AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Hvor mye har dette å si i hverdagen? Noen som har erfaringer fra det å flytte lenger bort fra familien? Det er jo ikke såå langt unna, men likevel ikke bare den lille kjøreturen som det er nå. Anonymkode: 02162...6a7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Pleier du å omgås nevøen din hver dag?? Anonymkode: 35cc0...fcb 4
Glitnir Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Dersom alt annet med flyttingen er bedre for deg, og eneste minuset er å flytte 40 minutter lengre unna nevøen, hadde jeg glatt flyttet. Dere ses vel ikke hver dag uansett, og for en tur eller to i uka er det godt innenfor. Og ses dere sjeldnere enn det er det enda mindre grunn til å bli værende. Hilsen mamma og tante 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Du kommer deg dit kjapt nå, men vil du flytte for å trives bedre hjemme? Har det noe å si på kostnaden annet enn drivstoff? Test det med å dra 20 min senere neste gang du skal dit. Anonymkode: e0c1f...883
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Du virker veldig fokusert på "her og nå". Antar denne nevøen din er en liten gutt som du som tante er helt betatt av. Men den lille gutten blir etterhvert skolegutt og tenåring, og da er han absolutt ikke interessert i å bruke masse tid med tante. Så det er bare å se litt lengre frem i tid, og gjøre det som er best for deg i et langtidsperspektiv. Anonymkode: 8b5ab...925 6
minister-mio Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 å bo en time unna nevøen sin burde vel ikke by på de store utfordringene 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Pleier du å omgås nevøen din hver dag?? Anonymkode: 35cc0...fcb Flere ganger i uken. Er bare meg og broren min. Pluss en søster til, men hun bor i utlandet.. så da hjelper jeg ekstra til. Jeg ser i et langtidsperspektiv, de neste 10 årene vil være mye brukt på nevøen min da han enda er liten. Jeg er frivillig barnløs. Ts Anonymkode: 02162...6a7 3
Guidet Kvinne Skrevet 1. juli 2019 #8 Skrevet 1. juli 2019 Det er for lite informasjon til å kunne svare deg skikkelig. 1
Pompeline Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 Så heldig han (og broren din) er som har en så engasjert tante 😊 hvis det er mange andre fordeler for deg å flytte synes jeg du skal gjøre det. At du på forhånd tar dette med i beregning gjør at du nok uansett kommer til å bevare den tette relasjonen! Overnattingsturer blir jo kjempestas for han ! 3
Anim92 Skrevet 1. juli 2019 #10 Skrevet 1. juli 2019 Jeg valgte å flytte samme sted som mine nieser. I ettertid skulle jeg ønske jeg valgte byen som var ti minutter lengre bort, for den hadde passet meg bedre. Lag en liste på for og i mot, og husk at du skal prioritere å ha det bra! Gir deg det aller mest av alt å være helt nærme dem, bo helt nærme. Gir det deg veldig mye, men du trenger andre ting også, må du se på det.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 1 time er mye om dere ønsker å sees jevnlig.. Jeg merker det selv da jeg flyttet, gikk fra 15 min til 35 min i avstand til mye familie. Synes det har blitt et mye større tiltak å besøke nå. Anonymkode: b28b4...ac1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 Så heldig han er som har deg 🥰 en time hver vei er kanskje litt mye dersom du ønsker kontakt flere ganger i uka. Anonymkode: 8a0a7...d68
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flere ganger i uken. Er bare meg og broren min. Pluss en søster til, men hun bor i utlandet.. så da hjelper jeg ekstra til. Jeg ser i et langtidsperspektiv, de neste 10 årene vil være mye brukt på nevøen min da han enda er liten. Jeg er frivillig barnløs. Ts Anonymkode: 02162...6a7 Om alt annet med flyttingen er bedre for deg enn å bo der du bor nå, så ville jeg ha flyttet. 1 time er ikke så langt. Dere vil nok ikke møtes like ofte som nå, men likevel ha et tett og nært forhold. Du må jo ha ditt eget liv også. Anonymkode: e852c...114 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 Haha, dere søtinger har en helt annen forståelse av avstand enn oss i nord! En time er da ingenting. Her kjører vi minst 30 min hver vei for å sende ungene på fotballtrening, og skal vi på shopping må vi reise 3,5 time! Er du motivert til å treffe nevøen din vil ikke den lille timen hindre deg Anonymkode: 6e258...45e 3
Sensi Skrevet 2. juli 2019 #15 Skrevet 2. juli 2019 Det kommer an på om du besøker dem i hverdagen eller om det er mest helger. I en travel hverdag er 1 time hver vei mye. Er jobben på veien på en måte, eller er det også en time å kjøre til han fra jobb? Hvor gammel er han? Siden du er frivillig barnløs og ønsker tett kontakt så ville jeg ikke flyttet før han var stor nok til å komme på overnatting iallfall. Besøk i uken tenker jeg det blir naturlig mindre av med så lang avstand. Sånn med tanke på info du har delt.
Gjest livetsgrubel Skrevet 2. juli 2019 #16 Skrevet 2. juli 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye har dette å si i hverdagen? Noen som har erfaringer fra det å flytte lenger bort fra familien? Det er jo ikke såå langt unna, men likevel ikke bare den lille kjøreturen som det er nå. Anonymkode: 02162...6a7 Du virker som en fantastisk tante!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå