AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Vi bor på boligfelt og har noen nære naboer som har barn i samme alder som oss. Veldig koselig, og barna leker bra sammen. Problemet er at disse naboene forventer at vi skal være sammen til alle døgnets tider. Om klokken er 9 en lørdag og vi spiser frokost på terrassen, eller om vi akkurat har kommet hjem fra jobb/bhg.. Da kommer de løpende bort så fort vi har parkert bilen.. De er her uansett.. Så lenge de ser vi er ute forventer de at barna skal leke, og vi voksne skal prate sammen. Vi vil gjerne være sammen med de, og synes det er koselig med barn i nabolaget.. men vi føler vi er fanget i vårt eget hjem.. og må flere ganger reise bort for å få litt alene tid med våre barn, for det er helt umulig når vi er hjemme Aner ikke hvordan vi kan løse dette uten å fornærme noen, for vi vil jo gjerne være sammen med de.. bare ikke vært våkne sekund Anonymkode: 326cd...74c
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Huff, bor du på Solsidan? Dette hadde jeg ikke orket. Men hvordan holde dem på avstand uten å ødelegge naboskapet, det er en nøtt. I hvert fall hvis de er sånne typer som ikke tar hint. Men dere kan jo prøve å invitere dem en gang og si at dere finner en tid som passer for begge parter. Så kanskje de forstår hintet. Men mest sannsynlig ikke... Anonymkode: a2940...db8 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Huff, bor du på Solsidan? Dette hadde jeg ikke orket. Men hvordan holde dem på avstand uten å ødelegge naboskapet, det er en nøtt. I hvert fall hvis de er sånne typer som ikke tar hint. Men dere kan jo prøve å invitere dem en gang og si at dere finner en tid som passer for begge parter. Så kanskje de forstår hintet. Men mest sannsynlig ikke... Anonymkode: a2940...db8 Skulle nesten tro vi bodde der slik som situasjonen har blitt!😰 Tror dessverre ikke de tar et hint. Senest i dag ble sønnen min syk og ville tydelig ikke leke.. prøvde å trekke seg unna og så han ville slappe av Jeg fortalte at han var i dårlig form og at vi nok måtte gå inn å slappe av.. De ble værende i 1,5 time til Er ikke så lett å be voksne mennesker om å gå hjem heller, men ser nesten ut som vi ikke har noe valg snart Anonymkode: 326cd...74c
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Skulle nesten tro vi bodde der slik som situasjonen har blitt!😰 Tror dessverre ikke de tar et hint. Senest i dag ble sønnen min syk og ville tydelig ikke leke.. prøvde å trekke seg unna og så han ville slappe av Jeg fortalte at han var i dårlig form og at vi nok måtte gå inn å slappe av.. De ble værende i 1,5 time til Er ikke så lett å be voksne mennesker om å gå hjem heller, men ser nesten ut som vi ikke har noe valg snart Anonymkode: 326cd...74c Må få dere hengelås på porten da? Anonymkode: a2940...db8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 Herregud jeg kjenner meg igjen! Det er så plagsomt og jeg syns det er skikkelig vanskelig å skulle be voksne folk om å dra hjem! Hva fader skal man si? "ja, nei nå er det på tide at dere drar" Anonymkode: 14104...f65
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 Huff, sånne naboer har vi også. Barn i samme alder, samme kjønn, felles interesser osv. I begynnelsen synes jeg det var veldig hyggelig, vi grillet sammen Ol. Så ble det stadig mer intenst, barna banket på dør/vindu tidlig og sent, foreldrene kom også innom. Naboens barn krevde stadig mer av oss, og jeg visste ikke hvordan jeg skulle få sagt i fra. En dag svartnet det for meg, og vi har hatt et kjølig forhold etter det. Jeg lot det gå for langt før jeg ga beskjed. Om du ønsker å ha et godt forhold til naboene må du sette grenser på en fin måte, kanskje rett og slett ta praten. Si at dere må være sammen på alles premisser, og at du er sliten og trenger ro feks Anonymkode: ff2e4...1fe
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Huff, sånne naboer har vi også. Barn i samme alder, samme kjønn, felles interesser osv. I begynnelsen synes jeg det var veldig hyggelig, vi grillet sammen Ol. Så ble det stadig mer intenst, barna banket på dør/vindu tidlig og sent, foreldrene kom også innom. Naboens barn krevde stadig mer av oss, og jeg visste ikke hvordan jeg skulle få sagt i fra. En dag svartnet det for meg, og vi har hatt et kjølig forhold etter det. Jeg lot det gå for langt før jeg ga beskjed. Om du ønsker å ha et godt forhold til naboene må du sette grenser på en fin måte, kanskje rett og slett ta praten. Si at dere må være sammen på alles premisser, og at du er sliten og trenger ro feks Anonymkode: ff2e4...1fe Nei dette er ikke enkelt.. akkurat nå er jeg så lei, så å få en skikkelig utblåsning frister.. men da mister vi jo selvfølgelig den gode tonen, noe som er synd for barna spesielt.. Vi får vri hodene for å finne en ok måte å si fra på Nå Er de heldigvis bortreist på ferie, så det blir noe ukers pause🙏 Anonymkode: 326cd...74c 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud jeg kjenner meg igjen! Det er så plagsomt og jeg syns det er skikkelig vanskelig å skulle be voksne folk om å dra hjem! Hva fader skal man si? "ja, nei nå er det på tide at dere drar" Anonymkode: 14104...f65 Jeg har faktisk sagt noen ganger at "nei, nå tror jeg at jeg må avslutte besøket, for jeg må hoppe i dusjen/lage middag/slappe av litt inne/vaske til helgen". Jeg synes det er forferdelig ubehagelig, men har funnet ut at ordbruken "avslutte besøket" er mye mindre ille enn å si at noen må dra hjem. Det går jo ann å si at "Hei, så koselig at dere kommer, men jeg tror ikke vi får til noe besøk i dag, har en avtale med ungene at vi skal ha en dag uten vennebesøk. Kan dere ikke komme innom en tur i morgen i stedet?" Anonymkode: 5e353...665 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei dette er ikke enkelt.. akkurat nå er jeg så lei, så å få en skikkelig utblåsning frister.. men da mister vi jo selvfølgelig den gode tonen, noe som er synd for barna spesielt.. Vi får vri hodene for å finne en ok måte å si fra på Nå Er de heldigvis bortreist på ferie, så det blir noe ukers pause🙏 Anonymkode: 326cd...74c Det gikk forresten greit med barna, de leker fortsatt fint sammen. Besøket har roet seg heldigvis, og barna kommer ikke på døren 07.00 på morgenen lenger Anonymkode: ff2e4...1fe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå