Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min familie har vi et par fremtidige arvinger med totalt manglende økonomisk sans. Det er kun disse to som har krav på arv, og denne kommer de selvfølgelig ikke til å dele med andre. Jeg er med andre ord ikke involvert i denne arven på noen måte utover et ønske om fornuftig bruk av penger. Mitt spørsmål er om det er mulig for vedkommende som etterlater seg arven å øremerke deler av arven til gjeld i testamentet? Begge familiemedlemmene har veldig høy gjeld. Jeg ønsker dette fordi det gjør meg vondt å se arven som vedkommende har jobbet hardt for bare skal kastes bort på tull og vås. 

Anonymkode: 5af86...ac0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende burde vel kanskje heller testamentere bort alt utenom pliktdelsarven? 

Anonymkode: f0345...cdd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende burde vel kanskje heller testamentere bort alt utenom pliktdelsarven? 

Det kan jeg si med sikkerhet ikke kommer til å skje. Vedkommende er for blind på hva som foregår, men øremerking ville h*n sett på som fornuftig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller man kan forsøke å gi bort mest mulig av penger / verdier FØR man dør.         

Dermed blir det vel heller ikke noe særlig "pliktdelsarv" å snakke om etter at man er død... 

Anonymkode: 5b917...37b

AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende har all arv låst i bolig. Noen som vet om arv kan øremerkes? 

Skrevet

Du må tenke litt lenger enn det du gjør... 

Hvis de arver og pengene må gå til nedbetaling av gjeld, hvor vanskelig tror du det er for de å ta opp ny gjeld i ettertid??? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, FrodeF skrev:

Du må tenke litt lenger enn det du gjør... 

Hvis de arver og pengene må gå til nedbetaling av gjeld, hvor vanskelig tror du det er for de å ta opp ny gjeld i ettertid??? 

Vanskeligere nå som det har kommet nye regler rundt dette med forbrukslån og andre lån. Ingen av dem kan få boliglån, billån etc. Det vil bli vanskelig for dem å ta opp masse lån

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...