Ulrikke Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 13-åringen skadet seg på håndballbanen på fredag. Lillefingeren fikk seg en smell, den har vært litt hoven, men ikke noe enormt (men synlig altså!). Den var ørlite blå omtrent midt på fingeren (på siden), men dette ser jeg ikke lenger. Hun sier det gjør mindre vondt, men hun klarer (vil?) ikke rette fingeren helt ut. Hun klarer å bevege på den, men vil altså ikke rette den ut. Vi (dvs faren) har dratt, klemt og dyttet og tror ikke det er brudd. Det tror ikke jeg heller, sånn egentlig. Men nå skal hun reise bort fra i morgen, uten oss, og jeg begynte plutselig å tenke på "hvisomatte". Hun har ikke fått noe smertestillende, men har nok hatt en del vondt. Men ofte så sies det vel at noen opplever forstuing som vondere enn brudd.... Fingeren står litt mer "ut til siden" enn den andre lillefingeren. Ikke ekstremt, men jeg ser det hvis hun holder begge hendene foran seg. Hadde hun ikke skullet reise tror jeg at jeg hadde tatt dette med ro, men jeg har aldri brukket noe selv. Hvor vondt gjør det egentlig hvis det er brudd? Tror det er rundt midterste ledd som er "problemet", uten at jeg vet det helt sikkert.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 En jeg kjenner brakk nylig lillefingerens ytterste ledd og den hovnet opp til nesten dobbel størrelse og ble veldig gul/grønn/blå. I tillegg var den veldig øm å ta på. Om dere har "dratt, klemt og dyttet" uten store problemer tror jeg ikke dere skal være så veldig bekymret 😂 Anonymkode: 56f1f...58d 1
Ulrikke Skrevet 30. juni 2019 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner brakk nylig lillefingerens ytterste ledd og den hovnet opp til nesten dobbel størrelse og ble veldig gul/grønn/blå. I tillegg var den veldig øm å ta på. Om dere har "dratt, klemt og dyttet" uten store problemer tror jeg ikke dere skal være så veldig bekymret 😂 Anonymkode: 56f1f...58d Hehehehe, ser den! Jeg formulerte meg sikkert dumt, det gjorde veldig vondt da han holdt på, men den typiske "testen"(?) med å trykke på tuppen av fingeren var ikke vondere enn resten..... Det var ikke sånn at hun sto og spiste popcorn og skravlet mens han holdt på
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 Dra å få det sjekket, barnet mitt knakk nettopp noen bein inni håndflata, og hadde ikke vondt, men ble blå og hovnet opp i løpet av et par dager. Det ble gips... Anonymkode: f79c4...db0
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 Har knekt de fleste fingrene i ett eller annet ledd pga. håndball. Nyttesløst å gå til legen med det, bare teip fingrene godt og ta det med ro. Anonymkode: 650ab...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 Lillefingeren min var akkurat som du beskriver da jeg forstuet den nylig. Den ble normal når hevelsen var gått ned etter noen dager. Anonymkode: 147c1...9e3 1
Ulrikke Skrevet 30. juni 2019 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har knekt de fleste fingrene i ett eller annet ledd pga. håndball. Nyttesløst å gå til legen med det, bare teip fingrene godt og ta det med ro. Anonymkode: 650ab...2c3 "Problemet" er at det er håndballcup til uka 😛 Men vi teiper, hun har med to ruller i bagen, og å la være å spille er ikke noe alternativ
Ulrikke Skrevet 30. juni 2019 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lillefingeren min var akkurat som du beskriver da jeg forstuet den nylig. Den ble normal når hevelsen var gått ned etter noen dager. Anonymkode: 147c1...9e3 Takk! Satser på at det går over her også!
Ulrikke Skrevet 30. juni 2019 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dra å få det sjekket, barnet mitt knakk nettopp noen bein inni håndflata, og hadde ikke vondt, men ble blå og hovnet opp i løpet av et par dager. Det ble gips... Anonymkode: f79c4...db0 Uff da, ikke bra.... Magefølelsen sier egentlig ikke at det er noe galt her.... Men man vil jo ikke være den mora som ikke gidder å sjekke heller
Gjest Lama_Drama Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 Så lenge faren ikke har et røntgenapparat i bukselommen er den «testen» meningsløs.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #11 Skrevet 30. juni 2019 4 minutter siden, Ulrikke skrev: "Problemet" er at det er håndballcup til uka 😛 Men vi teiper, hun har med to ruller i bagen, og å la være å spille er ikke noe alternativ Om det er håndballcup hun skal på blir det brått litt verre, for da kommer hun sikkert ikke til å ta det med ro slik man egentlig skal enten det er forstuelse eller brudd. Kanskje dere kan be treneren hennes passe litt på, slik at hun settes på benken noen kamper om det skulle bli for vondt. Anonymkode: 147c1...9e3
Ulrikke Skrevet 30. juni 2019 Forfatter #12 Skrevet 30. juni 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det er håndballcup hun skal på blir det brått litt verre, for da kommer hun sikkert ikke til å ta det med ro slik man egentlig skal enten det er forstuelse eller brudd. Kanskje dere kan be treneren hennes passe litt på, slik at hun settes på benken noen kamper om det skulle bli for vondt. Anonymkode: 147c1...9e3 Jeg har informert treneren om forstuing og at hun trenger hjelp til å teipe (er på høyre hånd og hun er høyrehendt, knoter med venstre....) Blir det for ille får jeg dra og hente henne 😛 Første utenlandscup (selv om det bare er Sverige), så hun skulle nok vært uten puls for å la være å dra Takk for innspill, forresten! Greit å høre fra andre med erfaring Hun har vel bare stått over noe frivillig to ganger, den ene gangen med 40 i feber, den andre med kraftig hjernerystelse (også fra håndballbanen). Ikke så lett å begrense seg for en snart 14-åring - men det har jo vært andre jenter på laget med på andre cuper på krykker, så dette er jo bare en bagatell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå