Gå til innhold

Invitert i utdrikkningslag men ikke bryllupet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk melding i dag fra forloveren om utdrikningslag til en venninne.

Jeg og en annen venninne er de eneste på «gjestelisten» som ikke er invitert i bryllupet. (Ser ut som det er 15 andre med i gruppechaten)

Jeg har mest lyst til å takke nei fordi jeg ser ingen grunn til å bruke 1500kr og en helg med reise når jeg ikke er invitert i bryllupet en gang.

Hun og forloveden var invitert i vårt bryllup for 4 år siden.

Anonymkode: 6e510...d5b

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg og en annen venninne er de eneste på «gjestelisten» som ikke er invitert i bryllupet. (Ser ut som det er 15 andre med i gruppechaten)

Jeg har mest lyst til å takke nei fordi jeg ser ingen grunn til å bruke 1500kr og en helg med reise når jeg ikke er invitert i bryllupet en gang.

Skjønner det er skuffende. Så klart alle ønsker å være «innenfor».

Anonymkode: 7aaa1...f5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært med i 1 utdrikningslag hvor jeg ikke var invitert i bryllupet. Det var skikkelig kjipt på utdrikningslaget når de andre snakket om bryllupet osv. Følte meg utenfor, og at jeg var invitert fordi de trengte flere til å betale for at aktivitetene skulle funke, det var ingen aktiviteter som var avhengig av antall personer, kun pengene... Forloveren og bruden fikk hudpleie på et fancy sted mens vi andre satt på en cafe ved siden av og ventet. (Da betalte vi selv) 

Anonymkode: b2cab...d13

• Liker 30
Skrevet (endret)
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært med i 1 utdrikningslag hvor jeg ikke var invitert i bryllupet. Det var skikkelig kjipt på utdrikningslaget når de andre snakket om bryllupet osv. Følte meg utenfor, og at jeg var invitert fordi de trengte flere til å betale for at aktivitetene skulle funke, det var ingen aktiviteter som var avhengig av antall personer, kun pengene... Forloveren og bruden fikk hudpleie på et fancy sted mens vi andre satt på en cafe ved siden av og ventet. (Da betalte vi selv) 

Skjønner ikke ideen med at brud og forlover skal på hudpleie etc mens de andre venter. Om det er bare for de to så kan de vel gå en annen dag?? 

Ja, de vil andre skal betale for det... kjempelurt. Spesielt for forloveren selv som planlegger det. Hvem er interessert i å sponse hennes hudpleie? En ting med bruden, men forloveren?

Til ts: det er en ting om de skal ha minibryllup kun med de aller nærmeste. Da ville jeg gått i utdrikningslaget. Men om de har invitert såpass mange venner og ikke deg og en til, så ville jeg ikke gått i utdrikningslaget. Det var også veldig dyrt

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Skjønner ikke ideen med at brud og forlover skal på hudpleie etc mens de andre venter. Om det er bare for de to så kan de vel gå en annen dag?? 

Ja, de vil andre skal betale for det... kjempelurt. Spesielt for forloveren selv som planlegger det. Hvem er interessert i å sponse hennes hudpleie? En ting med bruden, men forloveren?

Til ts: det er en ting om de skal ha minibryllup kun med de aller nærmeste. Da ville jeg gått i utdrikningslaget. Men om de har invitert såpass mange venner og ikke deg og en til, så ville jeg ikke gått i utdrikningslaget. Det var også veldig dyrt

Ingen av dem ville tatt hudpleie hvis de måtte betalt for det selv, eneste gangen i deres nå 45 år gamle liv;) 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dem ville tatt hudpleie hvis de måtte betalt for det selv, eneste gangen i deres nå 45 år gamle liv;) 

Da må jeg spørre; Er det vanlig med utdrikningslag når brudeparet er så voksne? Jeg er på samme alder og har ikke vært i utdrikningslag på 10 år. 

• Liker 11
Skrevet

Hvis bryllupet er veldig lite, med stort sett nærmeste familie og få venner, så er det helt greit for meg å dra i utdrikningslaget uten å være invitert. Hvis Gud og hvermann er invitert og ikke jeg, så takker jeg nei til utdrikningslaget.

Og jeg håper at hvis jeg noen skal skal drikkes ut selv så vil hele følget få eventuell hudpleie/massasje/være med på alt, konseptet med at bare brud og forlover skal få på andres regning er jeg ikke stor fan av.. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gått hvis jeg ikke var invitert i bryllupet, det blir bare rart! De har nok tenkt å ha litt dyre aktiviteter,  og da blir det billigere jo flere som betaler... sleipt gjort..

Anonymkode: 78dc3...70c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i flere utdrikningslag uten å ha blitt bedt i bryllup, ble til og med bedt om å holde hus for middagen en gang. Angrer den dag i dag på at jeg ikke sa nei til disse. Man har virkelig ingen plikt til å delta når du ikke skal i bryllupet. Alle her er enige i det ser det ut som.

Anonymkode: 8fb16...dcf

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg er egentlig ikke helt enig med dere andre her, jeg. I alle utdrikningslagene jeg har deltatt i har det vært med flere som ikke er invitert i bryllupet, og jeg har også vært en av dem selv ved flere anledninger. Synes det har vært kjempehyggelige arrangementer alle gangene. Det har vært en anledning til å samle venninner av bruden fra mange ulike epoker av hennes liv, og også samle de som ikke har en «naturlig» plass i et bryllup. Det har aldri vært noen sure miner; bare god stemning!

Men alt har flere sider: Å bli bedt om å yte en såpass stor tjeneste som å huse middagen, synes jeg derimot er frekt, med mindre den som spør ikke VET at du ikke var invitert i bryllupet. Det er heller ikke ok å invitere bare en person som ikke er bryllupsgjest, mens alle de andre skal i bryllupet. Jeg synes også det er helt greit å takke nei til utdrikningslaget hvis man føler seg forbigått ved ikke å bli invitert til bryllupet. Jeg gjorde det en gang hvor jeg var blitt utelatt på bekostning av langt fjernere venner, til et brudepar jeg hadde vært mye sammen med og stilt opp for slik man gjør for sine aller nærmeste venner. Det viste seg at jeg trodde vi var nærere venner enn de syntes vi var. 

Endret av Ullvott
  • Liker 10
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg ikke giddet å dra i. Jeg drar kun i utdrikningslag hvor jeg også er invitert i bryllupet. Unntaket er dersom brudeparet velger å ikke ha bryllupsfest, evt kun har en middag/fest for nærmeste familie.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel gjerne forlover som organiserer utdrikningslag og brudeparet som organiserer bryllupet. Ergo kan det godt hende at forlover ikke vet hvem som er invitert i bryllupet. Kunne vel bedt om å få se gjestelisten, men likevel. 

Tenker at dyre utdrikningslag er en uting uansett, og hvis jeg skal gifte meg så håper jeg det vil bli utdrikningslag på en måte som er gøy for alle og ikke koster flere tusen å være med på. En koselig middag eller piknik i parken er mer enn nok! Synes det er «ille nok» at folk må bruke tusenvis av kroner på bryllupet vårt (reise, overnatting og antrekk) om de ikke må få et dyrt utdrikningslag «på kjøpet». Derfor vil vi sikkert ha et veldig lite og intimt bryllup med bare familie og nærmeste venner... 

Anonymkode: ea940...fbe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, smilo skrev:

Da må jeg spørre; Er det vanlig med utdrikningslag når brudeparet er så voksne? Jeg er på samme alder og har ikke vært i utdrikningslag på 10 år. 

Hvorfor spiller alder noe rolle. jeg er 38 år skal utdrikningslag. Eller "utdrikkingslag", hvor mine venninner spiser spiser middag, og tar noen drinker.

Min bror x kone giftet seg da var hun 36 år, de spilte inn sang og hadde photoshoot med venninne (som ble et album).

Ikke noe rølpefest eller typisk utdrikkningslag, men venner som møtes å hadde det gøy. 

Det må ikke være fyllekule.

Anonymkode: 998d4...e27

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, smilo skrev:

Egentlig ganske lei denne alder diskrimenieringen jeg ser her på kg.

Hvor gammel til å ta en fest, for gammel til å ta noen drinker med noen venninner på byn, for gammel for babyshower, for gammel til utdrikkningslag, for gammel til å ha spleiselag, for gammel til å ha potlock 

Får gammel for..  And so on..

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, smilo skrev:

Hun giftet seg for første gang og fikk utdrikningslag som om hun skulle vært 30... Eneste som skilte henne fra en brud på 30 år var.... Alderen. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiller alder noe rolle. jeg er 38 år skal utdrikningslag. Eller "utdrikkingslag", hvor mine venninner spiser spiser middag, og tar noen drinker.

Min bror x kone giftet seg da var hun 36 år, de spilte inn sang og hadde photoshoot med venninne (som ble et album).

Ikke noe rølpefest eller typisk utdrikkningslag, men venner som møtes å hadde det gøy. 

Det må ikke være fyllekule.

Jeg skjønner her at det ikke nødvendigvis legges det samme i uttrykket som jeg er vant med. Utdrikkingslag er i mitt vokabular en fyllefest. Og de fleste på 40 + er vel ferdig med den type festing. Men en sosial happening ser jeg ikke noe problem med. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ganske lei denne alder diskrimenieringen jeg ser her på kg.

Hvor gammel til å ta en fest, for gammel til å ta noen drinker med noen venninner på byn, for gammel for babyshower, for gammel til utdrikkningslag, for gammel til å ha spleiselag, for gammel til å ha potlock 

Får gammel for..  And so on..

Hvis du oppfattet mitt innlegg slik at misforsto du meg.  Som sagt så er jeg på samme alder og er gjerne med på det som skjer, men som jeg sa så har jeg ikke vært i utdrikkingslag på 10 år.  Men det kan jo være mine venner som er kjedelige også, som ikke har slike selskapligheter. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel gjerne forlover som organiserer utdrikningslag og brudeparet som organiserer bryllupet. Ergo kan det godt hende at forlover ikke vet hvem som er invitert i bryllupet. 

☝️dette... ofte derfor det ikke helt samsvarer med utdrikningslag og bryllup

Anonymkode: 6d90c...a18

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert forloveren vet at du ikke er invitert. De bør be om gjesteliste, men det er ikke alltid like lett å tenke på sånt. Kan hende de bare gikk ut i fra at du var invitert.

Jeg ville sagt noe sånt som «takk for invitasjonen, men siden jeg ikke er invitert til bryllupet syns jeg det blir litt rart å komme på utdrikningslaget».

Jeg ser på utdrikningslag som en slags forfest til bryllupet, og at det derfor er naturlig at det bare er venner som er invitert i bryllupet som blir invitert. Det er jo heller ikke gøy å sitte der å høre på prat om bryllupet og hvor mye de andre gleder seg når en selv ikke er invitert. Jeg hadde faktisk ikke hørt om folk som kun ble invitert til utdrikningslag og ikke bryllup før jeg leste en lignende tråd på KG for en tid tilbake.

Så jeg ville takket nei om jeg hadde blitt invitert til et utdrikningslaget om jeg ikke var invitert til bryllupet.

Anonymkode: 59cc6...6d8

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da takker du nei. 

AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2019 den 19.30, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke gått. Synes det er dårlig gjort av du ikke er invitert. Du kan "hevne" deg ved å ikke gå. Er bare pengene dine de er ute etter her.

Anonymkode: bae74...af7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...