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hadde jeg. Men selv har jeg en buffer for slike ting. Må selv avlive min kjære pus denne uka på grunn av kreft, og kunne jeg ha reddet henne hadde jeg betalt hva som helst.

Anonymkode: c98a3...6d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

SELVFØLGELIG!!!!!!

Anonymkode: dcc1a...4ed

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...