AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Noen med litt peiling som klarer å tyde på bildet om det er skjegg eller sølvkre vi har funnet i leiligheten vi akkurat har overtatt?🙄 Anonymkode: 1bc13...ce2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Ekstremt liten kar, heller ikke hårete på noe vis. Anonymkode: 1bc13...ce2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ser ut som sølvkre Anonymkode: b86d7...9a1 Tusen takk for svar, er det vi også håper på, hehe. Anonymkode: 1bc13...ce2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Ser ut som sølvkre ja. Hvis du har bilde av en som er levende eller med alle følehorn intakt hadde det vært bedre Anonymkode: 5d995...907
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 Kan legge ut bilde om det dukker opp enda en! Dette er den tredje vi har sett siden vi flyttet hit, har bodd her i snart to måneder. Anonymkode: 1bc13...ce2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 Ser ut som sølvkre, ja. Skjeggkre har mer skjegg som regel. Mange sier at unge skjeggkre kan ligne på skjeggkre, så det kan jo være greit å være obs hvis dere ser en med flere følehorn. Ellers så oppholder sølvkre seg i fuktige rom/våtrom, nær sluk, mens skjeggkre finner man over alt. Sølvkre går som regel "rett i fella" hvis man sprayer gift som f.eks. permetrin innsektsspray i området der de oppholder seg, mens skjeggkre er "smartere" og unngår som regel giftige områder. Anonymkode: 0d89e...0a5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #8 Skrevet 1. juli 2019 Er det bedre å ha sølvkre? Herregud den er ekkel! Ble leiligheten solgt for en bra pris eller noe? Hvorfor er den infisert? Anonymkode: a981f...9e3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det bedre å ha sølvkre? Herregud den er ekkel! Ble leiligheten solgt for en bra pris eller noe? Hvorfor er den infisert? Anonymkode: a981f...9e3 Sølvkre formerer seg saktere enn skjeggkre, altså er de lettere å utrydde. De er lettere å ta knekken på med gift (man kan bruke relativt små mengder og likevel utrydde en hel bestand så lenge man vet hvor de oppholder seg) og de er avhengige av fukt og rett temperatur, altså kan mange bli kvitt problemet bare ved å skru opp varmen på badet. Skjeggkre formerer seg raskere, trives i tørt klima og er mer motstandsdyktige mot gift, så de er det kjipere å ha da de kan finne på å dukke opp på f.eks. kjøkken og soverom. Et sølvkre vil normalt sett ikke gjøre dette med mindre man har fukt i disse rommene. Anonymkode: 0d89e...0a5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #10 Skrevet 1. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Sølvkre formerer seg saktere enn skjeggkre, altså er de lettere å utrydde. De er lettere å ta knekken på med gift (man kan bruke relativt små mengder og likevel utrydde en hel bestand så lenge man vet hvor de oppholder seg) og de er avhengige av fukt og rett temperatur, altså kan mange bli kvitt problemet bare ved å skru opp varmen på badet. Skjeggkre formerer seg raskere, trives i tørt klima og er mer motstandsdyktige mot gift, så de er det kjipere å ha da de kan finne på å dukke opp på f.eks. kjøkken og soverom. Et sølvkre vil normalt sett ikke gjøre dette med mindre man har fukt i disse rommene. Anonymkode: 0d89e...0a5 Det er en gammel leilighet, og etter det jeg har lest opplever nesten alle å få et par sølvkre i hus. De er ekle, men veldig veldig små, ikke lengre enn en halv cm kanskje, og vi har som sagt bare sett tre stykker på to måneder. Så kanskje det hjelper å skru opp tempen og støvsuge et par ganger om dagen. Skjeggkre formerer seg veldig raskt som du nevner og kan bli relativt store så det hadde vært mer krise for oss om det var det vi har fått i hus😖 Anonymkode: 1bc13...ce2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Er det bedre å ha sølvkre? Herregud den er ekkel! Ble leiligheten solgt for en bra pris eller noe? Hvorfor er den infisert? Anonymkode: a981f...9e3 Aner ikke hvorfor det har kommet i hus.. Visste ikke om problemet før etter overtakelse. Vil se det ann litt før vi tar problemet videre. Anonymkode: 1bc13...ce2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #12 Skrevet 5. juli 2019 Sølvkre😊 hadde nøyaktig det samme etter overtagelse av ny leilighet, fant 5-6 stykker i gangen og kjøkkenet. Sendte inn tre stykker til FHI for artsbestemmelse (anbefales!) og det var sølvkre. Anonymkode: 85c89...399
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #13 Skrevet 5. juli 2019 Synes det ser ut som skjeggkre. Det er bare den som er hårete, spesielt rundt hodet. Dessuten er den grå og ikke sølvfarget. Anonymkode: f2cdf...343 1
rosaprosa Skrevet 5. juli 2019 #14 Skrevet 5. juli 2019 Jeg har aldri sett skjeggkre, men hatt masse sølvkre og alle de har vært mye lysere og sølvskinnende. Men mulig de kommer i flere variasjoner 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #15 Skrevet 5. juli 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det ser ut som skjeggkre. Det er bare den som er hårete, spesielt rundt hodet. Dessuten er den grå og ikke sølvfarget. Anonymkode: f2cdf...343 Hmm.. Den vi fant er ikke skjeggete ved hodet, men har muligens små hår som stikker ut ved siden. Som jeg ser sølvkre også har på illustrasjonsbilder vedlagt av skadedyrbirå. Anonymkode: 1bc13...ce2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #16 Skrevet 5. juli 2019 20 minutter siden, rosaprosa said: Jeg har aldri sett skjeggkre, men hatt masse sølvkre og alle de har vært mye lysere og sølvskinnende. Men mulig de kommer i flere variasjoner 🤔 Vi er nesten helt sikre på at det er sølvkre ja, de kommer i flere variasjoner. Men tror vi skal kjøpe oss en limfelle å få skjekket for sikkerhetsskyld🙄 Anonymkode: 1bc13...ce2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #17 Skrevet 5. juli 2019 Og ja jeg er kanskje litt i fornektelse.. 😅 jeg NEKTER å ha funnet skjeggkre i den nye leiligheta vår😫😫 haha Anonymkode: 1bc13...ce2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #18 Skrevet 5. juli 2019 Selv om jeg først trodde det var sølvkre i min leilighet, heller jeg nå mer mot skjeggkre. Dette etter å ha fått fuktighetsmålere installert i alle rom. I følge internett finner man hovedsakelig sølvkre på baderom, mens mine var over alt unntatt baderommet. Uansett, pelias' universalspray tok seg av dem. Anbefaler den på det sterkeste. Anonymkode: d0a08...0f8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #19 Skrevet 6. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmm.. Den vi fant er ikke skjeggete ved hodet, men har muligens små hår som stikker ut ved siden. Som jeg ser sølvkre også har på illustrasjonsbilder vedlagt av skadedyrbirå. Anonymkode: 1bc13...ce2 Da er det bildet ditt som er uklart, for jeg ser masse hår på den. Anonymkode: f2cdf...343
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #20 Skrevet 6. juli 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Da er det bildet ditt som er uklart, for jeg ser masse hår på den. Anonymkode: f2cdf...343 Altså ikke meningen å slå meg vrang, men jeg har studert dyret opp og imente, ikke bare på bildet. Den har ikke masse hår. Anonymkode: 1bc13...ce2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå