Gå til innhold

Finnes det sovepiller som ikke gir hangover?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har prøvd litt forskjellig for søvnen, men det har engen ikke hatt effekt, eller så har jeg blitt veldig «hangover» dagen etter. 

Noen som har erfaring med sovemedisiner som har fungert uten for mye bivirkninger? 

Anonymkode: 0309f...f60

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring er at hangoveren gir seg etter en stund. At det er oppstartsbivirkninger. Jeg er ganske tungstartet på morgenen uansett, så det lille som er av medisinene jeg har brukt tror jeg ikke utgjør noen forskjell. Det kan jo hende det er en kronisk bivirkning for andre da. 

Anonymkode: d98c7...cd6

Annonse

AnonymBruker

2. Stk Paracet 500 mg. 

Jeg vet ikke hvorfor, men det gjør meg søvnig og jeg sovner etter ca 30 min 

Ingen bivirkninger dagen etter.

MEN dette kan nan ikke bruke hver dag, for det skader leveren på sikt. Men som en løsning av og til går helt fint.

Anonymkode: 7437c...9d1

AnonymBruker

Trikset er å ta slike som gir hangover mye tidligere enn du tar de nå. Det du opplever som hangover er jo en fortsatt virkning. Jeg brukte å ta slike ca. 20:00 og la meg ca. 23:00 + De virker ikke raskt uansett. Satte alarm på telefonen til 20:00, slik husket jeg det. 

Anonymkode: 75bfb...0b9

• Liker 1
AnonymBruker
1 time siden, Mozzarella skrev:

Det er nok svært individuelt. Har god erfaring med Quetiapin, men da må en passe vekta. Det positive er at den ikke er vanedannende.

Det er også individuelt. Jeg får ikke økt sult dom er årsak til evt vektøkning 

Anonymkode: e7156...61d

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at hangoveren gir seg etter en stund. At det er oppstartsbivirkninger. Jeg er ganske tungstartet på morgenen uansett, så det lille som er av medisinene jeg har brukt tror jeg ikke utgjør noen forskjell. Det kan jo hende det er en kronisk bivirkning for andre da. 

Anonymkode: d98c7...cd6

Samme erfaring jeg har. Hvis du skal gå på sovemedisin hver dag i lengre tid kan det være verdt å prøve å holde ut en periode. Quetiapin/Seroquel sier mange at fungerer fra. Selv har jeg brukt truxal. Jeg ble helt uttørket i munnen og holdt på å gå i bakken i begynnelsen, men det gikk helt over etter ca 1-2 mnd.

Hvis det dreier seg om av og til, en sjelden gang, eller bruk kun 1-2 uker så er imovane o.l. tingen . Det fungerer veldig bra for meg, men jeg er redd for å bli avhengig så holder meg stort sett unna.

Anonymkode: d0402...aea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...