Gå til innhold

Vanskelig forhold til søster med familie.

Eplesmil

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem som går på forholdet til min søster, og hennes familie.

Hun er eksrem på å baksnakke alle andre, hun snakker om dette så hennes barn også ser og hører og dermed blir det til at de også snakker om andre.

Alt jeg foretar meg med min familie og barn, snakker hun om til alle andre, der vi bor er ikke riktig sted , ja stort sett alt vi andre i familien gjør er feil.

Det hun liker å snakke om er seg selv, og det hun jobber med og gjør. Spør aldrig om hvordan vi har det, eller hva vi har gjort i det siste.

Men vist hun trenger hjelp til noe, ja da er vi gode nok.

Nå har jeg fått litt nok..........

Hva skal jeg gjøre ???

Er redd jeg bli uvenn med henne for alltid visst jeg snakker til henne og sier hva jeg mener.

Men kansje det er verdt det.

Eplesmil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Soon Mrs S

Hei!

Har ikke et slikt forhold til min søster men har det med et vennepar av oss. Føler at vi bestandig gjør feil, kjøper feil ting og alt er feil. Det verste er jo at de faktisk er ikke så mye bedre enn meg og sambo men jeg har klart gjennom disse årene å bare la det fare, snakker de dritt om oss( og ja, de sitter faktisk å baksnakke oss rett til oss) jatter jeg bare med. Trenger de hjelp med noe hjelper vi til. Har ikke gjort det om jeg ikke viste hvorfor de taler slikt om oss... nemlig dårlig selvbildet :roll: , og sjalusi. De vet at vi har alt mye bedre enn dem, derfor rakker de ned på oss.

Kanskje søsteren din er sjalu på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spøkefult vri samtalen over på noe annet? F.eks "Skal vi ikke heller snakke om noe hyggelig?" eller liknende? Det er i alle fall verd et forsøk. En spøkefull bemerkning er ofte mye mer ufarlig enn en alvorlig samtale, men kan ha like god effekt. Du kan jo også passe på å si "Jeg synes nå faktisk hun er ganske hyggelig" når hun sier noe negativt om noen, altså ikke bare nekte å delta i baksnakkingen men også si noe positivt om den/det som blir baksnakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har ikke et slikt forhold til min søster men har det med et vennepar av oss. Føler at vi bestandig gjør feil, kjøper feil ting og alt er feil. Det verste er jo at de faktisk er ikke så mye bedre enn meg og sambo men jeg har klart gjennom disse årene å bare la det fare, snakker de dritt om oss( og ja, de sitter faktisk å baksnakke oss rett til oss) jatter jeg bare med. Trenger de hjelp med noe hjelper vi til. Har ikke gjort det om jeg ikke viste hvorfor de taler slikt om oss... nemlig dårlig selvbildet :roll: , og sjalusi. De vet at vi har alt mye bedre enn dem, derfor rakker de ned på oss.

Kanskje søsteren din er sjalu på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...