AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Er Kvinneguiden det forumet på netet med flest regler og hardest moderering? Anonymkode: d19a4...823
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Et av de strengeste hvertfall. Sier man 1 ting som kan oppfattes som krenkende eller som personangrep, mobbing etc (selv om det ikke var ment slik) så får man advarsel som man MÅ godta, uten mulighet til å forklare, å uten mulighet til å se hvilken kommentar det faktisk er prat om. Anonymkode: 494cc...345 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 Har forstått det så at Diskusjon og VG er strengere Anonymkode: d07ed...708
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har forstått det så at Diskusjon og VG er strengere Anonymkode: d07ed...708 Wow Anonymkode: 494cc...345
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 VGD er i alle fall fullstendig latterlige når det kommer til å sensurere tråder, og stenge ute brukere... Men hos Diskusjon.no er de temmelig "chille" angående hva som får stå, eller ikke. Jeg har faktisk opplevd at hvis man skriver samme kommentar i en tråd på Diskusjon.no og her på Kvinneguiden, så får kommentarer stå i fred hos Diskusjon.no Men nøyaktig de samme tingene blir temmelig kjapt slettet her på Kvinneguiden... Anonymkode: aff71...253
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 Akkurat nå, lowIQmoderneGaming skrev: Vg er definitivt ikke strengere. Hvor har du det fra? Takhøyden er ekstremt lav her inne. Bare noe jeg har hørt fra andre. Anonymkode: d07ed...708
herzeleid Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 Det er nok i alle fall et av forumene med mest snurrige og tidvis uklare regler og retningslinjer for sletting. Det er eksempelvis det eneste forumet jeg har hørt om der sider som "reset" er forbudt, og jeg har ikke vært på et forum der innlegg blir slettet på så mangelfullt grunnlag (kun opplevd dette ved et par anledninger så mulig jeg bare har vært uheldig). 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 Mange av underforumene på Reddit er langt strengere moderert enn Kvinneguiden. Anonymkode: ad2b6...a97
Example Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 Vil ikke si det er spesielt ille. Noe sletting kan oppleves frusterende, spesielt "spekulasjoner" ved terrorangrep eller liknende. Ellers er takhøyden relativt høy, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er Kvinneguiden det forumet på netet med flest regler og hardest moderering? Anonymkode: d19a4...823 La oss snuproblemfremstillingen din. Spørsmålet er, har Kvinneguiden flest brukere med med problemer med å forstå og å forholde seg til regler, både på forumet og generelt? Hadde alle forholdt seg til forumets regler, ville nemlig både moderatorer og moderering vært totalt unødvendig. Er det resepktfullt overfor moderator å bevisst bryte reglene på forumet? Alle godtar reglene når de registrerer seg. Anonymkode: 55275...9a7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #11 Skrevet 30. juni 2019 21 minutter siden, AnonymBruker said: Alle godtar reglene når de registrerer seg. Anonymkode: 55275...9a7 Hvem leser reglene når de registerer seg? Anonymkode: eda63...299
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #12 Skrevet 30. juni 2019 Nei. Men KG har nok de mest krevende og kverulerende brukerene. Til og med så ille at et av underforumet må ha egne, innleide, moderatorer. Anonymkode: 9e8fa...08c 1
TrekStar Skrevet 30. juni 2019 #13 Skrevet 30. juni 2019 Mange som sier på diverse forum rundt omkring, at kvinneguiden's forum er en av de verste dem vet om. Tror nok KG vil fortsette å få kritikk, så lenge det sies at dem overmodererer slik det kan virke å gjøres her på forumet. Jeg får inntrykk av det samme. Det er et problem, når regler skal overgå de norske lover, og overstyre hva som er tillatte meninger. Som vi alltid har blitt fortalt, så står ytringsfriheten sterkt i Norge. Nå skal jeg ikke sammenligne KG med facebook, twitter o.l. men jeg mener det er et demokratisk problem, når tjenester, og corporations, skal bestemme hvilken grad av ytringsfrihet som skal gjelde. Terskelen for hva som er spekulasjon, nedsettende kommentarer o.l. tror jeg er meget lavere enn andre forum. Kanskje er dette en kvinneting, siden kanskje de fleste, eller samtlige, av moderatorer her er kvinner. På forum hvor de fleste moderatorer er menn, så er terskelen høyere. Hvis en ikke kan ha en mening som ikke det likes at blir sagt, da burde en heller ikke tillate et åpent forum, men et forum som er basert på invitasjon, hvor bare likesinnede prates seg imellom. Men dette tar da bort meningen med et forum, da debatten vil bli ensporet, og til en sides favør.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 11 hours ago, TrekStar said: Mange som sier på diverse forum rundt omkring, at kvinneguiden's forum er en av de verste dem vet om. Tror nok KG vil fortsette å få kritikk, så lenge det sies at dem overmodererer slik det kan virke å gjøres her på forumet. Jeg får inntrykk av det samme. Det er et problem, når regler skal overgå de norske lover, og overstyre hva som er tillatte meninger. Som vi alltid har blitt fortalt, så står ytringsfriheten sterkt i Norge. Nå skal jeg ikke sammenligne KG med facebook, twitter o.l. men jeg mener det er et demokratisk problem, når tjenester, og corporations, skal bestemme hvilken grad av ytringsfrihet som skal gjelde. Terskelen for hva som er spekulasjon, nedsettende kommentarer o.l. tror jeg er meget lavere enn andre forum. Kanskje er dette en kvinneting, siden kanskje de fleste, eller samtlige, av moderatorer her er kvinner. I tillegg sympatiserer disse hovedsaklig (alle?) med venstresiden. Resultatet blir at de som skriver høyrevridde innlegg (menn?) til stadig blir sensurert. Anonymkode: eda63...299 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 De sensurerer veldig på klikk.no forumet også. Anonymkode: d19a4...823
Brannslangen Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 Det jeg synes er litt interessant med KG er at de er så voldsomt hårsåre når det kommer til kritikk mot spesielle etnisiteter, f. eks jøder eller svarte. Derimot så har de veldig stor toleranse for aggressive og bitre beskrivelser når det kommer til kjønn. Dette underforumet er jo egentlig ment primært for kjønnskamp. Du skal si mye grovt om både kvinner og menn før du får advarsel, men er du skeptisk til overnevnte jøder og svarte, da er du tynt ute (=utestengelse uten advarsel).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå