Gå til innhold

Ung dame skal fri til kjæresten på fredag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvorfor jeg lager en tråd. 

Jeg skal fri til kjæresten min som jeg har vært sammen med i 1 år å 6 mnd. Jeg er en ung kvinne i sent 20 åra.

vi har hatt et bra forhold, vi har dessverre 1 hendelse der det ble slutt fordi vi sleit med å bli enig i en krangel som varte 1 mnd. Vi har hatt problemer med å føye oss etter hverandre å svelge noen kameler begge to.

pga denne hendelsen at det ble slutt så er jeg redd for å få et Nei, men jeg føler så sterkt at denne mannen vil jeg dele livet med å ønsker å fri. 

Jeg er veldig usikker på hvordan han blir å reagere, skal skje hjemme med tente lys og middag +++. 

Jeg lurer litt på hvorfan jeg skal takle det hvis jeg får et nei, jeg tror det er 70% sjanse at han sier ja og 30 på nei. Pga det ble slutt en gang og vi har hatt noen krangler som har vært vanskelige.

noen her som har fått et nei som dame? 

Jeg er veldig nervøs, håper ikke alle nå skriver at jeg bør vente, jeg har veldig lyst. 

Anonymkode: a51c6...32f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg tror det er 70% sjanse at han sier ja og 30 på nei

Du må være mer sikker enn det på ja før du frir! Det vanlige er nok at man prater litt om giftemål før et frieri. Slik at selve frieriet bare blir en romantisk formalitet. Det er min mening i alle fall. 

Anonymkode: ca03d...eea

• Liker 2
Skrevet

Svarer han nei, blir det vel slutt. Er du klar for det? Eller være lengre sammen og bli helt sikker først... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

30% sjans for at han sier nei? Da syns jeg du er tøff som tør! Men jeg ville jobbet med det som gjør at du tror det er 30% sjans for et nei. Viser det seg at du faktisk får et nei, er du klar til å gå da? For du blir vel ikke værende om han ikke vil gifte seg?

Anonymkode: 6c061...f31

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal hun ikke bli værende? kanskje han ikke er klar eller kanskje han har lyst til å fri seinere.

Men om du frir fordi du er redd for å miste han eller noe, så tyder det kanskje på at forholdet ikke er stabilt nok? men det er jo en kjærlighetserklæring hvertfall da. 

Anonymkode: 4f253...82f

Skrevet

Et nei betyr overhodet ikke at forholdet er slutt. Et frieri er IKKE et ultimatum, folkens! Får man et nei snakker man om det, og er den andre parten bare ikke helt klar enda, så venter man til det og så frir man på nytt. 

Ts, jeg synes du er ordentlig modig, men jeg er enig med det en annen her skriver om at man ofte diskuterer giftemål først, og så blir frieriet en slags koselig formalitet når man allerede er enige. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal hun ikke bli værende? kanskje han ikke er klar eller kanskje han har lyst til å fri seinere.

Men om du frir fordi du er redd for å miste han eller noe, så tyder det kanskje på at forholdet ikke er stabilt nok? men det er jo en kjærlighetserklæring hvertfall da. 

Anonymkode: 4f253...82f

Fordi han jo da sier nei til henne. Om hun tror han ikke er klar ennå, noe hennes 30%-vurdering kan være en indikasjon på, bør hun heller sørge for at det som mangler fikses. For frir hun nå, han sier nei og hun blir værende, så har du økt 30% til 50%, altså en evig utrygghet på om han vil ha henne.

Man frir ikke uten at man er ganske sikker på et ja, eller selv er klar på at får man et nei så er man ikke på bølgelengde og blir det heller ikke.

Anonymkode: 6c061...f31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...