Gjest undrer Skrevet 3. mai 2005 #1 Del Skrevet 3. mai 2005 har du prøvd det, eller kjenner du noen som har? jeg tror egentlig mange av oss har mye vi i en stresset hverdag kunne trengt hjelp til å bearbeide, selv sliter jeg med depresjon etter samlivsbrudd og har lyst til å oppsøke psykolog, men føler vel at jeg ikke er "syk" nok til å ha gode grunner for det. Hva tenker dere om det ågå til psykolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 3. mai 2005 #2 Del Skrevet 3. mai 2005 Føler du selv at du vil gå til en psykolog av hva enn du har som grunner må det være opp til deg. Ingen skal komme å si til deg at "Nei det der er ikke et problem as!". Er det et problem for deg så må du få det ut på en måte. Uansett om det så er dagligdags stress som har hopet seg opp, eller hva enn som bryner nøtta di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 3. mai 2005 #3 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg skal til psykolog nå til fredag men har ingen 'store' problemer. Har bare et behov for å ha noen å snakke med som har litt mer 'peil' på ting enn venner har. Håper på at jeg kanskje kan lære å tenke litt annerledes enn det jeg gjør nå og lære å kunne trives i mitt eget selskap (liker ikke å være aleine). Få orden på følelsene mine. Ingen har rett til å komme her og si at problemene dine ikke er viktige nok bare fordi det ikke er en sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #4 Del Skrevet 4. mai 2005 har du prøvd det, eller kjenner du noen som har? jeg tror egentlig mange av oss har mye vi i en stresset hverdag kunne trengt hjelp til å bearbeide, selv sliter jeg med depresjon etter samlivsbrudd og har lyst til å oppsøke psykolog, men føler vel at jeg ikke er "syk" nok til å ha gode grunner for det. Hva tenker dere om det ågå til psykolog? Jeg går hos psykolog av samme grunn som deg og det er veldig vanlig faktisk. Man trenger ofte noe mer hjelp enn venner og familie kan stille opp med. Til å begynne med har man noe som kalles vurderingssamtaler hvor man forteller om sin situasjon og hvor psykolgen danner seg et bilde av deg og din situasjon. Nettopp for å avgjøre om du har behov og hva slags behov du har. Vær obs på at det kan være lang ventetid for å komme inn hos en psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #5 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg tror det kan være fint for de fleste av oss å lufte tankene våre til en person som ikke vil virke fordømmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltoppen Skrevet 4. mai 2005 #6 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg tror det kan være fint for de fleste av oss å lufte tankene våre til en person som ikke vil virke fordømmende. Enig. I tillegg til psykologer som har lang ventetid, så finnes det både terapeuter og coacher. Begge er gode alternativer så lenge du ikke har store psykiske problemer og trenger en god samtalepartner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 4. mai 2005 #7 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg gikk (går av og til enda) til psykolog fordi jeg virkelig trengte det, men har flere venninner som har gått/går fordi de har ting de trenger å snakke om. Noen ganger kan det være utrolig deilig å snakke om ting med en person som ser det hele utenifra. "bagateller" eller små ting du ikke tørr å snakke med andre om, kan du snakke med psykologen om. utrolig deilig å kunne snakke om alt og ingenting som surrer rundt i hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 4. mai 2005 #8 Del Skrevet 4. mai 2005 Hvis det bare var de som var spik, spenna gærne som gikk til psykolog hadde nok ikke psykologene hatt mange pasienter. Og ja, jeg går til psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #9 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg har gått til psykolog og er på langt nær gal (håper jeg da :oops: ) Jeg gikk fordi jeg rett og slett trengte hjelp til å sortere tankene min og tenke litt klarere. Jeg mistet en person som stod meg veldig nær og hadde det veldig vanskelig en periode. Du bør ikke gå å tenke på om du kanskje bør/ ikke bør gå. Bare gå, så ser du etterpå om du kan ha noe igjen for det. Det vil ofte være lurt å gå noen ganger, siden det tar litt tid for psykologen å sette seg inn i din situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 4. mai 2005 #10 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg har gått hos psykolog i mange år, og har ikke tenkt å slutte enda Tror ingen av de jeg kjenner eller som vet hvem jeg er vil betegne meg som gal,nei Tvert imot blir jeg betegnet som et reflektert menneske med mange spennende interesser og som tør å si meningene mine Jeg ser på psykolog-timene som et spennende selvutviklingskurs, med bare meg som deltaker. Ekslusivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 5. mai 2005 #11 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg gikk til psykolog i mange år, og har aldri vært gal. Men jeg hadde en del psykiske problemer som var grunnen til at jeg gikk dit. Eller det er kanskje det du tenker på som gal? Det å ha en psykolog å gå til er veldig godt, en utenforstående som er der kun for å lytte til deg, og mange hadde nok at nytte av det tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2005 #12 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg har aldri satt psykolog i sammenheng med gale mennesker, og for å være ærlig tror jeg de fleste mennesker har kommet litt lengre i 2005. Verden i dag er en tøff verden å både bli voksen og leve i så jeg har full forståelse for dem som velger det. Dette er ikke noe du burde skjemmes av. Føler du at det er det rette å gjøre, så gjør det. Lykke til :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 5. mai 2005 #13 Del Skrevet 5. mai 2005 men det finnes veldig mange dårlige psykologer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 5. mai 2005 #14 Del Skrevet 5. mai 2005 men det finnes veldig mange dårlige psykologer.... Det gjør desverre det. Om du føler at det ikke er "connection" mellom dere, at du ikke føler deg trygg nok til å snakke om det du tenker på, eller om du ikke trives, bytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå