AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Vielsen finner sted kl.14:30. Invitasjonen sier ingenting om antrekk. Hva ville dere valgt? Knekort eller lang kjole? Hatt eller ikke? Oppsatt hår eller løst? Er bryllup mer formelt i England enn i Norge? Blir veldig glad for innspill😊 Anonymkode: 30925...348
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Min søster er engelsk og alle damene i bryllupet hadde lang kjole ihvertfall, og hun har hatt det på alle bildene i bryllupene hun har vært i 😊 Det virker som at det er en lang kjole-happening. Anonymkode: 70fc1...471
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Hva med noe sånt? 😀 Anonymkode: 1b7b8...cff
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med noe sånt? 😀 Anonymkode: 1b7b8...cff Holy shit 😂😂 Anonymkode: 70fc1...471
Callisto83 Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Det kommer jo HELT an på hvem som skal gifte seg. Jeg kunne seriøst møtt opp kledd ut som en teletubby i et skotsk bryllupp jeg var i for noen år siden, de hadde mest sannsynlig ikke lagt merke til noen ting. På den andre siden er det de som vil ha noe mer posh. En enkel og elegant knekort kjole (som ikke overskygger bruden) funket for meg i de bryllupene jeg har vært i, når jeg bodde i England. (Sånn hatt gikk jeg bare med èn gang, og det var når eksen min inviterte meg med til VIP delen av hesteveddeløpet Royal Ascot.) 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 Takk for innspill! Har spurt bruden og det er cocktaildress og hatt eller fascinator som gjelder her. Tenker jeg velger en kjole som går til litt nedenfor kneet og til opplysning om noen andre leter etter det sammen, så fant jeg en fascinator til 199kr på Glitter 😄 Men hvordan er det med etikette på bryllupsfestene i England? Jeg har litt sosial angst og frykt for å snakke blant store folkemengder. Er det vanlig at alle gjester må reise seg med bordet og presentere seg? Jeg blir helt dårlig av tanken En annen tilng jeg lurer på er om det i England er vanlig å splitte par ved bordet? Jeg aner ikke om det er langbord eller runde bord de skal ha. Det står bare "Wedding breakfast", og såvidt jeg vet er dette det samme som wedding reception. Blir veldig stresset av å tenke på at jeg kanskje blir sittende langt unna min forlovede. Jeg kjenner ingen andre i bryllupet (utenom brudeparet) og snakker dårlig engelsk. TS Anonymkode: 30925...348
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Takk for innspill! Har spurt bruden og det er cocktaildress og hatt eller fascinator som gjelder her. Tenker jeg velger en kjole som går til litt nedenfor kneet og til opplysning om noen andre leter etter det sammen, så fant jeg en fascinator til 199kr på Glitter 😄 Men hvordan er det med etikette på bryllupsfestene i England? Jeg har litt sosial angst og frykt for å snakke blant store folkemengder. Er det vanlig at alle gjester må reise seg med bordet og presentere seg? Jeg blir helt dårlig av tanken En annen tilng jeg lurer på er om det i England er vanlig å splitte par ved bordet? Jeg aner ikke om det er langbord eller runde bord de skal ha. Det står bare "Wedding breakfast", og såvidt jeg vet er dette det samme som wedding reception. Blir veldig stresset av å tenke på at jeg kanskje blir sittende langt unna min forlovede. Jeg kjenner ingen andre i bryllupet (utenom brudeparet) og snakker dårlig engelsk. TS Anonymkode: 30925...348 Mannen min er britisk så jeg har vært i mange britiske bryllup. Det varierer nok veldig, men dette er min erfaring: Kleskode: kvinner kler seg mindre formelt i britiske bryllup enn norske. Å ha på det vi kanskje ser på som en typisk bryllupsgjestkjole her i Norge, blir sett på som brudepikekjole i England (og man bør ikke bli forvekslet med en brudepike/forlover). Nå vet ikke jeg hva du pleier å ha på i norske bryllup, men mitt råd er å unngå lange, veldig formelle aftenkjoler. Kjør heller på med en fin sommerkjole. Den kjolen du nevner høres også helt fin ut! Etikette: Jeg har aldri måtte reise meg opp for å presentere meg. Hverken sett eller hørt om. Splitte par: aldri blitt splittet eller sett noen sitte hver for seg. Wedding breakfast: Første måltid som rette ektefolk. Sosialt: briter er stort sett hyggelige og sosiale folk. Jeg hadde ikke bekymret meg. Øv deg litt på å spørre/si litt typiske ting som: "lovely to meet you", "how do you know the bride and groom?", "what do you do for a living?", "do you live near here?" osv. Enkel small talk som forhåpentligvis gjør at man får til en samtale mens man sitter ved bordet. Dessuten, britiske bryllup pleier å være ferdig i 11-tiden. I hvertfall de jeg har vært i som har leid lokale. Så de står ikke så lenge på Hvor i England skal du? Anonymkode: 55725...a01
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min er britisk så jeg har vært i mange britiske bryllup. Det varierer nok veldig, men dette er min erfaring: Kleskode: kvinner kler seg mindre formelt i britiske bryllup enn norske. Å ha på det vi kanskje ser på som en typisk bryllupsgjestkjole her i Norge, blir sett på som brudepikekjole i England (og man bør ikke bli forvekslet med en brudepike/forlover). Nå vet ikke jeg hva du pleier å ha på i norske bryllup, men mitt råd er å unngå lange, veldig formelle aftenkjoler. Kjør heller på med en fin sommerkjole. Den kjolen du nevner høres også helt fin ut! Etikette: Jeg har aldri måtte reise meg opp for å presentere meg. Hverken sett eller hørt om. Splitte par: aldri blitt splittet eller sett noen sitte hver for seg. Wedding breakfast: Første måltid som rette ektefolk. Sosialt: briter er stort sett hyggelige og sosiale folk. Jeg hadde ikke bekymret meg. Øv deg litt på å spørre/si litt typiske ting som: "lovely to meet you", "how do you know the bride and groom?", "what do you do for a living?", "do you live near here?" osv. Enkel small talk som forhåpentligvis gjør at man får til en samtale mens man sitter ved bordet. Dessuten, britiske bryllup pleier å være ferdig i 11-tiden. I hvertfall de jeg har vært i som har leid lokale. Så de står ikke så lenge på Hvor i England skal du? Anonymkode: 55725...a01 Takk for innspill! Puster litt lettere nå 😅 Dette bryllupet er i Cardiff. Slutter virkelig bryllupsfesten før midnatt? Dette er et leid lokale. Hadde forberedt meg på at det ville bli fest til langt på natt men er ingen natteravn,så det passer meg fint å avslutte litt tidlig. Må unngå å bli forvekslet med en brudepike ja. Jeg trodde alt var mer formelt når det gjaldt bryllupsantrekk i UK vs Norge men takk for info. Skal øve meg på smalltalk også😊 Ts Anonymkode: 30925...348
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå