Gå til innhold

Knust

AUF

Anbefalte innlegg

Jeg var hos tannlegen i går fordi han fant et stort hull på kontrollen. Den måtte rotfylles... :o

Da jeg satte meg i stolen, og de skulle begynne, begynte jeg å hyperventilere og hyle. (haha, for et rart syn det må ha vært)

Etter mye om og men ble vi enige om å trekke tanna i stedet. Ved rotfylling måtte jeg komme tilbake hvertfall tre ganger, pluss at det var en risiko for at den kunne bli betent.

Så vi trakk den.

Men da jeg kom hjem knakk jeg fullstendig sammen! "savnet" på en måte tanna.. føltes som å miste en arm eller noe.

Jeg følte meg helt forferdelig. stygg og fæl. Jeg har aldri hatt problemer med tennene før. dette var et et stort tap for meg. Merkelig nok. Hadde aldri trodd at en tann skulle bety så innmari mye!

Selvtilliten er totalt knust. Ved et punkt i går tenkte jeg at hva er vitsen i å leve nå? nå kan resten av meg også bare forfalle....

Jeg lå og gråt hele dagen, til jeg sovnet.... og i dag er det ikke noe bedre.

Er jeg syk i hodet eller??? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bhsiltsk

Hvis det var en jeksel, så kan du få sånn protese-greie etterhvert, og frem til du eventuelt velger å få det, så vises jo ikke tomrommet...

Var det en av framtennene, så var det rart ikke tannlegen advarte deg på forhånd, syns jeg...

Syns ikke du er syk i hodet, men det var en haste-avgjørelse du måtte ta der og da og som du ikke har fått tid til å bearbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke syk i hodet :trøste:

Det var jo en avgjørelse som ble tatt fort og du ikke fikk tenkt så godt på og bearbeida først. Skjønner deg godt.

Gi det noen dager nå så går det nok over og det finnes som nevnt over her alternativer man kan gjøre på sikt om man føler for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:trøste:

Jeg valgte også og trekke den bakerste jekselen istedet for å rotfylle.

Riktignok var denne knekt, men var vel mest min tannlegeskrekk som avgjorde at det ble trekking...

Følte meg litt trist etterpå, men det gikk fort over.

Var det en jeksel du trakk?

Isåfall er det ikke noe som synes. Kjennes sikkert litt tomt ut der tannen satt, men det venner du deg fort til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...