Gå til innhold

Fast Track i familieparker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns dere om det?

Min personlige mening er at dette gir klasseforskjeller. og det mener jeg at vi ikke bør fremme. At mine barn skal gå på tusenfryd å føle på den at vi ikke har råd til det, mens de "rike" vennene kan springe forbi køene ...

I tillegg så har jo vi andre betalt for billetten vår også... kjenner jeg blir forbanna av slik opplegg. 

Anonymkode: 22c05...f6e

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det fasttrack på Tusenfryd? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Er det fasttrack på Tusenfryd? 

Det var det i fjor.. 

AnonymBruker
Skrevet

Bø Sommarland, Tusenfryd og Hunderfossen har ikke fast track. I Kongeparken er det gratis i fast track. 

Anonymkode: 6a47c...974

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er helt greit. Money makes the world go round. Er det bedre om alle billettene øker i pris slik at noen familier kanskje skvises helt ut av parken?

Anonymkode: 81549...2a4

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er tullete. 

Anonymkode: b9f34...e0e

AnonymBruker
Skrevet

Hva er fast track? Har de egne billetter eller noe?

Anonymkode: 5f7b3...c17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det i fjor.. 

Sikker på at det ikke er bånd for bevegelseshemmede og ledsagere? Ser de blir klaget på på facebooken til Tusenfryd. 

https://www.vg.no/reise/i/WL15pG/slik-kan-du-snike-i-familiepark-ken?utm_source=vgfront&utm_content=row-31

Står her at de ikke har fast track. Jeg er enig i at det er et håpløst urettferdig system for øvrig. 

Anonymkode: 4abba...f9d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

ok, beklager...   det kan godt være mulig.. vi er ikke der så ofte, men det irriterer meg hver gang vi er i en fornøyelsespark

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok, beklager...   det kan godt være mulig.. vi er ikke der så ofte, men det irriterer meg hver gang vi er i en fornøyelsespark

Litt kjipt hvis du irriterer deg over de som ikke kan stå i kø pga funksjonsnedsettelser da

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, minister-mio skrev:

Litt kjipt hvis du irriterer deg over de som ikke kan stå i kø pga funksjonsnedsettelser da

ja.. men nå snakket jeg ikke om de... jeg beklaget meg til og med. snakk om å henge seg opp i det negative!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på tusenfryd i helgen, og der var det personer med bånd som fikk gå før andre - vel og merke gjerne ungdomsgjenger, unge voksne og til og med noen barnefamilier, tilsynelatende uten noen form for funksjonsnedsettelser. 

Anonymkode: 863b6...27e

• Liker 1
Skrevet

Det er helt greit med fasttrack. Penger er en fin måte å oppnå goder og fordeler på. At unger lærer at det medfører fordeler å ha godt med penger gjør vel ingenting? Det er forskjell på folk. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var på tusenfryd i helgen, og der var det personer med bånd som fikk gå før andre - vel og merke gjerne ungdomsgjenger, unge voksne og til og med noen barnefamilier, tilsynelatende uten noen form for funksjonsnedsettelser. 

Anonymkode: 863b6...27e

Det kan jo være psykiske utfordringer av forskjellige slag (utviklingsforstyrrelser). Er ikke alt man kan se. 

Anonymkode: 81549...2a4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Fast track, hvor man kjøper seg forbi kø, er kjempegreier. Fint at parken kan tjene mer på andre, slik at "vanlige" får billigere billetter. 

Og for ungene er det vel greit å kjenne litt på misunnelse, så kanskje de står på slik at de kan ta sine egne barn foran køen når de blir voksne?

Anonymkode: 0cf7e...8d5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte det på Legoland sist vi var der. Booket oss inn på et tidspunkt, og så var det bare å møte opp på stedet på riktig tid. Litt uggen følelse å tusle forbi de i den vanlige køen dog...det er vel fordi jeg kjente på det å kjøpe seg goder. Usikker på hva jeg synes gitt.

Anonymkode: 44d43...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Som beinhard sosialist står jeg i saktekøa med ungene selv om jeg har økonomi til å kjøpe meg inn i fast track og ikke er så veldig glad i å stå i kø. 😅 jeg synes det er en uting med fast track. Å betale for å slippe kø eller få ekstra goder er en utvikling jeg ikke liker. Jeg synes at et samfunn bør jobbe for å utjevne forskjeller, ikke fremheve dem. Særlig i fornøyelsesparker. At barna har godt av å kjenne på misunnelse er kanskje så, men en fireåring vil ikke reflektere over at de skal tjene så mye penger at de kan kjøpe seg sånne goder. Like lite som at de klarer å forstå hvorfor et barn får tre kuler is og en maskotbamse mens det selv kun får en liten pinneis. Hvis jeg kunne bestemt ville fornøyelsesparker vært fri for sånt. (Ikke is altså, men merch og fast track😉)

Vi bor såpass nærme Hunderfossen at vi har årskort, og jeg vil skryte av de. De har ikke fast track og det er relativt lite promotering av ting å kjøpe. I tillegg kan man ha med mat selv å grille på varme griller som parken har stående. Helt strålende spør du meg. 

Anonymkode: 078e8...167

• Liker 6
Skrevet

Fast track billetter kunne jeg tenkt meg å ha til min jente. Her går vi alltid utenom køen ved inngangen til dyreparken, og får kjøpt billetter inn i parken.

Og det er ikke alle handicap som er like synlige.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At du ikke kan se de har noen form for funksjonshemming betyr ikke at de ikke har det. De som ledsagerbevis har får Fast-track på Tusenfryd ingen andre. Og det er ikke nødvendigvis slik at du kan se på noen at de har det.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om det?

Min personlige mening er at dette gir klasseforskjeller. og det mener jeg at vi ikke bør fremme. At mine barn skal gå på tusenfryd å føle på den at vi ikke har råd til det, mens de "rike" vennene kan springe forbi køene ...

I tillegg så har jo vi andre betalt for billetten vår også... kjenner jeg blir forbanna av slik opplegg. 

Eneste gang jeg har fast-track er når jeg skal på Verdenscup i alpint i Wengen i Sveits, det får jeg fordi jeg har VIP-billett. Denne fast-tracken er det som er aller mest verdifult med VIP-billetten. Siden det på lørdag er 50.000 mennesker som skal opp i fjellet og den smalsporede jernbanen er eneste vei opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...