Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så forelska i en mann på 60. 

Når jeg kjører forbi huset hans så er nesten alltid bilen hans på utsiden. Er folk på 60 mye hjemme? Hva er logisk å tenke at de driver med på den alderen?

Anonymkode: 5ac9e...e2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når jeg kjører forbi huset hans så er nesten alltid bilen hans på utsiden. Er folk på 60 mye hjemme? Hva er logisk å tenke at de driver med på den alderen?

Driver med ting all andre voksne driver med. 60 år er ikke det samme som 95 år. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er 60. Han liker å seile, gå på ski, fiske, lese, lage mat, jakte og reise. En annen mann jeg kjenner på samme alder liker å spille i band, fotografere og spille tennis. En tredje elsker fotball. Ble du klokere nå?

Anonymkode: 405af...d94

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Pappa er 60 og han er på fotballkamper, svømmer ofte, går fjelltur, tur med bikkja, jakter hjort på høsten.. 

Anonymkode: 292b3...613

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var mer sånn, hva gjør de når de er hjemme etter jobb i hverdagen? Han ser ut som han alltid er hjemme nesten.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var mer sånn, hva gjør de når de er hjemme etter jobb i hverdagen? Han ser ut som han alltid er hjemme nesten.

Du tenker at alle på 60 gjør akkurat det samme etter jobb?

Anonymkode: f9faa...82c

• Liker 11
Skrevet

Foreldrene mine, som er litt over 60, trener, drar på fjellturer, koser seg med prosjekter på hytta og i hagen, mamma driver med håndarbeid, de ser TV, leser og er sammen med venner innimellom. Etter at alle barna hadde flyttet ut, engasjerte de seg også i frivillig arbeid for idrettslaget og mamma har begynt i kor igjen.

Fritiden er mindre stappfull enn den var da de var yngre, men det er jo også min fritid om jeg sammenlikner nå og for 20 år siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er logisk å tenke at de driver med på den alderen?

Spiser svisker og drikker konjakk og likør. Også tar de med gåstolen for å dra på den lokale kafeen på lørdagene.

Anonymkode: 67cc6...ae0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Drar på fotballkamper og annen idrett, husarbeid, oppussing, hytte/campingvogn, fjelltur, skitur, gåtur, ferie i inn og utland, leser bøker, ser filmer/serier, driver med ønsket sport, er med venner, spiser ute, drar på byen, er med familie om det er i nærheten, håndarbeid, matlaging, driver med dyr, det er iallefall det mine foreldre og deres omgangskrets gjør. 

Dem går/busser også ofte til de ulike aktivitetene og setter igjen bilen hjemme. 
Dem gjør vel egentlig akkurat det samme på fritiden nå, som dem har gjort helt siden vi unger ikke trengte følge til fritidsaktiviteter, altså ingen spesielle endringer nå når dem er 60 som da dem var 40. 

Anonymkode: 661f3...646

AnonymBruker
Skrevet

Mamma er 64 og gjør helt vanlige ting? Går tur, cafe, danser swing, middagsselskap, er mye på biblioteket (en stor lesehest) frisør, hudpleie, går på stranden, hytten, hagearbeid osv. Alle 60 åringer er ikke like. Kanskje han ikke bruker bilen så mye? Mamma går mye til byen

Anonymkode: e171a...777

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De synger i kor, leser, går på cafe, leser, strikker, spiller kort eller brettspill, drar på turer, danser osv 

Anonymkode: 9c9fb...1c8

AnonymBruker
Skrevet

Ok ok, skjønner de ikke er så veldig annerledes oss som er litt yngre da kanskje...Men jeg så vel for meg at de var mer hjemme, liggende på sofaen, lese bøker, se tv, tuste i hagen, små prosjekter med oppussing, håndarbeid, baking, kanskje noen vennetreff osv....men mange er vel nokså vitale og i full sving med mange greier. Jaja...bare lurte, syns bare det er rart det ser ut som han alltid er hjemme. 60 åringer er vel også forskjellige...

Skrevet

Spiser kamferdrops og drikker sherry. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok ok, skjønner de ikke er så veldig annerledes oss som er litt yngre da kanskje...Men jeg så vel for meg at de var mer hjemme, liggende på sofaen, lese bøker, se tv, tuste i hagen, små prosjekter med oppussing, håndarbeid, baking, kanskje noen vennetreff osv....men mange er vel nokså vitale og i full sving med mange greier. Jaja...bare lurte, syns bare det er rart det ser ut som han alltid er hjemme. 60 åringer er vel også forskjellige...

Hvor gamle tror du egentlig 60-åringer er? Litt spesielt at du sier du er så forelsket i fyren, samtidig som du tydeligvis ser for deg at folk på hans alder allerede har et halvt bein i grava eller er modne for aldershjemmet. Heter du Anna Nicole? :P

Anonymkode: 0e2e4...ce8

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som er 35 føler meg middelaldrende. I det siste så har jeg undret over hvordan 50-åringer klarer å jobbe, de er jo så gamle. Hvordan kan kroppen fungere når man er så gammal som 50 år? Er sikkert sprø som tenker sånn 🙈

Anonymkode: cd67d...866

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste 60-åringer er sunne, friske og vitale. Spesielt menn er da enda i full jobb.  Er han single, betyr det at han skal lage seg middag, gjøre husarbeid osv. etter arbeidstid.  Kanskje hviler han litt på sofaen etter middag mens han ser på nyhetene.  Kanskje leser han, eller hører på musikk, er på nett?  Eller pusser opp i huset?    Synes uansett det høres helt normalt ut å like å være hjemme etter jobb. 

Skrevet

Løser kryssord og smatter på 'Kongen av Danmark' sukkertøy, fra sin faste godstol?🤣🤣🤣

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg som er 35 føler meg middelaldrende. I det siste så har jeg undret over hvordan 50-åringer klarer å jobbe, de er jo så gamle. Hvordan kan kroppen fungere når man er så gammal som 50 år? Er sikkert sprø som tenker sånn 🙈

Anonymkode: cd67d...866

Du er ikke sprø, men dine kunnskaper om menneskets aldring er dårlige. Alle kropper, uavhengig av alder, kan slutte å fungere maksimalt om den angripes av sykdom.  Sannsynligheten for visse sykdommer øker med alderen, og er ofte arvelige eller livsstils begrunnet. 
Min kropp er over 60 år gammel, og jeg er frisk.  Kropp og hode fungerer utmerket.  Jeg jobber 100%  i krevende stilling.  Har jobbet i 40 år uten annet fravær enn influensa i blant.   Gjør alt jeg vil, høyt og lavt, og har så langt ikke møtt noen begrensninger.      
Selvfølgelig er jeg mentalt forberedt på at ting kan endre seg.  Men normalen for de under 70 år, tror jeg er som meg :)

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

syns bare det er rart det ser ut som han alltid er hjemme. 60 åringer er vel også forskjellige...

Bedre å bare være hjemme enn å drive å kjøre rundt og spionere på folk 😉😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 1.7.2019 den 1.06, AnonymBruker skrev:

Det er nå mer vanlig og være hjemme på fritiden sin som 60åring. Enn og sitte i bilen og driver med spionering av andre folk. Hva denne 60åringen som du bedriver og stalke gjør med sin fritid, har du i strengt talt ikke noe som helst med og gjøre. Greit nok at du er forelsket, men du begynner og ta det for langt.

Anonymkode: de935...c04

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...