AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Min mann er enebarn og har skilte foreldre som begge sitter godt i det. Han er nå under sterkt press til å ta over morens barndomshjem. Det er et enormt hus på mange hundre kvm. Ingenting er gjort der siden senest 90 tallet, og mye er fra før det. I tillegg en enorm jungel av en hage. Vi har akkurat fått nr.2 og jeg ser med gru på å bruke livene våre på å drifte denne eiendommen som er alt for stor for oss. Å ta over for så å selge er uaktuelt da svigermor er veldig knyttet til huset. Samtidig maser faren hans om et feriested han vil skrive over😱 luksusproblem, jeg vet, men jeg ønsker ikke å tilbringe resten av livet som en slags eiendomskurator! Jeg har lyst til å reise til utlandet på ferie og ikke måtte tilbringe livet med å pusse opp og eller dra til et feriested man også må jobbe halve sommeren for å vedlikeholde. Føler meg som verdens verste kone, som ikke blir jublende glad for dette😒 Anonymkode: 702b5...2fe
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Finn deg en jobb så slipper du å være hjemmeværende eiendomskurator. Hvis denne eiendommen er så stor så er det helt sikkert mulighet for leie ut deler av den å tjene noen kroner, det samme gjelder for fritidseiendommen. Anonymkode: 83746...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min mann er enebarn og har skilte foreldre som begge sitter godt i det. Han er nå under sterkt press til å ta over morens barndomshjem. Det er et enormt hus på mange hundre kvm. Ingenting er gjort der siden senest 90 tallet, og mye er fra før det. I tillegg en enorm jungel av en hage. Vi har akkurat fått nr.2 og jeg ser med gru på å bruke livene våre på å drifte denne eiendommen som er alt for stor for oss. Å ta over for så å selge er uaktuelt da svigermor er veldig knyttet til huset. Samtidig maser faren hans om et feriested han vil skrive over😱 luksusproblem, jeg vet, men jeg ønsker ikke å tilbringe resten av livet som en slags eiendomskurator! Jeg har lyst til å reise til utlandet på ferie og ikke måtte tilbringe livet med å pusse opp og eller dra til et feriested man også må jobbe halve sommeren for å vedlikeholde. Føler meg som verdens verste kone, som ikke blir jublende glad for dette😒 Anonymkode: 702b5...2fe Her leser vi veldig mye om hva du tenker og ønsker, eller ikke ønsker. Hva sier mannen til både foreldrenes ønsker og dine ønsker?. Noen ganger må man faktisk gi avkall på ting, fordi det ikke fungerer i livet å ikke gi slipp. Det gjelder for begge parter. Her må mannen i huset få siste ordet, etter at dere har drøftet saken inngående og satt opp et budsjett for å overta eiendommene. Går regnestykket opp? Hvis ikke så er svaret nei, dere kan ikke overta og drifte. Anonymkode: b60c1...503 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 Nei, men passer det ikke geografisk, så hva skal man gjøre. Samboeren min også arver en hytte, men for oss blir det 5 timers kjøring til en hytte, som ikke er noe spesielt spennende plassert. Ikke noe som er verdt 5 timers kjøretur ihvertfall. Anonymkode: 63086...b10
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 Tenker at det som egentlig gnager er at du ønsker de 10 millionene bygningen er verdt Anonymkode: 3a062...22d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 Jeg forstår deg godt. Har selv svigerforeldre som ønsker at vi snart skal overta en hytte, og foreldre som ønsker å skrive over et hus i utlandet på oss. Det er ikke noe vi ønsker. Det kommer til å koste flere 1000 pr mnd, og vi vil heller bruke pengene på andre ting. Har helt middelmådige lønninger, og dette vil definitivt påvirke hvordan vi lever. Hva sier din mann? Ønsker han å overta hus og hytte? Syns mange i denne tråden er ufine, forresten. Det ser jeg dessverre ofte her inne når det er snakk om å ha "for mye". Anonymkode: 2081a...ef2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at det som egentlig gnager er at du ønsker de 10 millionene bygningen er verdt Anonymkode: 3a062...22d 10 milioner for enn enebolig som ikkje blitt pusset opp siden 90-tallet? Veldig få deler av lander der det er realistisk Anonymkode: 2b52f...3a8 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: 10 milioner for enn enebolig som ikkje blitt pusset opp siden 90-tallet? Veldig få deler av lander der det er realistisk Anonymkode: 2b52f...3a8 Nettopp derfor det er verdifult Anonymkode: 3a062...22d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 Dette hadde jeg takket nei til tror jeg. Jeg ble selv veldig glad når jeg overtok et nyresteurert småbruk. Til tross for at alt er nytt merker jeg det koster mye tid. Når det gjelder boligen tenker jeg det er et dårlig tegn at du allerede nå ser med skrekk på hvor stort det er. Skal tross alt innredes, vaskes og ryddes også. Du kan evt prøvebo der kanskje? Anonymkode: 34689...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 Sett opp et regnestykke for hvert av stedene. Har dere økonomi til å eie og ta vare på disse og samtidig til å gjøre det dere vil ellers i livet? Har dere økonomi til det, så er jo saken fortsatt uavklart, men har dere det ikke så er jo saken klar? Anonymkode: 8d4d9...1ea 1
FrodeF Skrevet 30. juni 2019 #11 Skrevet 30. juni 2019 Lurer du på noe eller er det bare n liten humblebrag?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #12 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nettopp derfor det er verdifult Anonymkode: 3a062...22d Tomteverdien er sannsynligvis det som har høyest verdi. - hvis vi nå skal snakke om markedsverdien av huset m/tomt. Anonymkode: 35e4a...571 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #13 Skrevet 30. juni 2019 Oppussing tar tid, men når det først er over så varer det i lang tid. Som en annen skriver: lei ut deler av hus/tomt. Hytta kan leies ut Anonymkode: 0ebe0...0b7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Her leser vi veldig mye om hva du tenker og ønsker, eller ikke ønsker. Hva sier mannen til både foreldrenes ønsker og dine ønsker?. Noen ganger må man faktisk gi avkall på ting, fordi det ikke fungerer i livet å ikke gi slipp. Det gjelder for begge parter. Her må mannen i huset få siste ordet, etter at dere har drøftet saken inngående og satt opp et budsjett for å overta eiendommene. Går regnestykket opp? Hvis ikke så er svaret nei, dere kan ikke overta og drifte. Anonymkode: b60c1...503 Han skjønner begges ønsker, han har ikje lyst til å bruke all sin fritid på eiendom, men vil ikke skuffe noen. Tegnestykket går opp om vi legger i masse egenarbeidstid, spørsmålet er om vi orker det. Anonymkode: 702b5...2fe
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker at det som egentlig gnager er at du ønsker de 10 millionene bygningen er verdt Anonymkode: 3a062...22d Den er verd mye mer, men det er uaktuelt å selge, da hadde vi aldri blitt tilgitt. Ts Anonymkode: 702b5...2fe
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #16 Skrevet 2. juli 2019 On 6/30/2019 at 8:44 PM, AnonymBruker said: Min mann er enebarn og har skilte foreldre som begge sitter godt i det. Han er nå under sterkt press til å ta over morens barndomshjem. Det er et enormt hus på mange hundre kvm. Ingenting er gjort der siden senest 90 tallet, og mye er fra før det. I tillegg en enorm jungel av en hage. Vi har akkurat fått nr.2 og jeg ser med gru på å bruke livene våre på å drifte denne eiendommen som er alt for stor for oss. Å ta over for så å selge er uaktuelt da svigermor er veldig knyttet til huset. Samtidig maser faren hans om et feriested han vil skrive over😱 luksusproblem, jeg vet, men jeg ønsker ikke å tilbringe resten av livet som en slags eiendomskurator! Jeg har lyst til å reise til utlandet på ferie og ikke måtte tilbringe livet med å pusse opp og eller dra til et feriested man også må jobbe halve sommeren for å vedlikeholde. Føler meg som verdens verste kone, som ikke blir jublende glad for dette😒 Anonymkode: 702b5...2fe Hva mener mannen din da? Om dere er er enige i fremtidsplanene om å ikke bruke livet på vedlikehold og oppussing så minn han på at det er lov å si nei selv til familie Om dere derimot ikke er enige om fremtiden...så må dere bli enige på et eller annet vis. På tide å snakke om hva dere begge ser for dere. Skjønner gost du ikke er jublende glad! Har to små barn selv, har kjøpt oss et lite hus med liten hage nettopp fordi vi ønsker å bruke lite tid på styr med huset, hagen, vasking etc, og mest tid på familien, reiser og kose oss Så jeg hadde aldri villet overta noe slikt heller. Annet enn for å selge det og få cash på konto for å si det sånn. Svigermor kan vel ha huset sitt selv så lenge? Er vel det man vanligvis gjør. Hvorfor skal hun ha noen til å overta det? Anonymkode: c03ba...32e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå