Gjest Mozzarella Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Må kjøpe ny vaskemaskin. Har ikke tørketrommel fra før, og vurderer å kjøpe kombi vask og tørk. Noen som har erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Erfaringen min er at det kun er Miele som duger. Har hatt en Wirlpool og en aeg, det var mer mas enn det var verd. Miele er dyrt, men funker! Anonymkode: 4ce22...81d 1
missy_miss Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 Jeg hadde en billig fra Candy tror jeg? Jeg hadde den i 3 år før jeg flyttet og den fungerte veldig bra. Dette var i 2008 og kvaliteten har sikkert blitt bedre nå.
Brimi Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 Vi har en samsung. Har ikke hatt den så lenge da, men den funker bra til vårt bruk Den kostet ca. 10 000,- med montering og tar 9kg vask og 6 kg tørk
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 Min erfaring er at tørkedelen er mye dårligere enn moderne tørketromler med varmepumpeteknologi. Men jo, tørrere enn direkte fra sentrifuga, det er det jo. Tung og uhåndterlig når den må på verksted, er den også. Og det skjer oftere enn med separate maskiner. Anonymkode: 4854d...140
Gjest Mozzarella Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Erfaringen min er at det kun er Miele som duger. Har hatt en Wirlpool og en aeg, det var mer mas enn det var verd. Miele er dyrt, men funker! Anonymkode: 4ce22...81d Miele blir i dyreste laget siden jeg bor alene. Men vet jo at det er beste kvalitet.
Gjest Mozzarella Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at tørkedelen er mye dårligere enn moderne tørketromler med varmepumpeteknologi. Men jo, tørrere enn direkte fra sentrifuga, det er det jo. Tung og uhåndterlig når den må på verksted, er den også. Og det skjer oftere enn med separate maskiner. Anonymkode: 4854d...140 Men kommer ikke det under garantien?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at tørkedelen er mye dårligere enn moderne tørketromler med varmepumpeteknologi. Men jo, tørrere enn direkte fra sentrifuga, det er det jo. Tung og uhåndterlig når den må på verksted, er den også. Og det skjer oftere enn med separate maskiner. Anonymkode: 4854d...140 Vårt tøy blir helt knusktørt med Miele. Anonymkode: 4ce22...81d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 27 minutter siden, Mozzarella skrev: Miele blir i dyreste laget siden jeg bor alene. Men vet jo at det er beste kvalitet. Skjønner det. Anonymkode: 4ce22...81d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 Kjøp en luftavfukter i stedet. Funker fjell. Du må fortsatt henge opp tøyet, men det blir raskere tørt enn med en tørketrommel. Anonymkode: 4b6e1...326
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #11 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, Brimi skrev: Vi har en samsung. Har ikke hatt den så lenge da, men den funker bra til vårt bruk Den kostet ca. 10 000,- med montering og tar 9kg vask og 6 kg tørk Vær vennlig å stikk innom tråden her å informer om hva det gjaldt og hvor gammel maskina var når første rep kommer. Anonymkode: a9766...088
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #12 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, Mozzarella skrev: Men kommer ikke det under garantien? Jo, jeg mener å huske at det var i garantiperioden at den to ganger var på verksted. Så jeg betalte nok ingenting for selve reparasjonen. Men det var jo jeg som måtte frakte det tunge dyret ut, inn i varebilen og kjøre med det 11 mil til verkstedet. Samt hente maskina noen dager etterpå. 220 km transport som tar minst 4 timer, er da litt bryderi og kostnad det også? Anonymkode: 4854d...140
Gjest Mozzarella Skrevet 30. juni 2019 #13 Skrevet 30. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, jeg mener å huske at det var i garantiperioden at den to ganger var på verksted. Så jeg betalte nok ingenting for selve reparasjonen. Men det var jo jeg som måtte frakte det tunge dyret ut, inn i varebilen og kjøre med det 11 mil til verkstedet. Samt hente maskina noen dager etterpå. 220 km transport som tar minst 4 timer, er da litt bryderi og kostnad det også? Anonymkode: 4854d...140 Ja absolutt! Er det virkelig kunden som må ordne frakt til verksted? Bor i Oslo hvis det har noe å si.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 Har en fra Ariston Hotpoint her jeg leier. Brukt den i 5 år og den ble brukt av forrige leietaker i 1 år før meg. Aldri hatt problemer med den. Deilig å bare sett på en vask og slippe å henge opp tøyet etterpå Anonymkode: 2ed5b...8f6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #15 Skrevet 2. juli 2019 On 6/30/2019 at 10:12 PM, AnonymBruker said: Kjøp en luftavfukter i stedet. Funker fjell. Du må fortsatt henge opp tøyet, men det blir raskere tørt enn med en tørketrommel. Anonymkode: 4b6e1...326 Hvis man tenker litt på det: typiske konteksten med kjøp av kombi vask/tørk er at man har.....dårlig plass på badet. 😉 Anonymkode: a4bc7...095
Million Skrevet 2. juli 2019 #16 Skrevet 2. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man tenker litt på det: typiske konteksten med kjøp av kombi vask/tørk er at man har.....dårlig plass på badet. 😉 Anonymkode: a4bc7...095 Jeg brukte luftavfukter når jeg tørket tøy på badet før, og jeg har knøttlite bad. Fordelen med luftavfukteren, er at den har håndtak og er bærbar, og kan lett flyttes inn i skapet på soverommet igjen etter bruk. Jeg hadde en metallhylle på badet som jeg hang opp klærne på, på kleshengere, og luftavfukteren sto på gulvet under. Tørt tøy på to timer, maks tre på tjukkere bukser. Det var veldig effektiv måte å tørke tøy på, og sliter ikke på tøyet i det hele tatt, som tørketrommel gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå