AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Vet noen hvorfor en skulle hatt mye lavt blodsukker? Føler jeg våkner opp og blodsukker er allerede lavt, jeg blir så sløv og må forte meg å spise noe for å komme ut av denne skjerlvinga. Er ganske skummelt synes jeg Hender at jeg har forsovt meg pga dette. Merker også at blodsukker kan synke etter måltid , f.eks hvis jeg spiser noe med for mye karbohydrater. Anonymkode: afc3b...a6f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Det er bare blodprøver som kan si om du reellt har lavt blodsukker eller om det bare føles sånn. Få deg én legetime. Det er ikke normalt å være så dårlig når man våkner uansett hva det skyldes. Anonymkode: a9ff6...89a 2
Lill3My Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Spiser du nok fett og protein til måltidene? Ol du spiser karbon uten særlig fiber, protein,og fett oåvirkes blodsukkeret mye mer enn hvis du inkluderer dette og får et bedre sammensatt måltid. Men vet du sikkert at symptomene dine skyldes lavt blodsukker? Det bør du få utredet først før du tenker på å gjøre store endringer. Selv kan jeg fort få migrene av lavt blodsukker og for å hindre det spiser jeg noe lett rett før jeg lenger meg slik at det ikkje går så altfor mange timer med faste ila natten. Spiser noe lett som knekkebrød (av frø og fiber) med egg, yoghurt og litt nøtter og bær, smoothie osv. Har hjulpet veldig for meg :+)
TheGirlWhoWaited Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Hvordan vet du at blodsukkeret ditt er konstant lavt? Du skal selvfølgelig ikke finne ut av dette å egenhånd, når du merker at det er noe galt så går man selvfølgelig til lege. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 1 time siden, TheGirlWhoWaited skrev: Hvordan vet du at blodsukkeret ditt er konstant lavt? Du skal selvfølgelig ikke finne ut av dette å egenhånd, når du merker at det er noe galt så går man selvfølgelig til lege. Fikk målt det en gang om morningen rett etter at jeg våknet. Blodsukkeret var 3 og noe. Har målt det tidligere også og da var det rundt samme... Anonymkode: afc3b...a6f
Gjest Juks Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 Ta en tur til legen å mål hbA1c, altså langtidsblodsukkeret. Slike plager er ikke normalt. Men det er normalt å ha blodsukker på 3.8 - 4.2 om morgenen
Mumeod Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet noen hvorfor en skulle hatt mye lavt blodsukker? Føler jeg våkner opp og blodsukker er allerede lavt, jeg blir så sløv og må forte meg å spise noe for å komme ut av denne skjerlvinga. Er ganske skummelt synes jeg Hender at jeg har forsovt meg pga dette. Merker også at blodsukker kan synke etter måltid , f.eks hvis jeg spiser noe med for mye karbohydrater. Anonymkode: afc3b...a6f Det er vanskelig å gi noe godt svar uten å vite noe om hvilke diagnose eller tester du har tatt. Har du diabetes, isåfall hvilke type og medisiner går du på. Om du ikke har det, er det relevant hvilke prøver du har tatt. 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk målt det en gang om morningen rett etter at jeg våknet. Blodsukkeret var 3 og noe. Har målt det tidligere også og da var det rundt samme... Anonymkode: afc3b...a6f Da er spørsmålet om vi er på 3.5 til 3.9 eller enda lavere. På ene blodsukkermåleren jeg har står det at den har en feilmargin på 0.5 mmol +/-. Det vil si at f.eks måleren kan vise - 0.5 mmol, altså 3.5 når man faktisk har 4.0 mmol, eller 4.5 dersom den er + 0.5 mmol. Det er derfor alltid viktig å teste 2 ganger når man får uvanlige verdier og er usikker. Endret 2. juli 2019 av Mumeod
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #8 Skrevet 2. juli 2019 Hvorfor går du ikke til legen? Anonymkode: aac16...94e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå