Gå til innhold

Hvordan reagerte dere på at venner flyttet for å studere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tok dere det om dere har nære venner som flyttet til en annen by for å studere?

Anonymkode: a5c1b...d2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket dem lykke til. At some point skilles alle mennesker fra hverandre. Først blir man flere på ungdomsskolen, så begynner noen på en annen videregående skole, så studerer man på forskjellige plasser og sees kun til jul og i sommerferien, så jobber man og treffes enda mindre før man plutselig er i barselpermisjon sammen og har tid til å møtes før jobbkjør og barnemas i flere år fremover. 

Du blir vant til det. Alle mine venner flyttet for å studere. Jeg fant nye. De fant nye. Vi vokser som mennesker på denne måten. :)

Anonymkode: 40356...57a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en del av livet. Jeg flytter selv for å studere. 

Anonymkode: 19eaa...5fe

• Liker 2
Skrevet (endret)

Helt fint. Jeg var jo den første som gjorde det i kretsen, så kan ikke akkurat klage. Etterhvert spredde de fleste andre seg for studier også. Vi har da holdt båndet mellom oss ganske tett likevel. 

Endret av Moonwalker
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenkt over hvem som har flytta hvor. Omtrent samtlige har flytta, meg inkludert.

Anonymkode: 346e1...ded

AnonymBruker
Skrevet

Er du den som flyttter og er nervøs for å fortelle det til nære venner? Isåfall må du bare tenke som så at dersom de ikke unner deg det du ønsker og det som er best for deg, så er de ikke så nære venner som du tror.

Dersom du er den som er flyttet fra og føler deg såret for at de drar, så må du snu på tankegangen og spørre deg selv om ikke du ønsker dem det aller beste, slik at det blir viktigere enn dine følelser. Det er helt normalt å splittes og i noen tilfeller mister man kontakten, i andre tilfeller beholdes vennskapet som før! Tiden vil vise. Min bestevenninne og jeg mista kontakten litt over VGS og et par år etter, men fra da av ble vi like nære igjen og det har vi beholdt i snart femten år siden 😊

Anonymkode: cda97...f89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig litt trist når venner flytter langt bort, men det er en del av livet. 
Man ønsker dem lykke til, og gleder seg på deres vegne over framtidsmulighetene. 
Spesielt nære venner holder man kontakten med, og andre dabber kontakten naturlig ut med. 

Anonymkode: 42ebc...313

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til, selvsagt! Noe annet har man ikke rett til å si.

Anonymkode: bec48...e24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...