AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Jeg og sambo skal snart gifte oss, og i den sammenheng har vi derfor sendt ut invitasjoner til venner + familie osv. Selve giftemålet blir gjort borgelig med kun noen få tilstede, men så holder vi en fest/arrangement med ca 100 gjester. Vi har tillatt alle å ta med eventuelle kjærester og lignende, da det blir en relativt casual bryllupsfest. Problemet er bare at jeg og mannen har en veldig god venn av oss, der jeg det siste året har hatt en konflikt med hans kjæreste. Vi var tidligere venner, men er ikke det nå lenger pga en krangel, og vi er heller ikke på talefot. Han vil jo veldig gjerne ha med sin kjæreste på bryllupsfesten, men jeg har sagt at jeg ikke ønsker å ha henne der. Han mener jeg er urimelig. Mannen er ikke særlig fan av henne, men er totalt likegyldig til om hun er der eller ikke, så han har latt det være opp til meg. Nå sier vår venn at de to er en pakkedeal, at vil jeg ha ham der så må jeg ha henne der og, men jeg vil virkelig ikke ha henne der på en slik dag som bryllup. Det er fremdeles en del ondt blod mellom oss, og la meg bare si at det er best for alle at vi ikke prater sammen. Er jeg virkelig urimelig? Anonymkode: 4b72b...4f4 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 1. juli 2019 Det er jo deres dag, så dere får bestemme hva som er best for dere. Konsekvensen her er jo at dere eventuelt mister en til venn, så dere må jo vurdere om det er verdt det. Anonymkode: 80eef...0b4 94
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Ja, da mister du venn om han er en ordenlig kar. Anonymkode: 35757...6fb 27
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, da mister du venn om han er en ordenlig kar. Anonymkode: 35757...6fb Og det er han tydeligvis. Anonymkode: 35757...6fb 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 1. juli 2019 Syns du bitcher unødvendig mye her og scorer høyt på drama her. Hvis hun er dama til en veldig god venn av dere, må du nesten oppføre deg litt voksent og godta at hun som han sier: "er en del av pakka som kommer med ha". Ingen eller begge bør komme. Anonymkode: 15277...aa2 53
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns du bitcher unødvendig mye her og scorer høyt på drama her. Hvis hun er dama til en veldig god venn av dere, må du nesten oppføre deg litt voksent og godta at hun som han sier: "er en del av pakka som kommer med ha". Ingen eller begge bør komme. Anonymkode: 15277...aa2 Enig. Anonymkode: 35757...6fb 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 Voks opp. En er ikke så barnslig at en ber ene og ikke den andre. Om du ikke klarer å la være og fokusere på den ene personen blant hundre er du skikkelig vrang. Anonymkode: b6ed9...0df 33
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #8 Skrevet 1. juli 2019 Jeg skjønner godt at du ikke vil ha hun der. Er det mulig å ordne opp før festen? Skjønner ikke at hun gidder å gå, eller la mannen dra når dere er uvenner. Jeg ville nok prøvd å ordne opp (innen rimelighetens grenser) eller sagt nei, og godtatt at han trakk seg og. Anonymkode: c0bfa...332 22
Rosa Sitron Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 Det er naturlig at det er begge eller ingen. Men du får finne ut selv hva som er rett for deg/dere. Og om hun vurderer å komme vil jeg jo tro at det jo enten ikke er så ille mellom dere som du tror, eller så er hun ute etter å ødelegge og da vil du vel ikke ha noen av de i livet sitt. Men det er vanskelig å gi konkrete råd når jeg ikke vet hva konflikten er (ber deg ikke fortelle), så rådene er basert på hvordan jeg ser for meg situasjonen. Jeg vil uansett tro at enten må du ta henne inn i varmen, eller kutte begge. 9
Potatopotato Skrevet 1. juli 2019 #10 Skrevet 1. juli 2019 På én side forstår jeg at du ikke er keen på å dele bryllupsdagen din med en du virkelig ikke tåler trynet på.. på den annen side forstår jeg at din venn ikke ønsker å komme i bryllupet uten sin kjæreste. Da velger han jo «side» på en måte. hadde du akseptert at din sambo sa «sorry jeg er den eneste inviterte , da bruden ikke orker se deg»?? Da hadde jeg selv satt ned foten, altså:: og bedt min sambo bli hjemme , heller enn å si seg innforstått med at jeg web uønsket du får spørre deg selv om det at hun ikke er der er viktigere enn at han ER 8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 1 time siden, Potatopotato skrev: hadde du akseptert at din sambo sa «sorry jeg er den eneste inviterte , da bruden ikke orker se deg»?? Da hadde jeg selv satt ned foten, altså:: og bedt min sambo bli hjemme , heller enn å si seg innforstått med at jeg web uønsket Da er du helt urimelig. Du er uønsket, og da vil du uansett ikke dra; en drar aldri dit en ikke er velkommen. Men at andre, som er velkomne, drar i selskapet, det er jo naturlig og ikke noe som du har det aller minste med. Du bestemmer ikke over andre. Ikke over samboer, ikke over andre som er mer fjerne. Dere er alle forskjellige og uavhengige mennesker, tro det eller ei. Maktsyke er noe vi alle kan smittes av, men slikt må bekjempes. Anonymkode: 65eaa...07f 8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 Med 100 gjester kommer du ikke til å rekke å snakke med alle engang, og da kan du like godt la henne komme. Jeg synes det er ganske umodent med slike krangler og det å ekskludere noen på den måten, men... Anonymkode: 9f6d9...47b 24
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 2 timer siden, Potatopotato skrev: På én side forstår jeg at du ikke er keen på å dele bryllupsdagen din med en du virkelig ikke tåler trynet på.. på den annen side forstår jeg at din venn ikke ønsker å komme i bryllupet uten sin kjæreste. Da velger han jo «side» på en måte. hadde du akseptert at din sambo sa «sorry jeg er den eneste inviterte , da bruden ikke orker se deg»?? Da hadde jeg selv satt ned foten, altså:: og bedt min sambo bli hjemme , heller enn å si seg innforstått med at jeg web uønsket du får spørre deg selv om det at hun ikke er der er viktigere enn at han ER Når det er snakk om en stor konflikt der ingen av oss tåler trynet på hverandre, så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor hun ønsker å være med. Hadde det vært dem som giftet seg så hadde jeg 1) vært helt ok med å ikke være invitert, og 2) det hadde ikke akkurat kommet som lyn fra skyfri himmel om jeg fikk et nei etter at sambo spør om å ta meg med. Jeg pleier normalt når vi har fester å invitere dem begge, og bare ignorere henne. Men dette er bryllupsfest liksom. Dette er min og mannens dag. Jeg vil ikke ha noen der som jeg har et så stort problem med som henne Anonymkode: 4b72b...4f4 11
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 oppfør deg voksent og be henne også. En ber ikke kun den ene og ikke den andre. Særlig ikke når du takler å ha henne på vanlig fest, med betydelig færre gjester. Anonymkode: 8482b...fa4 12
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 Hvis du tåler å ha henne rundt deg på vanlige fester, så synes jeg det er rart at hun plutselig ikke er velkommen i en fest med 100 gjester. Hun forsvinner vel i mengden? Hvorfor inviterer du henne ellers, hvis konflikten er så stor og du har så store problemer med henne? Går det ikke an å løse konflikten før bryllupet? Du kan godt droppe å invitere henne, men da må du regne med at mannen dropper bryllupet og kanskje vennskapet med ham får seg en knekk. Anonymkode: 68c6a...ccc 21
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 Så rart at hun har lyst til å komme om situasjonen er som den er.. Er det ikke en to-veis konflikt, er det bare du som ikke liker henne pga. noe hun har gjort/gjør feks...? Er det mulig å spørre henne hvorfor hun så gjerne vil komme når dere er uvenner? Vet kompisen deres hvorfor du ikke ønsker dama hans der? Hva tenker han om konflikten...? Hvis han bare hører "nei X får ikke komme" men ikke vet grunnen så forstår jeg jo hvorfor han sier som han gjør men om han vet det er konflikt der synes jeg det er litt dårlig venn å insistere på at hun likevel skal i bryllupet deres.. Da ville jeg nok heller lagt meg på en linje der jeg beklaget at vi ikke kunne komme, at jeg forstår at dere ikke ønsker en person dere krangler med i bryllup men at jeg må sette kjæresten min først og derfor må bli hjemme. Noe sånt. Med mindre hun ikke hadde hatt noe problem med at han dro alene da (det hadde for meg betydd noe om jeg var ham) Anonymkode: 4de2b...b59 7
Jolene Skrevet 1. juli 2019 #17 Skrevet 1. juli 2019 4 timer siden, Potatopotato skrev: På én side forstår jeg at du ikke er keen på å dele bryllupsdagen din med en du virkelig ikke tåler trynet på.. på den annen side forstår jeg at din venn ikke ønsker å komme i bryllupet uten sin kjæreste. Da velger han jo «side» på en måte. hadde du akseptert at din sambo sa «sorry jeg er den eneste inviterte , da bruden ikke orker se deg»?? Da hadde jeg selv satt ned foten, altså:: og bedt min sambo bli hjemme , heller enn å si seg innforstått med at jeg web uønsket du får spørre deg selv om det at hun ikke er der er viktigere enn at han ER Enig.
Whistler Skrevet 1. juli 2019 #18 Skrevet 1. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ............... Jeg pleier normalt når vi har fester å invitere dem begge, og bare ignorere henne. Men dette er bryllupsfest liksom. Dette er min og mannens dag. Jeg vil ikke ha noen der som jeg har et så stort problem med som henne Anonymkode: 4b72b...4f4 Dette er jo som klippet ut av Svenske Hollywoodfruer. 12
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. juli 2019 #19 Skrevet 1. juli 2019 Her tenker jeg du står i fare i å miste kompisen din, syns du skal svelge noen kameler å be dem begge.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #20 Skrevet 1. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det er snakk om en stor konflikt der ingen av oss tåler trynet på hverandre, så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor hun ønsker å være med. Hadde det vært dem som giftet seg så hadde jeg 1) vært helt ok med å ikke være invitert, og 2) det hadde ikke akkurat kommet som lyn fra skyfri himmel om jeg fikk et nei etter at sambo spør om å ta meg med. Jeg pleier normalt når vi har fester å invitere dem begge, og bare ignorere henne. Men dette er bryllupsfest liksom. Dette er min og mannens dag. Jeg vil ikke ha noen der som jeg har et så stort problem med som henne Anonymkode: 4b72b...4f4 Men da har du bestemt deg da. Ingen av dem får komme. Han sier begge eller ingen. Når du da sier fremdeles at du ikke vil ha henne der, så betyr det at han heller ikke er invitert. Anonymkode: ba2ef...d24 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå