AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Har flere ganger opplevd at trivselen i butikk har sunket fra 100 til 0 når vektere kommer. Andre som opplever det? ødelegger ikke vekteres holdninger og utseende handle opplevelse? eller er jeg alene om det? Anonymkode: ee4f1...bed 1
Riju Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Ikke enig, tenker ikke over at vektere er tilstede om jeg er i en butikk. Da jeg jobbet i butikk var det veldig hyggelig om vekterne stakk innom i stille perioder, da kunne vi skravle og tulle mens vi ventet på noe å gjøre. 16
EvaLena Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Ikke enig. Jeg bryr meg ikke noe m at de rusler rundt på senteret og svipper innom butikken jeg er i. 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Vektere er little boys with mommy issues. Alltid. Anonymkode: d5408...08e 1
SoWhat? Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Jeg skjønner ikke hva du mener? Hva er det med dem som ødelegger stemningen?? 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Jeg skjønner ikke hva du mener? Hva er det med dem som ødelegger stemningen?? tror dem jobber i militæret og skal liksom se skumle ut. Dessuten har dem rar atferd. Anonymkode: ee4f1...bed 1
TheGirlWhoWaited Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 Nei, vektere ødelegger virkelig ikke trivselen i butikker - hvis du har rent mel i posten skal ikke en vekters tilstedeværelse ha noen som helst innvirkning på et menneske. De er der for en grunn. 21
SoWhat? Skrevet 1. juli 2019 #8 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: tror dem jobber i militæret og skal liksom se skumle ut. Dessuten har dem rar atferd. Anonymkode: ee4f1...bed Hæ? Jeg skjønte dessverre ikke mer av dette svaret. De er på jobb og har overblikk. Det er jo både fint og betryggende. 8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 Hæ? Aldri lagt merke til dem en gang Anonymkode: 7b981...1a3 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #10 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, TheGirlWhoWaited skrev: Nei, vektere ødelegger virkelig ikke trivselen i butikker - hvis du har rent mel i posten skal ikke en vekters tilstedeværelse ha noen som helst innvirkning på et menneske. De er der for en grunn. Mommy issues. Anonymkode: d5408...08e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: tror dem jobber i militæret og skal liksom se skumle ut. Dessuten har dem rar atferd. Anonymkode: ee4f1...bed Har ikke møtt EN vekter som tror han er i militæret. Tror du er litt paranoid Anonymkode: b3a85...03a 12
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: tror dem jobber i militæret og skal liksom se skumle ut. Dessuten har dem rar atferd. Anonymkode: ee4f1...bed Legger knapt nok merke til de.... Anonymkode: 198fe...33b 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 Syns de stort sett er ganske flink og diskré. Jeg var på en HM butikk, der en kunde tydelig mente at billige klær kunne ansees som gratis. Butikken hadde to innganger, der vekter gikk stille og rolig ut motsatt vei av kunden og stod klar og tok i mot gratis-kunden når hun kom ut fra den andre inngangen. Stille og rolig. Jeg hadde aldri merket det én gang om det ikke var fordi jeg så at kunden stjal som en ravn selv og vurderte varsle, men så at vekter alt var oppmerksom. Men syns det kan være litt ubehagelig med vektere i matbutikker noen ganger. Jeg går ofte som en "dass" på butikken, og føler at det at jeg ikke er velkledd noen ganger fører til at vektere der scanner meg og fotfølger meg. Anonymkode: d8c6c...f1d 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 Ble fotfulgt av en vekter en gang da jeg var på handletur med mannen. Vi gikk og satte oss på en benk, vekteren sto noen meter bortenfor å passet på oss. Jeg jobber selv i butikk, og kjenner igjen tegninga. Noen har sikkert syns vi har oppført oss merkelig og ringt vekter. Endte opp med at vi forlot senteret, og har faktisk ikke reist tilbake siden. Det hadde vært bedre om vekteren kom å snakket med oss. Så ja, det er ubehagelig med vekter, men selvfølgelig nødvendig Anonymkode: 59f03...735 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 17 minutter siden, SoWhat? skrev: Hæ? Jeg skjønte dessverre ikke mer av dette svaret. De er på jobb og har overblikk. Det er jo både fint og betryggende. overblikk i kamera. skikkelig trivelig. Anonymkode: ee4f1...bed
frk.Helene Hare Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 (endret) Mange vektere ER faktisk små gutter (evt.jenter) i tjueårene. Om du synes de ser tøffe ut er det kanskje fordi de ikke føler seg så ekstremt tøffe. Evt. er det du som selv må jobbe med din egen usikkerhet. Jeg har aldri møtt en vekter som har vært noe annet enn høflig og hjelpsom. Kjenner en som jobber i yrket, han har aldri drømt om verken politi eller militæret, og er av typen oksen Ferdinand. Endret 1. juli 2019 av frk.Helene Hare 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #17 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ble fotfulgt av en vekter en gang da jeg var på handletur med mannen. Vi gikk og satte oss på en benk, vekteren sto noen meter bortenfor å passet på oss. Jeg jobber selv i butikk, og kjenner igjen tegninga. Noen har sikkert syns vi har oppført oss merkelig og ringt vekter. Endte opp med at vi forlot senteret, og har faktisk ikke reist tilbake siden. Det hadde vært bedre om vekteren kom å snakket med oss. Så ja, det er ubehagelig med vekter, men selvfølgelig nødvendig Anonymkode: 59f03...735 har erfart det samme, den gangen da jeg var i Sverige, og utvalget av matvarer på et helt annet nivå. Jeg brukte mer tid en normalt. Og hvem hadde sett meg i kamera? vekter. Plutselig skulle han undersøke hvem jeg var. Hyggelig? NEI Anonymkode: ee4f1...bed 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #18 Skrevet 1. juli 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har flere ganger opplevd at trivselen i butikk har sunket fra 100 til 0 når vektere kommer. Andre som opplever det? ødelegger ikke vekteres holdninger og utseende handle opplevelse? eller er jeg alene om det? Anonymkode: ee4f1...bed Nei, jeg og alle andre jeg jobber med er blitt gode venner med vekterne, vi tar som regel av en prat også ønsker de/han meg/oss en fin dag videre. Kanskje bare dere som har vært litt uheldige med vekterene? Anonymkode: 30c3b...a91 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #19 Skrevet 1. juli 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har flere ganger opplevd at trivselen i butikk har sunket fra 100 til 0 når vektere kommer. Andre som opplever det? ødelegger ikke vekteres holdninger og utseende handle opplevelse? eller er jeg alene om det? Anonymkode: ee4f1...bed Det har jeg også opplevd. Litt ekkelt at dem driver og går rundt i butikken ideet du kommet hahaha. Men bare å drite i det. De kan ikke ta deg for en dritt med mindre du gjør noe kriminelt. Så bra å gi blanke F Anonymkode: 7947c...dab 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #20 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, frk.Helene Hare skrev: Mange vektere ER faktisk små gutter (evt.jenter) i tjueårene. Om du synes de ser tøffe ut er det kanskje fordi de ikke føler seg så ekstremt tøffe. Evt. er det du som selv må jobbe med din egen usikkerhet. Jeg har aldri møtt en vekter som har vært noe annet enn høflig og hjelpsom. Kjenner en som jobber i yrket, han har aldri drømt om verken politi eller militæret, og er av typen oksen Ferdinand. De fleste har ingen utdannelse. Så de må jo være noe sted, og det er der holdningene kommer frem. Svært svake. Anonymkode: ee4f1...bed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå