Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 Populært innlegg #1 Skrevet 1. juli 2019 Jeg jobber i butikk, overhode ikke med varer for barn i den, og jeg rett og slett hater skoleferier og lørdager når det er ekstra mange unger i butikkene. Hoiing, skriking og trassing er dagligdags. I tillegg peller mange på ALT, inkludert prøvedukker. Enkelte løper gjennom butikken, gjemmer seg i klærne og skitner dem til, river ned ting. Akkurat nå kom det en i 110 på sparkesykkel. Svært få får tilsnakk, selv om de definitivt er store nok. Foreldre, skjerp dere!!! Ungene ødelegger og gjør det utrivelig i butikken min. Heller ikke så jævlig kult når prøvedukker til mange dukker blir revet ned og knuser/Får skader! Jeg er tre tenåringer selv, så jeg vet NØYAKTIG hvordan det er å ha barn. Og vet at det utmerket går an å både snakke til dem og reise hjem dersom de ikke oppførte seg. Anonymkode: d1f77...0cd 111
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 for meg er det de ansatte i butikken som ødelegger, alltid så jævla sure. Sånn er livet, barn er barn. Anonymkode: 4bd79...5bf 21
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Informer oss gjerne om hvilken eller hvilke butikk dette gjelder. Jeg, barnas besteforeldre, onkler, tanter, og mine venner slutter gjerne å bidra økonomisk til at slike butikker går rundt. Skjønner at det er vondt å ha oss som kunder så det skal du slippe. Lykke til med videre omsetning 🙂 Anonymkode: 059f9...926 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 1. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: for meg er det de ansatte i butikken som ødelegger, alltid så jævla sure. Sånn er livet, barn er barn. Anonymkode: 4bd79...5bf Åh, ødelegger vi for den lille prinsessen din? Butikken min er ikke for barn, respekter det. Unger som kan oppføre seg er selvsagt noe annet. Anonymkode: d1f77...0cd 109
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 1. juli 2019 Jeg jobbet i en interiørbutikk der en mor iverksatte utdeling av saft i kopper og kanelgrifler til sine tre snørrete barn, midt i lokalet. Har senere utdannet meg til lærer, og ja, det er utrolig mange barn som ikke lærer vanlig høflighet hjemme, men er vant til å være midtpunkt og få oppmerksomhet øyeblikkelig når de forlanger det. Jeg synes du skal gi beskjed til barn og foreldre som ikke forstår at de må oppføre seg i butikken. Ofte kan det hjelpe at en annen enn foreldrene sier i fra. Anonymkode: 2184a...a69 52
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 Hva med å si noe sjøl, selvom det strengt tatt ikke er din jobb. Jeg jobber selv i butikk, og da jeg ikke hadde barn, taklet jeg ikke trassanfall og høye lyder. Men så lenge foreldrene har kontroll og ikke lar dem skitne til/ødelegge ting, så tenker jeg at de må jo få lov å gjøre det de skal uten at jeg skal forsure hverdagen deres.. En gang var det noen unger på rundt 10 år som uten tilsyn løp igjennom butikken. Rimelig irriterende! Etter 3 ganger var det en som presterte å gjemme seg bak noen av bordene. Da smalt det. "Hei! Dette er en butikk, og ikke en lekeplass! Nå går dere ut og leker, det er kjempefint vær!" Ungene gikk ut. Ekke verre enn å bare si at man skal ikke løpe, herje eller skrike inne.om foreldrene blir furt pga det, er ikke ditt problem. Anonymkode: 087bb...566 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 Populært innlegg #7 Skrevet 1. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Informer oss gjerne om hvilken eller hvilke butikk dette gjelder. Jeg, barnas besteforeldre, onkler, tanter, og mine venner slutter gjerne å bidra økonomisk til at slike butikker går rundt. Skjønner at det er vondt å ha oss som kunder så det skal du slippe. Lykke til med videre omsetning 🙂 Anonymkode: 059f9...926 Der understreket du nettopp poenget mitt. Utrolig at en ikke ser at det er vanlig å lære barna sine folkeskikk. Men føler man seg truffet, så er vel angrep det beste forsvar. Anonymkode: 2184a...a69 143
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 Populært innlegg #8 Skrevet 1. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Informer oss gjerne om hvilken eller hvilke butikk dette gjelder. Jeg, barnas besteforeldre, onkler, tanter, og mine venner slutter gjerne å bidra økonomisk til at slike butikker går rundt. Skjønner at det er vondt å ha oss som kunder så det skal du slippe. Lykke til med videre omsetning 🙂 Anonymkode: 059f9...926 Seriøst, mener du at unger skal få herje og bråke som de vil bare fordi du kanskje skal handle der? MYE triveligere for alle uten bråk og støy. Anonymkode: d1f77...0cd 112
Missfitness Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: for meg er det de ansatte i butikken som ødelegger, alltid så jævla sure. Sånn er livet, barn er barn. Anonymkode: 4bd79...5bf Det kan du si, men foreldre bør også være foreldre . En del med barn har tydelig ikke fått med seg hva det innebærer.. 29
Populært innlegg skruf Skrevet 1. juli 2019 Populært innlegg #10 Skrevet 1. juli 2019 Synes dere butikkansatte er i deres fulle rett til å snakke etter barn som oppfører seg som villmenn i butikken hvis ikke foreldrene tar ansvar å roer de ned. Det er en butikk, ikke en lekeplass. Og; ødelegger barna varer med berserkoppførselen sin så er det en selvfølge at foreldrene er erstatningspliktige. 83
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 Seriøst, sparkesykkel inne? Hadde ikke mine fått lov til! Og jeg er vanligvis den som er best til å sette grenser.... Anonymkode: d6104...f24 8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Seriøst, sparkesykkel inne? Hadde ikke mine fått lov til! Og jeg er vanligvis den som er best til å sette grenser.... Anonymkode: d6104...f24 Mente vanligvis IKKE Anonymkode: d6104...f24 1
Malikaangel Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobber i butikk, overhode ikke med varer for barn i den, og jeg rett og slett hater skoleferier og lørdager når det er ekstra mange unger i butikkene. Hoiing, skriking og trassing er dagligdags. I tillegg peller mange på ALT, inkludert prøvedukker. Enkelte løper gjennom butikken, gjemmer seg i klærne og skitner dem til, river ned ting. Akkurat nå kom det en i 110 på sparkesykkel. Svært få får tilsnakk, selv om de definitivt er store nok. Foreldre, skjerp dere!!! Ungene ødelegger og gjør det utrivelig i butikken min. Heller ikke så jævlig kult når prøvedukker til mange dukker blir revet ned og knuser/Får skader! Jeg er tre tenåringer selv, så jeg vet NØYAKTIG hvordan det er å ha barn. Og vet at det utmerket går an å både snakke til dem og reise hjem dersom de ikke oppførte seg. Anonymkode: d1f77...0cd Det er nokk ikke foreldrene sin feil at barna trasser (ikke alltid) og de prøver nokk og gi barna sine tilsnakk når de gjør ting som ikke er greit! Jobber mann i butikk så må mann også tåle og se og møte på alle type mennesker om det er ett stort problem for deg så er nokk ikke og jobbe i butikk den riktige jobben for deg! Barn i 1,2,3,4 års alder trasser og sånn er det med saken uansett om du eller andre foreldre liker det eller ei! Jeg har selv barn og når barna mine trasser så er det verken min ellet min mann sin skyld! Det er normalt at barn trasser. Skal vi ikke reise og kjøpe mat mener du? Siden vi har barn som trasser? 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: for meg er det de ansatte i butikken som ødelegger, alltid så jævla sure. Sånn er livet, barn er barn. Anonymkode: 4bd79...5bf Barn oppfører seg slik de blir oppdratt til å oppføre seg. Anonymkode: 39f99...09c 32
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Seriøst, mener du at unger skal få herje og bråke som de vil bare fordi du kanskje skal handle der? MYE triveligere for alle uten bråk og støy. Anonymkode: d1f77...0cd Definitivt ikke. Men jeg synes TS sitt innlegg oser av bitterhet og overdreven svartmaling. Er enig i at foreldre bør snakke til barna sine (om de er gamle nok til å forstå noe som helst). Men jeg står på mitt. Jeg vil heller handle der vi er velkomne som en familie, selv om det kun er varer for voksne der. Anonymkode: 059f9...926 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Barn oppfører seg slik de blir oppdratt til å oppføre seg. Anonymkode: 39f99...09c Har du barn? Selv om mann lærer barnet sitt om opodragelse så er det like stor sannsynelighet for at barne 1 gang i livet vil trasse! Anonymkode: c2702...9fe 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 Populært innlegg #17 Skrevet 1. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Informer oss gjerne om hvilken eller hvilke butikk dette gjelder. Jeg, barnas besteforeldre, onkler, tanter, og mine venner slutter gjerne å bidra økonomisk til at slike butikker går rundt. Skjønner at det er vondt å ha oss som kunder så det skal du slippe. Lykke til med videre omsetning 🙂 Anonymkode: 059f9...926 Hold dere gjerne unna Coop Extra, så kan jeg kanskje begynne å kjøpe smågodt der igjen. Orker ikke bli syk igjen fordi de kløfingra snørrungene deres alltid skal klasse på alt de rekker opp til. Anonymkode: 39f99...09c 57
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #18 Skrevet 1. juli 2019 5 minutter siden, Malikaangel skrev: Det er nokk ikke foreldrene sin feil at barna trasser (ikke alltid) og de prøver nokk og gi barna sine tilsnakk når de gjør ting som ikke er greit! Jobber mann i butikk så må mann også tåle og se og møte på alle type mennesker om det er ett stort problem for deg så er nokk ikke og jobbe i butikk den riktige jobben for deg! Barn i 1,2,3,4 års alder trasser og sånn er det med saken uansett om du eller andre foreldre liker det eller ei! Jeg har selv barn og når barna mine trasser så er det verken min ellet min mann sin skyld! Det er normalt at barn trasser. Skal vi ikke reise og kjøpe mat mener du? Siden vi har barn som trasser? Tror alle vet at det er forskjell på en liten unge på 2 år og en som har begynt på skolen f eks. Anonymkode: d1f77...0cd 9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #19 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du barn? Selv om mann lærer barnet sitt om opodragelse så er det like stor sannsynelighet for at barne 1 gang i livet vil trasse! Anonymkode: c2702...9fe Tråden handler om de som ikke sier ifra og stopper dem når ungene gjør noe galt. Anonymkode: 39f99...09c 24
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #20 Skrevet 1. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Definitivt ikke. Men jeg synes TS sitt innlegg oser av bitterhet og overdreven svartmaling. Er enig i at foreldre bør snakke til barna sine (om de er gamle nok til å forstå noe som helst). Men jeg står på mitt. Jeg vil heller handle der vi er velkomne som en familie, selv om det kun er varer for voksne der. Anonymkode: 059f9...926 Det spørs hvor mange steder dere er velkomne da, om barna deres oppfører seg sånn som TS beskriver. Anonymkode: da789...165 44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå