AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Jeg var på byen i helgen og siden jeg var ganske full ba dørvakta meg gå hjem. Greit nok, men jeg hadde jakken min inne og fikk ikke lov å hente den en gang. Hvilke rettigheter har jeg i så fall? Skal tilbake i dag og se om de har tatt vare på den, men er dette vanlig praksis? Jeg spurte også om venninna mi kunne hente jakken for meg men dørvakta var bare aggressiv og sa nei. Det var ikke en dyr jakke men jeg syns det er dårlig gjort om de har rota den vekk. Hva hadde dere gjort, bare latt det gå? Anonymkode: fce22...1ea
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 Du har ingen rettigheter, drikk mindre neste gang. Anonymkode: 55556...9d3 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Ikke ta sorgene på forskudd da! Med mindre noen andre gjester har stjålet jakken din (og det tar ikke utestedet ansvaret for uansett), så er den garantert der. Anonymkode: c6663...ab2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Du har ingen rettigheter, man er dessverre ansvarlig for seg selv. Anonymkode: 7ffbc...3cb
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 For en dustete dørvakt. Har jobbet i bar, å der fikk selvfølgelig den som ble vist ut, hente jakka si, evt si hvor den var så gikk en vakt å hentet den. Anonymkode: 9f3ff...46f 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 Jakker er man ansvarlig for selv. At du ikke fikk gå inn å hente jakken din, er helt normalt når du er for beruset for å være inne i lokalet. Da bryter vakten med regelverket. Derimot var det dårlig kundebehandling av vakten å ikke la venninnen din se etter jakken din (med mindre din venninne ikke var gammel nok, eller var for beruset hun også). Venninnen din skulle jo sluppet inn i lokalet, med mindre noen forhold tilsa noe annet. Alle stedene jeg har jobbet på, har hatt en egen "lost and found"-kasse/plass. Så ring ned å etterspør jakken din, kanskje noen har funnet den Anonymkode: 1f984...bf9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 Det er ikke uten grunn at dørvakter har et dårlig rykte. Anonymkode: 8c99b...28f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #8 Skrevet 1. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en dustete dørvakt. Har jobbet i bar, å der fikk selvfølgelig den som ble vist ut, hente jakka si, evt si hvor den var så gikk en vakt å hentet den. Anonymkode: 9f3ff...46f Gjesten må enten hente jakken sin i det gjesten blir ført ut, eller som du sier, vakten må hente jakka (om det er kapasitet for det). Problemet er at de fleste drita folk kommer som regel ikke på jakka si før etter type 15 minutters krangling på utsiden, å det å slippe en overstadig berused person inn igjen, er å leke med sjenkebevillingen til stedet. Vakten burde spurt gjesten i det de var på vei ut. Jeg slipper aldri aldri en gjest inn igjen i lokalet uten å følge gjesten frem og tilbake, og det har jeg aldri gjort ila de 15 årene jeg har jobbet som vakt. Det er så utrolig mange ganger jeg har sagt "ok, da følger jeg deg frem og tilbake, så finner vi jakken din!", og i 70% av tilfellene, er det ikke en jakke de skal ha, de skal se etter ølen sin, vennene sine, eller prøve å forsvinne i mengden. Anonymkode: 1f984...bf9 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå