Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar noen klesbutikker og overpriser ting? La oss si at en ting koster 500kr også på en annen butikk koster akkurat det samme plagget 100kr. Og jeg vet at plagget ikke er etterligning eller noe.. 

Anonymkode: bf054...761

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi folk er idioter og sjelden sjekker priser andre steder. 

Gjest stilts
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tar noen klesbutikker og overpriser ting? La oss si at en ting koster 500kr også på en annen butikk koster akkurat det samme plagget 100kr. Og jeg vet at plagget ikke er etterligning eller noe.. 

Anonymkode: bf054...761

For å tjene mer...

AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk tror at plagget til 500 har bedre kvalitet enn det til 100.

Anonymkode: 51aae...f44

AnonymBruker
Skrevet

Butikkene velger hvor de vil ha inntjening. De kan selge noen varer med tap, mens de selger andre med fortjeneste. De som selger den til 100 kr, selger den gjerne til tap, for å lokke kunder inn i butikken, hvor de kjøper andre ting i samme slengen som butikken da tjener på. 

Anonymkode: ceede...582

AnonymBruker
Skrevet

I min lille lokale butikk (ikke kjede) så koster ting mer enn om jeg drar til Oslo og går på kjedebutikkene. Det tenker jeg er logisk, fordi det er vanskeligere å få det til å gå rundt som en liten, frittstående butikk på landet. Betaler gjerne litt ekstra for å ha denne butikken...

Anonymkode: a1a1d...3bc

Skrevet

Er det en kjedebutikk? En familiebedrift? Hvor holder butikken til? Hvor store faste utgifter har de? Det er nok flere faktorer som spiller inn når varer skal prises😊

Skrevet
6 minutter siden, Chin up skrev:

Er det en kjedebutikk? En familiebedrift? Hvor holder butikken til? Hvor store faste utgifter har de? Det er nok flere faktorer som spiller inn når varer skal prises

Du mener at en familiebedrift oftest har høyere priser enn en kjede? Det er ofte at den regelen ikke stemmer!
De andre faktorene du nevner, tror jeg ikke gjelder lenger – ikke i vår tid. Prisene settes nå ganske uavhengig av innkjøpspris. I stedet stiller de ett eneste spørsmål: Hvor mye er kundene maksimalt villig til å betale for dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...