AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Flytta på ene blomsterpotten i dag og ser at den tydeligvis ikke har vært tett, for den har laget stygge merker i treverket på skjenken... Faen altså!!! Hvorfor skjer det? Regner jo med at en potte/potteskjuler er tett? I så tilfelle burde det jo fulgt med et fat som skal settes under potten? Dette er skikkelig surt ettersom skjenken er i eik. Den er rett og slett ødelagt. Potten har stått der i iallefall 6 måneder. Har skuret på den flekken men ikke pokker om den går bort... Hvordan kan jeg unngå dette til en annen gang? Anonymkode: eedef...9df
Mhmjadda Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Er potten i keramikk/terrakotta? Slike materialer er ikke helt tette, så det kan lekke litt. Noen materialer kan "svette"/det kan danne seg kondens under. For å unngå det til neste gang kan du sette pottene på fat, eller på små knotter slik at luften kan sirkulere under. Kanskje du kan pusse bort flekken med fint sandpapir?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Flytta på ene blomsterpotten i dag og ser at den tydeligvis ikke har vært tett, for den har laget stygge merker i treverket på skjenken... Faen altså!!! Hvorfor skjer det? Regner jo med at en potte/potteskjuler er tett? I så tilfelle burde det jo fulgt med et fat som skal settes under potten? Dette er skikkelig surt ettersom skjenken er i eik. Den er rett og slett ødelagt. Potten har stått der i iallefall 6 måneder. Har skuret på den flekken men ikke pokker om den går bort... Hvordan kan jeg unngå dette til en annen gang? Anonymkode: eedef...9df Jeg har gjort nøyaktig det samme og ødelagt et lite skap i eik. Det stod en stor plante oppå, og pyntepotta var tydeligvis ikke helt tett. Har pusset og pusset med sandpapir, men den store flekken er der enda. Så jeg har gitt opp, må nok slipe ned hele toppen med slipemaskin for å få det bort. Vi har vel lært nå, både du og jeg. Lykke til, håper du får berget skjenken din. Anonymkode: be669...c18
LittleMermaid Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 Verdt et forsøk? https://www.google.no/search?q=remove+stains+from+oak+table&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, LittleMermaid skrev: Verdt et forsøk? https://www.google.no/search?q=remove+stains+from+oak+table&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari Problemet er vel at blomsterpottene har stått lenge, mye fuktighet har trengt inn i treet, det er ikke kun på overflaten. Ringer etter glass er annerledes, glasset har sjelden stått der i mange måneder, så det er en ring som sitter kun i overflaten. Anonymkode: be669...c18
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 Vert borti det samme ... Har limt slike møbel filt under for å få luft under pottene. Sånn man limer under stolben feks for at de ikke skal ripe opp gulvet. Får kjøpt i mange str og varianter. Ikke hatt merker etter dette 👌 Anonymkode: 0960f...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #7 Skrevet 2. juli 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vert borti det samme ... Har limt slike møbel filt under for å få luft under pottene. Sånn man limer under stolben feks for at de ikke skal ripe opp gulvet. Får kjøpt i mange str og varianter. Ikke hatt merker etter dette 👌 Anonymkode: 0960f...9c8 Det pleier jeg også å gjøre. Det er ett smart tips!! Anonymkode: b0ba3...49a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå