AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Jeg er nylig begynt å bruke vipps. Etter jeg fikk vipps ser det ut som om de fleste regninger kommer dit. Det er jo veldig enkelt å betale på den måten, men jeg foretrekker giro som jeg betaler i nettbanken. Må jeg virkelig ringe rundt og be om giro? Noen som vet og kan mer enn meg? Anonymkode: e562a...32d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Du kan prøve å gå inn i nettbanken og slå av efaktura på de enkelte fakturaene. Eller så må du nok ringe hver enkelt. Å betale regningen via vipps eller som efaktura i nettbanken er jo gjort med et klikk. Hvorfor gjøre ting vanskeligere (og dyrere, en giro koster 30-50kr ekstra) enn det trenger å være? Jeg bare spør. Anonymkode: ef075...84f 1
Million Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Jeg lurer også på hvorfor du i alle dager vil ha en papirfaktura, som er så mye dyrere for hvert eneste ark du mottar, enn en gratis e-faktura? Du går jo stikk i mot strømmen. Fler og fler dropper papir. Ikke bare er det miljøvennlig og bruker mindre papir å få e-fakturaer, det er også ingen fare for at regningen kommer bort i posten eller noe sånt. Den ligger i nettbanken og venter til du godkjenner. Jeg har slått på varsel at jeg får en epost hver gang jeg får en e-faktura, så jeg blir klar over at det ligger en og venter. Gebyr for papirfaktura er minst 50-60 kroner. for de fleste jeg har sett. Kanskje 39,- for sånne fra Zalando og noen nettbutikker. Kan jeg spørre hvorfor du vil fordyre regningene dine sånn og ha papirfaktura? 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Regninger i vipps har jeg aldri forstått vitsen med. Har avtalegiro og efaktura som trekkes i nettbanken uten å gå via vipps. Papirfaktura er det derimot noen år siden jeg har brukt. Også usikker på om det var det TS mente med giro som betales i nettbanken? Eller mente hun efaktura? Anonymkode: c4f86...483
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Alle regninger jeg mottar i vipps er også i betalingsoversikten i nettbanken. Jeg tjener akkurat nok til at jeg klarer meg, så jeg godkjenner kun i nettbanken hvor jeg ser at det er penger tilgjengelig på forfallsdato. Anonymkode: 4a918...e4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå