AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Jeg flyttet inn i huset til min mann. Har ikke kjøpt meg inn og det vil ikke skje med det første pga private årsaker fra hans side (gjeld) , men jeg betaler husleie,mat, strøm osv. Nå snakket vi om at det ville vært fint å tapetsere den ene veggen her og han vil jeg skal gjøre arbeidet, greit nok.. så sier jeg at da syns jeg han kan handle inn det som trengs inkludert tapeten så skal jeg gjøre jobben. Men nei, han mener jeg skal betale for det også? Tapeten og alt utstyret? Jeg får virkelig ingenting igjen for å ta opp den tapeten hvis han evt selger eller noe skjer som gjør at vi må flytte. Føler det er feil at jeg skal betale for slikt når jeg ikke eier eller har rett på noe ang huset. Tenker hvis han vil jeg skal gjøre ting i huset for han som maling,tapetsere eller generelt oppussing så bør han kjøpe det som trengs.. er dette feil tankegang? Jeg betaler faktisk 6 tusen for å bo her pluss mat,strøm og annet som dukker opp. Hadde vi kjøpt sammen og jeg var medeier så hadde dette vært en selvfølge men slik er det ikke. Anonymkode: 3a72e...3dd 3
Antoinette Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Han prøver seg.... han skal betale for tapet + nødvendig utstyr. Det er ikke noe å diskutere. 31
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Du tenker helt riktig. Jeg har flyttet inn hos kjæresten som eier, og skal ikke kjøpe meg inn på noen år. Jeg betaler ikke en krone på materialer til å pusse opp. Jeg hjelper gjerne til med å pusse opp, og han betaler selvfølgelig ikke meg for jobben jeg gjør. Men å betale for materialer, kommer ikke på tale og det er han enig i. Anonymkode: 34dc1...b36 10
Lurvetjofsa Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Du blir utnyttet. De 6000kr går direkte til nedbetaling av hans lån. Blir det slutt ser du ikke snurten av de pengene. 13
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg flyttet inn i huset til min mann. Har ikke kjøpt meg inn og det vil ikke skje med det første pga private årsaker fra hans side (gjeld) , men jeg betaler husleie,mat, strøm osv. Anonymkode: 3a72e...3dd Nei, nei, nei! Kvinnefella! Men hvorfor er hans gjeld en årsak til at du ikke kan kjøpe deg inn? Det er jo en vinn-vinn situasjon: Du får eierskap i en eiendom og han får nedbetalt gjelda raskere. Anonymkode: 9546f...88b 15
Roci Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 Selvsagt skal du ikke betale for tapet og utstyr!! Du gjør jo jobben! Foreslå som et alternativ at dere spleiser på kostnadene til tapet og en håndverker, så får kanskje pipa en annen lyd... 4
Antoinette Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 TS bør lese dette GRUNDIG https://www.aftenposten.no/norge/i/vQOgL/Ikke-ga-i-disse-kvinnefellene 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 7 minutter siden, Lurvetjofsa skrev: Du blir utnyttet. De 6000kr går direkte til nedbetaling av hans lån. Blir det slutt ser du ikke snurten av de pengene. Dette er jo helt alminnelig husleie. Selvfølgelig ser man ikke snurten mer av innbetalt husleie! Hvilken verden lever du i? Anonymkode: 05932...2c5 11
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #10 Skrevet 1. juli 2019 At du betaler husleie er greit, og det synes å være på et ok nivå. Strøm, forsikringer, Internett og tv regninger bør deles på to, om det ikke er avtalt at slikt er med i husleie. (Her eier jeg, og min mann betaler noe høyere husleie, men slikt er da tatt med i den.) Til mat og forbruksinnkjøp bør dere ha en felles konto, der dere begge betaler inn lik sum, og hvor slikt handles fra. Oppussing er det huseier som står for. At den andre hjelper til med jobben er bra, siden også får glede av det, og også bidrar til slitasje som gjør oppussing ønskelig/nødvendig, men det er klart at den som eier boligen kjøper inn alt nødvendig. Din samboer virker urimelig, og dersom du betaler alt av strøm og mat, og lignende, har du tatt imot svarteper her. Han har sikkerheten i å eie, og du betaler og betaler. Dette er isåfall kvinnefella, og du må sette foten ned. Så lenge du ikke eier noe bør dine utgifter være lavere enn hans (han må selv betale avdrag og oppussing), og du bør spare til egenkapital. Anonymkode: a759c...8c1 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, Lurvetjofsa skrev: Du blir utnyttet. De 6000kr går direkte til nedbetaling av hans lån. Blir det slutt ser du ikke snurten av de pengene. Vi har vært gjennom hvor de pengene går til. De går til huslånet. Det er skyhøyt pga gjelden. Og jeg hjelper med strømmen når jeg kan. 6 tusen er ikke gale for å bo i et svært hus. Det har vi snakket om og jeg får se hva de går til. Han er mye vekke så er stort sett meg og datteren min som er hjemme så syns det er ok. Men syns ikke det er Ok at jeg skal betale den husleien osv og i tillegg handle inn for for oppussing Anonymkode: 3a72e...3dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har vært gjennom hvor de pengene går til. De går til huslånet. Det er skyhøyt pga gjelden. Og jeg hjelper med strømmen når jeg kan. 6 tusen er ikke gale for å bo i et svært hus. Det har vi snakket om og jeg får se hva de går til. Han er mye vekke så er stort sett meg og datteren min som er hjemme så syns det er ok. Men syns ikke det er Ok at jeg skal betale den husleien osv og i tillegg handle inn for for oppussing Anonymkode: 3a72e...3dd Hvis både du og barnet ditt bor der er jo 6000 kjenpebillig! Forstår ikke at noen kan mene du blir utnytta her... Anonymkode: 59a84...f26 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært gjennom hvor de pengene går til. De går til huslånet. Det er skyhøyt pga gjelden. Og jeg hjelper med strømmen når jeg kan. 6 tusen er ikke gale for å bo i et svært hus. Det har vi snakket om og jeg får se hva de går til. Han er mye vekke så er stort sett meg og datteren min som er hjemme så syns det er ok. Men syns ikke det er Ok at jeg skal betale den husleien osv og i tillegg handle inn for for oppussing Anonymkode: 3a72e...3dd Helt enig! Som du sier, du og datteren din bor godt, stort og ganske rimelig, så det kan dere være fornøyde med. Men å betale for tapeten og materialer, det er absurd! At du gjør jobben er helt greit, men det skal jammen ikke koste deg noe, å pusse opp hans hus. Endret 1. juli 2019 av Dævendøtte
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 32 minutter siden, Dævendøtte skrev: Helt enig! Som du sier, du og datteren din bor godt, stort og ganske rimelig, så det kan dere være fornøyde med. Men å betale for tapeten og materialer, det er absurd! At du gjør jobben er helt greit, men det skal jammen ikke koste deg noe, å pusse opp hans hus. Hva er egentlig forskjellen på å øke samboerens formue gjennom å betale ned på lånet hans og å øke samboerens formuen ved å kjøpe tapet og utstyr til huset? Anonymkode: 9546f...88b 2
Gjest xfs367 Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg flyttet inn i huset til min mann. Har ikke kjøpt meg inn og det vil ikke skje med det første pga private årsaker fra hans side (gjeld) , men jeg betaler husleie,mat, strøm osv. Nå snakket vi om at det ville vært fint å tapetsere den ene veggen her og han vil jeg skal gjøre arbeidet, greit nok.. så sier jeg at da syns jeg han kan handle inn det som trengs inkludert tapeten så skal jeg gjøre jobben. Men nei, han mener jeg skal betale for det også? Tapeten og alt utstyret? Jeg får virkelig ingenting igjen for å ta opp den tapeten hvis han evt selger eller noe skjer som gjør at vi må flytte. Føler det er feil at jeg skal betale for slikt når jeg ikke eier eller har rett på noe ang huset. Tenker hvis han vil jeg skal gjøre ting i huset for han som maling,tapetsere eller generelt oppussing så bør han kjøpe det som trengs.. er dette feil tankegang? Jeg betaler faktisk 6 tusen for å bo her pluss mat,strøm og annet som dukker opp. Hadde vi kjøpt sammen og jeg var medeier så hadde dette vært en selvfølge men slik er det ikke. Anonymkode: 3a72e...3dd Hvordan foregikk denne samtalen?
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig forskjellen på å øke samboerens formue gjennom å betale ned på lånet hans og å øke samboerens formuen ved å kjøpe tapet og utstyr til huset? Anonymkode: 9546f...88b Sånt som dette handler først og fremst om prinsipp. Selv hadde jeg skrevet timer for jobben i tillegg om det var jeg som tapetserte.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #17 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Sånt som dette handler først og fremst om prinsipp. Selv hadde jeg skrevet timer for jobben i tillegg om det var jeg som tapetserte. Enig, men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Anonymkode: 9546f...88b
Lurvetjofsa Skrevet 1. juli 2019 #18 Skrevet 1. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo helt alminnelig husleie. Selvfølgelig ser man ikke snurten mer av innbetalt husleie! Hvilken verden lever du i? Anonymkode: 05932...2c5 Lever i 2019, hvilken verden lever du i? Lånet måtte han jo betalt uansett. 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. juli 2019 #19 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig, men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Anonymkode: 9546f...88b Det glemte jeg. 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Hva er egentlig forskjellen på å øke samboerens formue gjennom å betale ned på lånet hans og å øke samboerens formuen ved å kjøpe tapet og utstyr til huset? Det er ingen forskjell egentlig. Men i rettferdighetens navn, det holder med at hun betaler husleie og på den måten øker formuen til samboeren. Hun trenger ikke stå for innkjøp at utstyr til huset i tillegg.
WhiteSwan Skrevet 1. juli 2019 #20 Skrevet 1. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg flyttet inn i huset til min mann. Har ikke kjøpt meg inn og det vil ikke skje med det første pga private årsaker fra hans side (gjeld) , men jeg betaler husleie,mat, strøm osv. Nå snakket vi om at det ville vært fint å tapetsere den ene veggen her og han vil jeg skal gjøre arbeidet, greit nok.. så sier jeg at da syns jeg han kan handle inn det som trengs inkludert tapeten så skal jeg gjøre jobben. Men nei, han mener jeg skal betale for det også? Tapeten og alt utstyret? Jeg får virkelig ingenting igjen for å ta opp den tapeten hvis han evt selger eller noe skjer som gjør at vi må flytte. Føler det er feil at jeg skal betale for slikt når jeg ikke eier eller har rett på noe ang huset. Tenker hvis han vil jeg skal gjøre ting i huset for han som maling,tapetsere eller generelt oppussing så bør han kjøpe det som trengs.. er dette feil tankegang? Jeg betaler faktisk 6 tusen for å bo her pluss mat,strøm og annet som dukker opp. Hadde vi kjøpt sammen og jeg var medeier så hadde dette vært en selvfølge men slik er det ikke. Anonymkode: 3a72e...3dd Kanskje han tenker at det er du som bryr deg om tapeten og ikke han, og derfor mener at du bør betale ? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå