AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Del Skrevet 30. juni 2019 Hei Jenta vår begynner i barnehage og der står det at klærne skal merkes. Fant ut navnelapper ser lurt ut. Men så lurer jeg på 1) Hva skriver en på? Hele navnet? Fornavn og initial? Adressen og telefonnr? 2) Hvilke er bra? Hvor kjøper du dine? 3) Strykelapper eller klistremerker? Klistremerkene faller vel av? Ser det finnes strykefrie lapper. Tips? Andre ting som jeg bør tenke på? Bonusspørsmål: 4) Hvilken tekstiltusj bruker du og er fornøyd med? Anonymkode: b1889...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Del Skrevet 30. juni 2019 Bestiller klistrelapper fra askeladden.no. De sitter fast i vask Skriver fornavn og telefonnummer. Har barnet et navn flere kan tenkes å ha, så ta med etternavn eventuelt. Anonymkode: 530f2...e23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Del Skrevet 30. juni 2019 Hele navnet. Ingen adresse eller telefonnummer. Gjorde en undersøkelse blant venner og selv om alle har opplevd å miste ting i barnehage eller utenom, så har de aldri opplevd å bli oppringt. Barnehagen kun legger tøyet i "glemt"-kurven uansett. Lappeliten og Askeladden navneapper er gode. Har opplevd at 2 fra Askeladden datt av i vaskemaskin da. Bruker klistremerker. Kjøpte tekstiltusj på HM, men siden tag er av silke på noen plagg, så er skrifta ikke pen. Derfor gikk jeg fort over på klistremerker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Del Skrevet 30. juni 2019 Har brukt navnelapper fra navnelapper.no i alle år. Bruker nå klistrelapper med farge. Helt greie, men sitter best om man fester de på vaskelappen i plagget. Skriver barnets fornavn, etternavn og telefonnummer. Bruker stort sett tekstiltusjmerkepenn fra Edding. Anonymkode: cf659...179 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 30. juni 2019 #5 Del Skrevet 30. juni 2019 Har kjøpt en pakke med etternavn og telefonnummer. Så en pakke med hvert av barnas fornavn. Så setter jeg på den med etternavn og nummer på de tingene som er dyrest og som sannsynligvis blir arvet. Lapp med fornavn på de andre tingene. Ofte setter jeg på begge to. Husker ikke hvor jeg kjøpte dem. Det er klistrelapper, og holder seg ganske godt på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Del Skrevet 30. juni 2019 Skriv hele navnet til barnet. Jeg jobber i bhg og vi har flere på samme avdeling med samme navn og det blir endel rot uten etternavn. Også er det lettere at det dukker opp igjen hvis en annen avdeling finner den. Tlf nr er også kjekt å ha på hvis du skulle miste/glemme noe andre steder enn bhg. Anonymkode: a9b66...36b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #7 Del Skrevet 30. juni 2019 Fornavn Etternavn Tlf: 123 45 678 Kjøper klistrelapper fra Askeladden.no, de sitter godt i vask. Bare husk å klistre de på vaskelappen og ikke rett på tøyet Synes det er kjekt med mobilnr i tilfelle et plagg skulle forsvinne når vi er ute et sted. Skjedde faktisk en gang vi var på et kjøpesenter og poden antageligvis hadde kastet ene votten sin mens han satt i vogna 😛 Anonymkode: c017d...e06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Del Skrevet 30. juni 2019 Klistrelapper. Etternavn og tlf. Så kan søsken arve. Anonymkode: 1cfc1...541 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 30. juni 2019 #9 Del Skrevet 30. juni 2019 Vi har lapper i en sterk farge, påskrevet slik: Fornavn Første etternavn + mobilnr til mor. Andre etternavn + mobilnr til far. I tillegg har vi små lapper i samme farge. Så setter vi lapper på alt. På kritiske plagg flere lapper. Feks støvlene, det er minst fem andre unger med samme, så det hjelper at det er lapper foran og bak 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #10 Del Skrevet 30. juni 2019 47 minutter siden, Ny Bruker said: Hele navnet. Ingen adresse eller telefonnummer. Gjorde en undersøkelse blant venner og selv om alle har opplevd å miste ting i barnehage eller utenom, så har de aldri opplevd å bli oppringt. Barnehagen kun legger tøyet i "glemt"-kurven uansett. Lappeliten og Askeladden navneapper er gode. Har opplevd at 2 fra Askeladden datt av i vaskemaskin da. Bruker klistremerker. Kjøpte tekstiltusj på HM, men siden tag er av silke på noen plagg, så er skrifta ikke pen. Derfor gikk jeg fort over på klistremerker. Navn og telefonnr. Kjempekjekt at barna alltid har på seg telefonnr til en forelder syns jeg. Jeg har flere ganger hjulpet foreldre som har kommet bort fra foreldrene sine med å ringe mor eller far. Anonymkode: a0815...9ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #11 Del Skrevet 30. juni 2019 Hvilke lapper bruker dere på hjemmestrikk? Anonymkode: 1dd81...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 30. juni 2019 #12 Del Skrevet 30. juni 2019 Fornavn og mitt telefonnummer. Klistrelapper er best. Strykelapper blir ikke brukt, da vi sjelden stryker, og jeg ikke gidder å dra frem strykejern og brett for en liten lapp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #13 Del Skrevet 30. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke lapper bruker dere på hjemmestrikk? Anonymkode: 1dd81...870 Min erfaring er at klistrelappene til Askeladden holder seg godt også på strikkeplagg De trenger jo ikke vaskes like ofte og selve vasken virker skånsom nok til at lappene holder seg på. Anonymkode: c017d...e06 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #14 Del Skrevet 30. juni 2019 Fornavn og etternavn til barnet, pluss mitt telefonnummer. Har brukt Askeladden sine, kun en eller to som har falt av (og det var fra plagg som ikke hadde vaskelapp, ergo måtte jeg feste lappene på selve tøyet. Da kan de løsne i vask om man er uheldig). Sitter som støpt på matbokser og drikkeflasker som vaskes i maskin flere ganger i uka. Anbefaler å ha på mobilnummer, mistet en solhatt på en lekeplass forrige helg, og det gikk ikke mange timene før en hyggelig mamma ringte og sa i fra 👍🏻 Har også lapper som kan syes på på strikkeplagg som raggsokker og gensre. Strykelapper har vi ikke, kjenner meg selv for godt (hater å stryke. Hehe.) Anonymkode: 7a7a4...74d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #15 Del Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Klistrelapper. Etternavn og tlf. Så kan søsken arve. Anonymkode: 1cfc1...541 Vet at mange barnehageansatte foretrekker fornavn på lappene. Ikke lett å ha oversikt over alle etternavn når man skal legge på plass i garderoben. Anonymkode: 530f2...e23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #16 Del Skrevet 30. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet at mange barnehageansatte foretrekker fornavn på lappene. Ikke lett å ha oversikt over alle etternavn når man skal legge på plass i garderoben. Anonymkode: 530f2...e23 Spesielt ikke om barnet heter Johansen eller Olsen o.l... vi har et av de vanligste sen navnene, og i en barnehage med 80 unger er vi ikke alene om det akkurat. Anonymkode: 686f4...046 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 30. juni 2019 #17 Del Skrevet 30. juni 2019 Bestiller fra askeladden.no Jeg bruker bare fornavnet og første bokstaven i mellom navnet da det er andre som har samme navn i bhg. Og så har jeg mobilnummer. Bakrunnsfargen er favorittfargen og motivet er noe som jeg vet fenger hos barnet slik at merkelappen memoriseres lettere. Slik at barnet kjenner igjen sine plagg/lapper lettere. Jeg bruker kun disse strykefrie klisterlappene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå