Gå til innhold

Tråden for gode kundeserviceopplevelser

CabinCruiser

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at det skal være en god-kundeservice-tråd her en plass, men har ikke funnet den.
Jeg tror vi trenger å sette mer fokus på det positive i hverdagen, for her blir mange tråder med negativt innhold, man hater den og den butikken og de og de kjenner ikke kundeservice.

Her kan vi benytte en arena for å dele gode historier fra kundeperspektivet, og kanskje de av oss som jobber i serviceyrkene også får lov å oppfatte ting som gjør at vi igjen blir bedre i jobbene våre.

Kicks

Alle kicks-butikker egentlig, men spesielt Kicks i Tromsø. Man går inn der, man titter litt på rad på rad med deilig sminke. Mye av det som du sikkert ikke vet hva du skal bruke til engang. Det er alltid godt med betjening, minst 3 stykker klar i butikken. De lar deg gå en runde før de spør om de kan bistå med noe. Du kan forklare årsaken, og de vil fint plante deg i en stol og hente produkter for å prøve på deg. De gjør dette vel vitende om at halvparten kommer du ikke til å kjøpe pga prisen, men allikevel så prøver de å finne de aller beste produktene for deg. Er du litt nølende så får du med deg prøver, slik som jeg som fikk primerprøver fordi hun ville at jeg skulle teste å bruke to forskjellige primere under 2 forskjellige foundations som jeg fikk prøve på. Hver gang jeg er i en sånn butikk så blir jeg værende minst en time. Alle er så oppmerksomme og man føler på ingen måte at man "tar opp" tiden. Har lyst til å prøve meg en dag som ansatt i en sånn butikk.

Triumph
Oppmerksom betjening som viser deg det du ønsker. De måler deg og gir eksempler på undertøy som kan passe til deg. Du får prøve i fred og ro, de sjekker til deg og evt legger med flere prøver. Spør om det går bra med deg uten å røske av gardina, om du trenger hjelp med noe osv. De virker så genuint opptatt av at du skal gå derfra med undertøy som du liker, passer og føler deg som en million i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var i en gullsmed butikk for å sjekke ut diamant smykker, for å finne noe jeg kunne kjøpe til bryllupet til et nært familiemedlem, som skal gifte seg om noen måneder. Type kjede med øredobber. Det var nattåpent på nærmeste storsenter.  Dette har jeg absolutt råd til, men var kledd litt shabby da jeg var syk (ingenting alvorlig eller smittsom), og orket ikke å ordne meg veldig. 

Jeg ga tidlig beskjed om at jeg skulle ikke kjøpe idag, og bare skulle sjekke ut. Bryllupet er om noen måneder og det var ingen hast. 

Til tross for hvordan jeg så ut, så fikk jeg fantastisk god service. Jeg følte meg behandlet som en potensiell kunde, selv om jeg sikkert så ut som en som ikke har råd til å kjøpe noe som helst i den butikk. Vedk brukte nesten 20 min og informerte om de forskjellige smykkene og steinene. Så ingen "pretty woman" erfaring her. 

Det frister nesten å kjøpe der bare på bakgrunn av service. 

Anonymkode: f9d9c...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TELIA!

Uansett hva jeg har kontaktet dem angående, har de alltid ordnet opp og vel så det! Innser nå at det har blitt noen spørsmål til dem... Alltid hyggelig, gir noen plaster på såret, sørger for at alt er i orden. Var en gang det gjaldt kontantkort til smartklokke, endte med at hun på jobb ringte meg og makan til hyggelig og serviceinnstilt person. Ikke en eneste dårlig opplevelse med kundeservicen der —/snakker ikke om butikk. 

Anonymkode: a0c3f...246

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TELIA!

Uansett hva jeg har kontaktet dem angående, har de alltid ordnet opp og vel så det! Innser nå at det har blitt noen spørsmål til dem... Alltid hyggelig, gir noen plaster på såret, sørger for at alt er i orden. Var en gang det gjaldt kontantkort til smartklokke, endte med at hun på jobb ringte meg og makan til hyggelig og serviceinnstilt person. Ikke en eneste dårlig opplevelse med kundeservicen der —/snakker ikke om butikk. 

Anonymkode: a0c3f...246

Telia er fantastiske! Svarer raskt på henvendelser via sosiale medier (Twitter eller FB) og ordner alltid opp. :) 

Anonymkode: 691d6...123

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Louis Vuitton i Oslo skal ha for at de yter samme service uansett om man kjøper en bok til 500 kr, spør etter et par parfymeprøver eller kjøper en veske til 10K. De ansatte er kunnskapsrike og får meg til å føle meg satt pris på som kunde uansett ærend. Null ovenfra-og-ned holding å spore fra de jeg har vært borti der, i motsetning til andre tilsvarende butikker.

Anonymkode: 691d6...123

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Teknikmagasinet Jessheim. Her kan gamle damer komme og stille all slags tåpelige telefonspørsmål uten å føle seg dum 👍

Anonymkode: 5f651...409

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Soundgarden/JBL

Lydplanken min med trådløs subwoofer har de tatt inn og sendt til reparasjon to ganger, kostnadsfritt. Selv om det var gått over to år siden kjøp.

Greit at man forventer at slikt skal holde lengre enn det, men jeg har ikke hatt samme opplevelsen ved reklamasjon i andre elektrokjeder. 

Anonymkode: 9cedb...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Change. Jeg har møtt varierende kundebehandlere i Change, men det var en dag jeg var ganske langt nede og forsøkte å distrahere meg med å få unnagjort litt diverse. Blant annet måtte jeg kjøpe nye BHer, men jeg hadde aldri blitt målt før og var usikker på riktig størrelse. Hun brukte vel nesten to timer på å hjelpe meg med å måle, finne ting til meg i butikken og vurdere alt jeg prøvde. Hun var så positiv og hjelpsom. Jeg satt veldig stor pris på det. 

Anonymkode: b99b8...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...