Gå til innhold

Meget irritert/bekymret "stemamma"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Obs! Kan hende dette er rotete skrevet for jeg kommer til å bli mer og mer irritert når jeg skriver dette. Men håper det er forståelig.

Jeg begynner å bli mektig irritert på ex'en til samboeren min. Og veit ikke hva jeg skal gjøre! (Min samboer og jeg har 1 barn sammen og vi har begge 1 barn hver fra tidligere forhold.)

Men til saken. Tidligere når ungen hans blei hentet så fikk samboer låne med seg bilstolen for han hadde ikke egen bilstol. Jeg så ikke så nøye på stolen dem første gangene (vi har 2 biler), men la merke til litt senere at bilstolen så veldig gammel ut. Jeg tok så bilstolen inn for å ta en ordentlig titt på den. Og som jeg tenkte.. Stolen gikk ut på dato i 2010, den er full av svart mugg, trekket er løst og det mangler isopor i halve nakkestøtten! 😱🤬 Jeg informerte samboer med en gang og viste han stolen. Jeg sa strengt i fra om at det var uaktuelt at ungen hans skulle kjøre i den stolen! Og at han måtte si til morra at den stolen skal kastes med en gang! Hu blei dritsur og kjeftet tilbake om at det hadde ikke vi noe med.. 

Neste dag dro jeg rett å kjøpte en ny bilstol sånn at ungen kunne sitte trygt og godt i bilen for jeg vil ikke ha på samvittigheten at jeg ikke passet på at ungen var sikker i bilen.

Senere så var det en gang samboer ikke rakk å dra hjemom å hente våres bilstol, så han spurte om han kunne låne bilstolen til ungen og det var greit(vi hadde fått beskjed om at ungen hadde fått ny) MEN! Den "nye" bilstolen var da aldeles ikke ny! Den var like stygg og ødelagt som den første!🤬 Nå etter helgen så har glasset mitt tippet over og knust. (Det er masse annet med denne morra som gjør saken her ekstra ille) vi har fortsatt bilstolen stående her for dem hadde den førstnevnte bilstolen selv og hadde ikke plass til begge. Jeg vil kaste den bilstolen, men vet samboeren kommer til å få et h******e med ex'en hvis jeg gjør det. Jeg MÅ gjøre noe!

Sitter her med mye konflikt inni meg og vet ikke hvordan jeg kan få fikset dette på en grei og ordentlig måte. (Ikke at det går med denne morra..) Jeg skjønner ikke hvordan hun klarer å plassere sin egen unge i dem bilstolene😭 

Håper noen har noe å komme med for jeg er helt lost i all denne irritasjonen og sinne. Og ja, jeg er bilstol nazi.

Takk på forhånd.

Anonymkode: be4c7...fe6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en bilstol til og gi til mora.  Ikke lag drama, bare gjør det. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt?  Du fjernet den gamle stolen til barnet og kjøpte ny til barnet og mor bruker ikke den nye, men har funnet en annen gammel stol hun bruker?

Anonymkode: b9241...a51

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønte ikke helt?  Du fjernet den gamle stolen til barnet og kjøpte ny til barnet og mor bruker ikke den nye, men har funnet en annen gammel stol hun bruker?

Slik jeg forstod sitter den nye stolen i Ts og sambo sin bil.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Holly crap.. fint at du bryr deg... men for en reaksjon... la det heller gå ut over mannen mens dere har sex. Vær hardkjør! Bedre det...

Anonymkode: fe896...e3d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Muskath skrev:

Slik jeg forstod sitter den nye stolen i Ts og sambo sin bil.

Ok. Kan ikke far kjøpe en stol til som barnet kan ha hos mor eller la den som er allerede kjøpt inn følge barnet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne kjøpt ny bilstol til dem, men vi har ikke den største innkomsten av penger og vi har 2 barn selv som trenger ditten og datten. Jeg vet at dem har mer penger enn oss (dette er også bekreftet av min søster som kjenner denne morra godt.) Morra er veldig glad i å bruke pengene på seg selv og sier hun ikke har råd til å kjøpe ny bilstol. 

Har snakket en del med mamma og søstrene mine om alt dette tullet rundt denne morra og dem er enig at jeg ikke skal gi tilbake denne bilstolen.

AnonymBruker
Skrevet

Be mannen levere tilbake den gamle bilstolen, dere har heller ikke plass til å lagre. La mannen din håndtere dette og vær glad barnet sitter i OK bilstol hos dere - om ikke annet.

Pust med magen.

Anonymkode: 7696b...611

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vil du lage drama, eller vil du at barnet skal være trygt sikret i bilen? Mest irritert, eller mest bekymra?
Finn en sikrere og bedre bilstol enn den gamle på Finn, og la mannen din betale for den for sitt barn. Viola, bekymringene løst.

Irritasjonen, forsøk å ikke bry deg. Hun er ikke verdt å bruke din energi på.

Anonymkode: f8c3d...76b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne kjøpt ny bilstol til dem, men vi har ikke den største innkomsten av penger og vi har 2 barn selv som trenger ditten og datten. Jeg vet at dem har mer penger enn oss (dette er også bekreftet av min søster som kjenner denne morra godt.) Morra er veldig glad i å bruke pengene på seg selv og sier hun ikke har råd til å kjøpe ny bilstol. 

Har snakket en del med mamma og søstrene mine om alt dette tullet rundt denne morra og dem er enig at jeg ikke skal gi tilbake denne bilstolen.

Jeg trodde dere hadde ett barn selv og ikke to? Uansett kan vel setet dere har følge barnet, slik som det moren hadde gjorde? 

Anonymkode: 476b9...4e6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hun får passe på at hun ikke kresjær. Det er det desidert tryggeste for barna 💗

Anonymkode: cd10b...555

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor den bilstolen dere kjøpte inn til barnet ikke kan følge barnet?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du lager for mye drama her. Du kan faktisk ikke styre og bestemme hva moren til din samboers barn velger å gjøre.
Hvis hun insisterer på å bruke den gamle stolen og samboer, altså far til barnet ikke er enig, får han ta den kampen med henne. 
Verden er full av folk som gjør valg jeg ikke er enig i, slik er det bare.

Hvorfor kan ikke stolen du har kjøpt følge barnet? Er det fordi mor ikke vil og insisterer på å ha den gamle?

Uansett dette er ikke din kamp, du gjør det hele verre. 

Anonymkode: 7f8c6...605

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er fryktelig irritert på denne moren, du?

Anonymkode: afbef...95c

• Liker 5
Skrevet

Kjøp en billig og pent brukt bilstol som er innenfor deres krav :) dere kan ikke bestemme over moren.. dessverre! Eventuelt låne ut deres stol når barnet er hos henne. Jeg er også bilstol-nazi... men man kan ikke kreve at andre skal betale for ny bilstol.

• Liker 1
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke. Hvorfor kan ikke bilstolen følge barnet? Er det kjempeviktig at hun ikke får bruke deres nye bilstol, fordi det er et prinsipp at hun skal kjøpe en selv? Eller var det en annen grunn for at ikke dere kan dele på den stolen som dere har kjøpt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her tenker jeg at du har 2 valg. 1: Kjøp bilstol til barnet, som kan følge barnet. Også hos mor. 2: Ikke bry deg, det er ikke ditt barn. 

Jeg er ikke nazi på bilsikring, men jeg sikrer barna mine godt. De skal få sitte bakovervendt leenge ennå. Har sett foreldre som har snudd barna sine forovervendt allerede ved toårsalderen. Jeg får vondt langt inni sjela, men jeg tenker at dette er ikke mine barn. Dette er foreldrenes valg, og de som må leve med eventuelle konsekvenser. Selfølgelig kan du opplyse mor, men ikke kreve noe som helst. Kan tenke meg at hun blir vrang av at du kommer og belærer henne også. Selv om det dessverre går utover barnet. 

Anonymkode: 7b7d4...294

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du en sånn sak gå så inn på deg? Finn løsninger på problemet (det er 1000 måter å løse det på), forhold deg rolig og gjør ditt for at dere voksne kommuniserer på en fin og konstruktiv måte. 

Anonymkode: 8fe98...777

• Liker 4
Skrevet

Barnet er vel snart så stort at det skal bytte ut bilstol med sittepute? Hvis dere allerede har rukket å få et barn sammen etter bruddet mellom samboer og henne? Da kan det jo ikke være snakk om en baby lenger...

Da er det jo ikke så rart hvis det ikke legges mye penger i et nytt bilsete, hvis det bare er snakk om kort tid igjen til sittepute.

• Liker 3
Skrevet

Man får helt greie stoler tilnærmet gratis på Finn, så dette er en ikke sak.

Jeg mener for øvrig at en som forelder både kan og skal kreve at barnet sikres skikkelig i bil. Å bruke ldelagt bilsikring et å leke med barnas liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...